چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:29 قبل از ظهر

مودم خوب چی بخریم؟

مودم یکی از تجهیزات مهم و حیاتی است که ارتباط ایمن شما با دنیای اینترنت را تضمین می‌کند. برای اینکه بتوانید یک دستگاه خوب تهیه کنید، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله مهم‌ترین معیارهایی که می‌تواند در انتخاب کاربر تاثیرگذار باشد را بررسی کنیم. البته در نظر داشته باشید که قیمت مودم رابطه مستقیمی با امکانات مدنظر شما دارد. به شما توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید کالایی مناسب را خریداری کنید.

ویژگی‌های مودم خوب

در حال حاضر برندهای مختلفی از این تجهیزات در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. در این بخش قصد داریم مهم‌ترین معیارهایی که در هنگام انتخاب یک دستگاه باید به آن توجه کرد و روی قیمت وای فای خانگی تاثیر می‌گذارد را بررسی کنیم.

قیمت و خرید مودم ADSL ، وای فای خانگی و روتر از ایمالز

برند سازنده

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام انتخاب یک Modem خوب باید به آن توجه کرد، شرکت سازنده است. در ادامه، تعدادی از معتبرترین برندهایی که در زمینه ساخت این تجهیزات فعالیت می‌کنند را معرفی می‌کنیم. البته در نظر داشته باشید که این پارامتر می‌تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت مودم داشته باشد.

  • TP-Link یکی از برندهای محبوب و معتبر در زمینه تولید مودم‌های Wi-Fi و شبکه‌های کابلی است. مودم تی پی لینک، اغلب ارزان قیمت و با کیفیت بالا هستند.
  • Netgear این برند نیز یکی از برندهای معروف در زمینه مودم‌های بی‌سیم و کابلی است. تجهیزات شرکت گفته‌شده، از باکیفیت‌ترین و پرقدرت‌ترین کالاهای موجود در بازار هستند.
  • Linksys برند دیگری که در زمینه مودم adsl و تجهیزات شبکه فعالیت دارد. تولیدات این شرکت اغلب دارای پوشش بی‌سیم قوی و قابلیت‌های پیشرفته امنیتی هستند.
  • Asus این برند به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات رایانه و تجهیزات شبکه شناخته می‌شود؛ اما مودم‌های بی‌سیم Asus نیز از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردارند.
  • D-Link برند دیگری که Modem بی‌سیم و کابلی باکیفیت تولید می‌کند. مودم دی لینک معمولا با قیمت مناسب و امکانات متنوعی ارائه می‌شوند.
  • Huawei این برند چینی نیز در زمینه تولید تجهیزات بی‌سیم و مودم‌های مخابراتی فعالیت دارد و محصولات باکیفیت و متنوعی را ارائه می‌دهد.

قیمت مودم‌های گفته‌شده بسته به نوع قابلیت‌هایی که دارند، متفاوت است. به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا در مورد هر یک از آن‌ها تحقیق کرده و درصورتی‌که نیازهای شما را برآورده می‌کنند، اقدام به خریدشان کنید.

لیست قیمت مودم ADSL تی پی-لینک TP-Link

سرعت انتقال داده بالا

سرعت انتقال داده یکی از ویژگی‌های برجسته و حیاتی است که در انتخاب یک مودم adsl خوب باید به آن توجه ویژه‌ای شود؛ زیرا در دنیای ارتباطات امروزی که از اینترنت برای انجام فعالیت‌های متعدد استفاده می‌شود، دسترسی به اینترنت باکیفیت لازم و ضروری است. Modem بی‌سیم از استانداردهای Wi-Fi مانند 802.11ac یا Wi-Fi 6 802.11ax استفاده می‌کنند که برای کاربران، امکان ارتباط با سرعت بالا و انتقال داده‌های بزرگ را فراهم می‌آورند.

همچنین، دستگاه‌هایی با پورت‌های LAN نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به کامپیوتر متصل کرد و سرعت انتقال داده بسیار بالایی دارند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا از سرعت بالای اینترنت خود بهره‌مند شوند. درصورتی‌که از تجهیزات کابلی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که قیمت مودم‌های گفته‌شده تا حدود زیادی به استانداردهایی که بر اساس آن ساخته شده نیز بستگی دارد. این ویژگی به افراد امکان دانلود فایل‌های با حجم زیاد در کمترین زمان ممکن را می‌دهد.

لیست قیمت مودم دی-لینک D-link

امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هنگام تهیه تجهیزات شبکه باید به آن توجه کرد. مودم با امنیت مناسب می‌تواند اطمینان از حفاظت داده‌ها و شبکه را فراهم کرده و از حملات مخرب و دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری کند. برای ایجاد امنیت، مودم باید دارای قابلیت‌های زیر باشد:

یکی از مهم‌ترین مواردی که روی قیمت مودم مخابرات تاثیر می‌گذارد، رمزنگاری اطلاعات است. دستگاه مورد نظر باید قابلیت استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری قوی مانند WPA2 یا WPA3 را داشته باشد تا اطلاعات ارسالی و دریافتی از طریق شبکه بی‌سیم به‌طور امن ارسال و دریافت شود. فایروال عامل مهم دیگری است که بر قیمت وای فای خانگی و امنیت آن تاثیر مستقیم دارد. Firewall مسئول مدیریت ترافیک شبکه بوده و از ورود حملات مخرب مانند نفوذهای ناخواسته جلوگیری می‌کند.

همچنین امکانات مدیریت دسترسی کاربران از دیگر مواردی به حساب می‌آید که باید به آن توجه کرد. Modem باید قابلیت‌هایی مانند کنترل دسترسی به دستگاه‌های متصل، ایجاد شبکه‌های مهمان و مدیریت نقاط دسترسی را فراهم کند. البته اگر می‌خواهید قیمت وای فای خانگی ارزان‌تر باشد، باید تجهیزات با قابلیت‌های ساده‌تری را تهیه کنید.

مدیریت و پیکربندی آسان

مدیریت و پیکربندی آسان یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی به حساب می‌آید که کاربران باید به آن توجه کنند. تجهیزاتی که امکانات مدیریتی مناسب و رابط کاربری ساده و کاربرپسند دارد، به افراد اجازه می‌دهد که به راحتی تنظیمات مورد نیاز خود را انجام داده و مشکلات شبکه را بدون نیاز به تخصص فنی حل کنند. به همین دلیل است که مودم دی لینک و مودم تی پی لینک از محبوب‌ترین برندهای بازار به حساب می‌آیند. ویژگی‌هایی که روی قیمت مودم تاثیر گذاشته و آن را از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند، عبارت هستند از:

  • امکاناتی مانند ویزارد پیکربندی که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به مهارتی خاص، تنظیمات اولیه مودم را انجام دهند و به سرعت و به راحتی آن را به شبکه خود متصل کنند.
  • قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری آسان که به افراد امکان می‌دهد نواقص امنیتی را برطرف کنند.

پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته

دستگاه‌های پیشرفته از ویژگی‌هایی مانند تکنولوژی MU-MIMO و Beamforming برخوردار هستند که امکان ارتباط همزمان با چندین دستگاه بی‌سیم را ارائه می‌دهند و به دستگاه‌های متصل، سیگنال دقیق‌تری ارسال می‌کنند. همچنین این تجهیزات از باندهای فرکانسی متعدد و تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته مانند WPA3 پشتیبانی می‌کنند.

امکاناتی نظیر QoS نیز این امکان را به کاربران می‌دهند تا الویت‌های ترافیک شبکه خود را تعیین کرده و از پهنای باند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. هنگامی که قصد تهیه دستگاه مورد نظر را دارید، حتما به نکات گفته‌شده توجه کنید؛ زیرا روی قیمت مودم مخابرات تاثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی

برای تهیه یک Modem خوب حتما باید ابتدا معیارهای مدنظرتان را مشخص کنید؛ به‌عنوان مثال تجهیزات خانگی امکانات کمتری دارند. به همین دلیل قیمت وای فای خانگی ارزان‌تر است. در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید به آن‌ها توجه کرد را بررسی کردیم تا باتوجه به آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که امکانات بیشتر می‌تواند قیمت مودم را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. پس به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی بخش‌های مختلف این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

Occulus Quest چیست ؟

Oculus Quest یک سیستم واقعیت مجازی (VR) است که توسط شرکت Oculus، که اکنون بتازگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *