چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 6:41 قبل از ظهر

معروف ترین کیک های فرانسوی

آشپزی فرانسوی به یک شکل هنری تبدیل شده است و به عنوان یکی از محترم ترین و معتبرترین غذاهای جهان در نظر گرفته می شود. اگر یک چیز وجود دارد که نباید از دست بدهید، آن شیرینی های فرانسوی الهی است که غنی و منحط، در عین حال شیک و پر از هنرند ، این خلاقیت های ناب ، که پر است از نکات خاص و متفاوت که متخصصان غذا در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

معروف ترین کیک های فرانسوی

شیرینی های فرانسوی در سراسر جهان مورد احترام هستند، میلیون ها نفر از آنها در کافه ها و رستوران ها لذت می برند و بسیاری از خوانندگان من آنها را در خانه درست می کنند. من عاشق خوردن شیرینی های فرانسوی به همان اندازه که عاشق پختن آنها هستم، علاقه مند به به اشتراک گذاشتن دستور العمل های شیرینی فرانسوی با شما هستم!در صورت تمایل برای آموزش با ما تماس بگیرید . حال به ادامه ی مطلب می پردازیم .

پخت و پز در خانه می تواند چالش برانگیز باشد، و مهم است که از دستور العمل های خوب از آشپزهای شیرینی استفاده کنید که دقیقاً به شما نشان می دهد چگونه بهترین نتیجه را بگیرید. این مقاله را به عنوان راهنمای نهایی خود برای شیرینی های فرانسوی در نظر بگیرید!

 آنچه حتی جذاب‌تر است، تاریخچه پشت این شیرینی‌ها و اینکه چگونه در آزمون زمان ایستاده‌اند، است . در این جا به تعداد زیادی از معروف ترین کیک های فرانسوی را نام می بریم .

تارت چیست و انواع آن

معروف ترین  کیک فرانسوی

  • 1. کروکمبوش
  • 2. Mille Feuille
  • 3. کرم بروله
  • 4. اکلر
  • 21. پاریس-برست
  • 6. سرمایه دار
  • 7. گالت
  • 8. ماکارون
  • 9. Choux au craquelin
  • 10. Galette des Rois – کیک پادشاهان
  • 11. سیاهه یولد
  • 12. موس
  • 13. بریوش
  • 14. تارته
  • 15. جزیره شناور
  • 16. کیک فرازیر
  • 17. کیک شارلوت
  • 18. کلافوتیس
  • 19. پالمیر
  • 20. رام بابا
  • 21. مادلین
  • 22. مون بلان
  • 23. کرم کارامل
  • 24. کیک اپرا
  • 25. کنل
  • 26. کروسانت
  • 27. کویگن-آمان
  • 28. سوفله
  • 29. Beignet
  • 30. تارته تاتین
  • 31. کرونات

ماکارون

این ماکارون های کوچک، گرد و شیرین مبتنی بر مرنگ، که در مرکز پر شده اند، از بیرون سبک و ترد و در مرکز نرم هستند. ماکارونی محبوب ترین نوع کوکی در پاریس است. آنها همچنین در سایر نقاط جهان محبوب هستند. آنها با پر کردن های مختلف و در اندازه ها، رنگ ها و طعم های مختلف ظاهر می شوند. این کیک شیرین بیسکویتی بر پایه مرنگ که از سفیده تخم مرغ، پودر قند و آرد بادام درست می‌شود، اساساً فرانسوی است، اگرچه افسانه‌های رایج حاکی از آن است که سرآشپزهای کاترین دو مدیچی از ایتالیا این را هنگام ازدواج با هنری دوم فرانسوی معرفی کردند. در داستان افسانه‌ای دیگر، دو راهبه از شهر نانسی ظاهراً در طول انقلاب فرانسه در سال 1792 ماکارون را به صورت تجاری فروختند و آن را به شهرت رساندند. گفته می شود Maison des Soeurs Macaron در نانسی طبق همان دستور پخت قرن ها پخته می شود. امروزه سنت امیلیون و لادور به خاطر ماکارون هایشان شهرت جهانی دارند.

ماکارون‌ها کوکی‌های بسیار زیبایی هستند که با خمیر بادام و مرنگ مخلوط شده و به شکل خمیر در می‌آیند و به شکل حلقه‌های کوچک در می‌آیند. می توانید این شیرینی های فرانسوی زیبا را با طعم های لذیذ مانند پوره های میوه یا گاناش شکلات (یا حتی طعم کرم بروله!) پر کنید.

پاریس-برست

Paris-Brest، یک شیرینی ظریف حلقه ای شکل که با کرم موسلین پرالین فندقی پر شده است. مطمئناً این ملکه شیرینی های فرانسوی است! شیرینی choux ترد به پر کردن کرم موسلین ابریشمی و فندقی در دستور پخت کلاسیک فرانسوی من گره خورده است.

افزودن خمیر پرالین و فندق برشته شده به پر کردن، تردی بیشتری را اضافه می کند و این دسر پاریس-برست را به یکی از تاثیرگذارترین دسرها تبدیل می کند.

کیک پاریس برست دسری است که در پایان قرن نوزدهم توسط آشپز قنادی لویی دوراند اختراع شد.

از ام. دوراند خواسته شد تا به افتخار مسابقه دوچرخه سواری معروفی که پاریس را به برست متصل می کند کیکی اختراع کند. این کیک با الهام از خود مسابقه، از یک شیرینی گرد شکل (مانند چرخ دوچرخه)، با خامه پرالین و روی آن با بادام و شکر پودر شده ساخته شده است. چنین طراحی اصلی نیاز به نام اصلی تر داشت. پاریس-برست اینگونه متولد شد!

کیک پاریس-برست در بین دوچرخه سواران مسابقه که از ارزش حرارتی بالای انرژی زا آن در پایان مسابقه استقبال کردند بسیار محبوب شد. امروزه، پاریس برست یکی از بهترین دسرهای پاریس است و یکی از ملزومات هر شیرینی فروشی در پاریس است.

شیرینی‌پز لویی دوراند دسر پاریس-برست را در سال 1910 به یاد مسابقه دوچرخه‌سواری پاریس-برست-پاریس ایجاد کرد. این شیرینی از شیرینی choux به شکل دایره و حلقه ای شکل لوله شده و با موسلین کرم پرالین خوشمزه پر شده است. نانوایان پاریس برست را با بادام پوسته‌ای ترد و پودر قند تزئین می‌کنند تا هر لقمه لذیذترین بافت را داشته باشد.

کیک اپرا

اگر به دنبال بهترین کیک های پاریس هستید، باید کیک اپرا را امتحان کنید. کیک اپرا در سال 1955 توسط سیراک گاویون، سرآشپز شیرینی پتیسری دالویا اختراع شد که هنوز در خیابان 101 دو فاوبورگ سنت اونوره (پاریس 8) باز است.

M. Gavillon می خواست کیکی با تمام لایه های قابل مشاهده و با طعم های مختلف در یک لقمه بسازد. این همسرش آندره بود که نام کیک را “اپرا” گذاشت زیرا او را به یاد صحنه اپرا گارنیه می انداخت. این کیک همچنین به رقصندگان اپرا که مشتریان همیشگی مغازه بودند ادای احترام کرد.

در آن زمان، این کیک پاریسی به دلیل شکل خالص آن، و همچنین به دلیل ترکیبات مورد استفاده: کیک اسفنجی آغشته به شربت، لایه‌بندی شده با گاناش و قهوه و پوشانده شده با لعاب شکلاتی، بسیار مبتکر بود. M. Gavillon قند را کاهش داد، الکل را حذف کرد و به آن شکل مستطیلی داد، بنابراین یک کیک بسیار پاریسی اختراع کرد .

 ECLAIR

اکلر  : اکلر شیرینی‌های معروف فرانسوی هستند که از خمیر شیرینی چو مانند پروفیترول یا پف خامه تهیه می‌شوند. برای شیرینی چوکس فقط به چند ماده ساده مانند آب، آرد، شیر و تخم مرغ نیاز دارید. اکلرها پخته می شوند و سپس با انواع کرم ها پر می شوند. کرم دیپلمات و سپس در گاناش شکلات ذوب شده لعاب داده می شود. آنها خیلی زیاده خواه هستند!

در شیرینی‌فروشی‌های فرانسوی، اکلرها به‌خوبی روی پیشخوان‌های نانوایی در جعبه‌های کاغذی بلند چیده شده‌اند و آماده برداشتن و لذت بردن هستند. کلمه eclair در واقع در زبان فرانسوی به معنی رعد و برق یا صاعقه است که به شکل بلند و باریک آنها می آید!

کیک فرازیر

دسر ench که ظاهر زیبا و طعم بهتری دارد. از دو لایه اسفنج مرطوب جنوایز، فیلینگ کرم موسلین با طعم وانیل، ژله توت فرنگی، کمپوت توت فرنگی و توت فرنگی تازه ساخته شده است.

چیدن یک کیک فریزتر خانگی می تواند مشکل باشد، اما ارزش تلاش را دارد و در دستور العمل خود، طرز تهیه آن را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهم. “Fraise” در زبان فرانسوی به معنی توت فرنگی است، جایی که کیک fraisier نام خود را از آنجا گرفته است .

کروسان

کروسان ها شیرینی های معروف صبحانه فرانسوی هستند که در سراسر جهان شهرت دارند. درست کردن آنها به دلیل لمینیت بودن خمیر چندین روز طول می کشد، اما ارزشش را دارد! یک خمیر پف دار غنی شده تا می شود، رول می شود و به شکل هلالی در همه جا شکل می گیرد، قبل از اینکه با تخم مرغ شسته شود و پخته شود تا قهوه ای طلایی شود.

کروسانت یکی از نزدیک‌ترین غذاها با فرهنگ فرانسوی است و در نتیجه، هرگز کسی را ندیده‌ام که آن‌ها را دوست نداشته باشد!

پروفیترول

شیرینی دیگری که ظاهراً توسط همراهان سرآشپزهای ایتالیایی دی مدیچی به فرانسه آورده شده است، این توپ شیرینی پر شده فرانسوی حاوی خامه فرم گرفته، کاستارد یا بستنی است و با پودر قند، کارامل یا شکلات تزئین شده است. سرآشپز ایتالیایی پانترلی شیرینی choux را اختراع کرد، اما دستور اولیه او با گذشت زمان تغییر کرد و ژان آویس، شیرینی‌پز فرانسوی، خمیر را به شکل نان‌های چوکس کامل کرد. سپس، سرآشپز Antoine Carême ایده پر کردن چو را با خامه در قرن هجدهم به ذهن متبادر کرد که نتیجه آن سودآوری است که امروزه می شناسیم. او همچنین برج پروفیترول – “croquembouche” – کیک عروسی انتخابی در فرانسه را اختراع کرد.

تارته تاتین

خواهران تاتین در دهه 1880 تارته تاتین را در هتل تاتین اختراع کردند. این دسر معروف فرانسوی که از خمیر پف دار و سیب های شیرین کاراملی درست شده است، طعم خوشمزه ای دارد که با بستنی وانیلی و پودر دارچین سرو می شود. می توانید تارت فرانسوی را با خمیر پف دار کلاسیک، پف خشن درست کنید یا برای صرفه جویی در وقت از خمیر پفکی خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید.

کیک راهبه

این دسر که در قرن نوزدهم توسط شیرینی‌پز ایتالیایی فراسکاتی در پاریس ساخته شد، یکی از معروف‌ترین دسرهای فرانسه محسوب می‌شود. به معنای “راهبه” ترجمه می شود، این شامل دو نان چوکس روی هم است که شبیه یک راهبه چاق است که عادت کوچکی در اطراف شانه هایش دارد. نیمه پایینی کیسه مذهبی بزرگتر و چاق تر است در حالی که دایره بالایی کوچکتر است که هر دو با خامه یا کاسترد پر شده است. برخی از نسخه ها حاوی طعم های خامه شاه بلوط، قهوه، کارامل یا گل رز هستند.

Religieuse (به فرانسوی به معنی راهبه) یکی از خلاقانه ترین کیک های پاریس است. Religieuse یک شیرینی ساخته شده از دو کیسه شیرینی choux است که یکی بزرگتر از دیگری است که با خامه پاتیسیر پر شده است که معمولاً شکلات یا موکا است. هر کیسه شیرینی در یک گاناش با همان طعم فیلینگ پوشانده می شود و سپس به هم وصل می شود و با کرم خامه ای لوله شده تزئین می شود.

Religieuse در حدود سال 1856 در Frascati، یک شیرینی فروشی معروف واقع در بلوار دو مونمارتر و توسط یک یخ ساز ناپلی اداره می شود، اختراع شد. تا پایان قرن نوزدهم بود که Religieuse ظاهر فعلی خود را به خود گرفت. احتمالاً شکل چاق و چاق شیرینی است که نام آن یا شاید رنگ قهوه ای آن را به آن داده است که آن را شبیه لباس راهبه ها کرده است.

Pain Au Chocolatpain au chocolat

در اصل از پایه بریوش ساخته شده است، این در زبان فرانسوی به معنای “نان شکلاتی” است و از آن زمان برای استفاده از همان شیرینی کره ای و پوسته پوسته به عنوان کروسان تکامل یافته است. اولین ظهور آن در اوایل قرن نوزدهم بود و در جنوب غربی فرانسه به شکلاتین نیز معروف است.

Mille Feuillemille Feuille

یک میلی‌فوی سنتی که به معنای «هزار برگ» ترجمه شده است، از سه لایه خمیر پفکی تشکیل شده است که با دو لایه خامه شیرینی‌پزی متناوب می‌شود و روی آن پودر قند پاشیده می‌شود. در اجرا به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما برای ارائه یک تکه وانیل هوادار، پوسته پوسته و ترد به یک متخصص واقعی نیاز دارد. مانند ناپلئون ایتالیایی که با خامه بادام پر می شود، برخی از انواع میل فیو شامل خامه فرم گرفته، میوه ها، کاستارد یا لعاب شکلاتی است. اولین دستور پخت میلی‌فوی در کتاب آشپزی سرآشپز فرانسوا پیر د لا وارن Le Cuisinier François در سال 1651 مشاهده شد و شیرینی‌پز معروف آدولف سوگنو نیز در قرن نوزدهم به عنوان سازنده شناخته شد.

Éclaireclair

خمیر چوکس مستطیلی که با خامه پر شده و روی آن مایه شکلاتی ریخته شده است، برخی از انواع آن با پوره شاه بلوط، کاستارد طعم‌دار یا فیل‌های طعم‌دار میوه پر می‌شود. نام éclair به معنای “درخشش رعد و برق” است، شاید به دلیل درخشش یخ زدگی باشد. منشا آن را می توان در قرن نوزدهم جستجو کرد، زمانی که برای اولین بار به آن “دوشس کوچک” می گفتند و برخی از مورخان مواد غذایی حدس می زنند که سرآشپز Carême نیز این را ساخته است.

مادلین

این کیک اسفنجی کره ای، سبک و نرم که با تخم مرغ، آرد، شکر و کره درست می شود، یک کیک چای محبوب در کافه های فرانسوی است. اصطلاح مادلین احتمالاً از یک آشپز قرن هجدهم به نام مادلین پالمیر که برای اولین بار این غذا را درست کرد، یا زائری به نام مادلین که پس از زیارت خود دستور پخت را آورد، نشات گرفته است. دیگران می گویند این سرآشپز آویس بود که این کیک صدفی شکل متمایز را پخت.

مادلین کیک های چای فرانسوی نرم با لذیذترین بافت هستند. آنها کیک های اسفنجی هستند که از خمیر کیک Genoise که در سینی های مخصوص مادلین به شکل پوسته پخته می شوند، تهیه می شوند. مادلین کیک های فرانسوی خوش طعم و بامزه ای هستند و با چای بعد از ظهر یا حتی با قهوه صبحگاهی طعم فوق العاده ای دارند.

مادلین ها نیز فوق العاده همه کاره هستند. می توانید خمیر را طعم دار کنید یا با شکلات لعاب دهید. این کیک های کوچک چای به عنوان شیرینی های فرانسوی آسان برای تهیه در نظر گرفته می شوند.

کانل

یک کیک قهوه‌ای ترد و کاراملی‌شده کوچک با مرکز کاستارد مانند که دارای کمی رام و وانیل است که با آرد و زرده تخم‌مرغ درست می‌شود. این به شکل استوانه ای متمایز می آید و از منطقه بوردو می آید. دستور پخت سنتی که ظاهراً در قرن هفدهم توسط راهبه ها ساخته شده است، پختن کانل را در قالب های مسی فلوت دار می طلبد.

kouign amann

یک شیرینی چند لایه خمیر با کره، با استفاده از تکنیک های مشابه ساخت کروسان درست می شود. چیزی که متفاوت است مقدار فراوان شکر داخل و روی آن و پوسته طلایی کاراملی شده است. از شهر Douarnenez در فرانسه که به دلیل تولید کره معروف بود، در زبان برتون به معنای «کیک کره» است. اعتقاد بر این است که یک خوشحال تصادفی است

این اختراع توسط ایو رنه اسکوردیا در قرن نوزدهم، حکایت از این دارد که نانوا دسرها را تمام کرد و با لایه‌های نازکی از خمیر نان آغشته به شکر آزمایش کرد.

Kouign-Amann (تلفظ “Queen-a-mahn”) یک شیرینی فرانسوی است که طرز تهیه آن بسیار دشوار است، اما بسیار خوشمزه است! این شیرینی خوشمزه فرانسوی اصالتاً از بریتانی فرانسه است و نام آن در برتون به معنای “کیک کره ای” است، زبان سلتی که در آنجا صحبت می شود. من دوست دارم یاد بگیرم نام شیرینی فرانسوی از کجا آمده است!

خمیر Kouign amann با کره و شکر لمینت شده است که مانند یک کروسان کاراملی شده کاراملی می شود و هنگام پخت ترد می شود. به طور سنتی، کره برای یک شیرینی فرانسوی لذیذ شیرین و در عین حال شور، ترد و در عین حال کره ای نرم نمک زده می شود.

چوکت

یک شیرینی سنتی شیرین فرانسوی که از خمیر choux تهیه می شود، با شکر مروارید پاشیده شده و با کاستارد یا موس پر شده است. از آنجایی که کوکت برای بالا آمدن بخار متکی است، بسیار ظریف است زیرا ممکن است وقتی هنوز گرم است باد کند، بنابراین باید به آرامی در فر خنک شود تا در حرارت باقیمانده کمی بیشتر بپزد. شکلات ها که به معنای «تکه های کوچک چوکس» ترجمه شده است، به عنوان میان وعده بعد از ظهر در فرانسه فروخته می شوند. منشا آن را به سرآشپزهای ایتالیایی نسبت می دهند که همراه با مدیچی نیز آمده بودند.

این کیک‌های پاریسی نرم و فوق‌العاده سبک (آنقدر خوب هستند که نمی‌توانید فقط یک عدد آن را بخورید!) به قرن شانزدهم برمی‌گردد، زمانی که شیرینی‌پز کاترین دو مدیچی در دربار فرانسه شیرینی choux را اختراع کرد.

کوکت ها سبک، پف دار و با شکر مرواریدی ترد پاشیده شده اند. سرد یا گرم، آنها یک نوشیدنی مورد علاقه در زمان قهوه هستند. گاهی اوقات، شما می توانید یک chouquet را به عنوان بخشی از یک کافه لذیذ پیدا کنید، یام!

CRÈME BRULÉE

Crème brûlée یکی از محبوب ترین دسرهای فرانسوی در تمام دوران است و دلیل خوبی هم دارد. دو لایه متضاد کرم وانیلی لذیذ زیر لایه ای از شکر کاراملی ترد، یک ترکیب عالی برای یک نوع شیرینیست . این دسر از بقیه دسرها متمایز است.

Crème brûlée (که به معنی “کرم سوخته” ترجمه می شود) یکی از دسرهای فرانسوی مورد علاقه من است. این یک کاستارد خامه‌ای غنی است که در حمام آب با شکر پاشیده شده روی آن پخته می‌شود و در آتش می‌سوزد (یا بروله می‌شود) تا زمانی که ذوب شود و لایه بالایی سخت و ترد را تشکیل دهد.

می توانید کرم بروله را با دارچین، شکلات یا وانیل طعم دار کنید. Crème brûlée یک دسر فرانسوی عالی برای سرو در یک مهمانی شام است. همچنین به طور طبیعی بدون گلوتن است.

حتی بهتر: از اینکه چقدر ساده است که یک کرم بروله در آشپزخانه خود درست کنید، شگفت زده خواهید شد. تمام چیزی که نیاز دارید 4 ماده است: تخم مرغ، خامه غلیظ، شکر و وانیل.

کیک شارلوت

کیک شارلوت (یا “Charlotte aux Fraises”) بسیار حرفه ای به نظر می رسد اما در واقع به طرز باورنکردنی درست کردن آن آسان است! این کیک فرانسوی زیبا با موسلین کرم ابریشمی و مجلل پر شده و با بیسکویت لیدی فینگر کرکی و توت فرنگی تازه تزئین شده است.

کیک شارلوت طعم تازه و میوه ای فوق العاده ای دارد. از نظر بافت شبیه تیرامیسو و به همان اندازه خوشمزه است. بهترین چیز در مورد کیک شارلوت این است که تهیه آن بسیار آسان است و نیازی به پخت ندارد، حتی لازم نیست فر را روشن کنید .

کلافوتیس

Clafoutis یک دسر روستایی فرانسوی است که از منطقه لیموزین فرانسه می آید. رستوران‌های گران‌قیمت کلافوتیس را در شهرهای سراسر کشور سرو می‌کنند، حتی اگر به‌طور سنتی یک غذای روستایی اولیه است. بدون پوسته و شبیه فلان با بافت خامه ای مانند کاستارد است و تهیه آن برای یک برانچ فانتزی یا دسر بعد از ظهر بسیار آسان است.

به طور سنتی حاوی گیلاس هایی است که در مرکز فرانسه رشد می کنند، اما می توانید آن را با میوه های دیگر درست کنید و هر لقمه آن شگفت انگیزترین طعم میوه ای را دارد.

نان تست فرانسوی

اگر برای صبحانه دسر می خواهید، این یک دسر کلاسیک است. نان تست فرانسوی یک غذای سرخ شده در تابه است که در مخلوطی از تخم مرغ و شیر آغشته شده است. روی آن را با پودر قند، میوه های تازه، تراشه های نارگیل یا شربت افرا تزیین کنید، و می توانید لذت ببرید!

می توانید از هر نوع نان سفید، کشمشی یا گندم کامل استفاده کنید.

میل فویل

Mille Feuille (یا “هزار برگ”) یک دسر معروف فرانسوی است که از لایه‌های خمیر پفکی و خامه شیرینی درست می‌شود. برای تهیه میل فیه خانگی، شیرینی پفکی را زیر وزن می‌پزید تا فشرده و ترد بماند و زیاد پف نکند. پس از آن، لایه های ترد Mille Feuille با کرم پاتیسیر یا کرم موسلین روی هم قرار می گیرند. و در آخر روی آن را با پودر قند، خامه فرم گرفته یا میوه پر کنید.

می توانید به راحتی این شیرینی پوسته پوسته را با استفاده از دستور پخت شیرینی پف دار فرانسوی کلاسیک من درست کنید، یا در عوض، از خمیر پف دار خریداری شده در فروشگاه خود استفاده کنید.

میل‌فوی یا میل‌فیل یک کیک کوچک پاریسی است که از سه لایه خمیر پف دار و دو لایه خامه شیرینی درست می‌شود. نام آن به معنای هزار ورقه است و به تعداد زیادی ورقه خمیری که کیک را تشکیل می دهند اشاره دارد.

برای بسیاری از مردم، میل‌فوی بهترین کیک در پاریس است، اما یکی از سخت‌ترین کیک‌ها برای تهیه آن است. روی میل‌فوی با پودر قند یا فوندانت یخ زده می‌شود. همچنین امکان افزودن مربا یا میوه وجود دارد .

میل فویل در قرن نوزدهم به یک کیک محبوب در پاریس تبدیل شد، به ویژه در میان اشراف محلی. امروزه یکی از کیک های مورد علاقه پاریسی هاست.

نام فرانسوی این شیرینی به تعداد زیاد ورقه های شیرینی که هر کیک را تشکیل می دهند اشاره دارد.

این شامل یک تکه وانیل یا کاستارد است که بین تکه های خمیر پف دار قرار می گیرد. معمولا روی آن را با خامه شکلاتی می پوشانند.

کیک تاتین

این کیکی به نام هتلی است که آن را به عنوان یک غذای خاص سرو می کند. تارت تاتین یک تارت میوه معمولی نیست. این یک دسر وارونه است که در آن میوه (معمولاً سیب) در کره و شکر قبل از پختن در پای کاراملی شده است.

CANELÉ

وقتی صحبت از شیرینی می شود، هیچ «کلاسیک فرانسوی» بیشتر از کانل وجود ندارد. آنها از منطقه بوردو فرانسه می آیند، جایی که آنها یک افتخار منطقه ای هستند. و درست است، زیرا آنها یک همراه کاملاً خوشمزه برای چای، صبحانه یا دسر هستند.

آنها به طرز شگفت انگیزی شیرینی ساده هستند و فقط به مواد اولیه نیاز دارند: شیر، آرد، تخم مرغ، کره، شکر و وانیل. اما پختن آنها در دمای بالا در تابه های فلوت دار آنها را از خمیر مایع به گنجینه های قهوه ای طلایی عمیق با طعم رم و وانیل تبدیل می کند.

Canelé ها شیرینی های فرانسوی کوچک با فضای داخلی غنی، مرطوب و کاستارد مانند و پوسته های ترد و کاراملی هستند. آنها به طور سنتی در قالب های مسی در دمای بسیار بالا پخته می شوند که به آنها رنگ طلایی عمیق و درخشندگی براق می دهد. بافت کانله باورنکردنی است، من به شدت توصیه می کنم آنها را امتحان کنید!

نان خامهای

اینها توپک های شیرینی choux فرانسوی با پر کردن معمولی شیرین و مرطوب خامه فرم گرفته، کاستارد یا بستنی هستند. روی پفک ها را می توان تزیین کرد یا ساده گذاشت یا با سس شکلات، کارامل یا پودر قند روی آن ها ریخت.

کرپهای

پنکیک نه تنها در فرانسه، بلکه در کشورهای دیگر نیز بسیار محبوب است! چرا؟ این یک دسر همه کاره است که به مواد ساده ای نیاز دارد. هر سال، در 2 فوریه، ما روز کرپ را جشن می گیریم. در این روز تقریباً هر خانواده فرانسوی برای خوردن کرپ وقت می گذارد. این کرپ های نازک فرانسوی را می توان تقریباً با هر رویه ای سرو کرد.

ÉCLAIR شکلاتی

این یک شکل شیرینی چوکس است که با خامه پر شده و با لعاب شکلاتی پوشانده شده است. شیرینی که همان شیرینی است که برای پروفیترول استفاده می شود، معمولا با کیسه شیرینی شکل می گیرد و آنقدر پخته می شود که داخل آن ترد و گود شود.

پای TROPÉZIENNE

این پای یک پای معمولی نیست. تارت تروپزینه بیشتر شبیه دونات پخته شده و پر از کاسترد است. قسمت کیک مانند پای از خمیر بریوش درست شده است. بنابراین لزوماً شیرین نمی شود. خامه قنادی البته شیرین است و آن را به نوعی دسر تبدیل می کند، اگرچه فرانسوی ها این پای را به عنوان میان وعده یا بعد از ظهر می خورند.

 تارت بوردالو

تارت بوردالو که به نام تارت آماندین نیز شناخته می شود، دسری با پایه بادام است که در نیمه دوم قرن نوزدهم ایجاد شد. این کیک پاریسی نام خود را از خیابان بوردالو، در پاریس 9، جایی که سازنده آن تأسیس شد، گرفته است.

مخترع این کیک، شیرینی‌پز نیکلاس بورگوین بود که برای Maison Lesserteur در خیابان 7 Rue Bourdaloue کار می‌کرد. در نسخه مدرن آن، تارت بوردالو از تکه های بزرگ گلابی آب پز تشکیل شده است که روی خمیر نان کوتاه گذاشته شده و از قبل با فرانژیپان یا خامه بادام تزئین شده است.

کیک سرمایه داران

ما منشا این کیک‌های پاریسی را می‌یابیم که با آرد بادام یا بادام آسیاب شده ساخته شده‌اند و توسط راهبه‌های صومعه‌ای در نانسی اختراع شده‌اند.

در طول قرن نوزدهم، M. Lasne، یک شیرینی‌پز مستقر در نزدیکی بورس پاریس، از این دستور پخت قدیمی استفاده کرد و آن را با این ایده مدرن کرد که به مشتریان خود – عمدتاً مردان مالی یا «مالی‌کنندگان» به زبان فرانسوی – لقمه‌های سریع بدون غذا ارائه کند. کثیف کردن دست ها

و voilà، سرمایه‌داران اینگونه متولد شدند! همچنین در اشاره به این حرفه است که سرمایه داران دارای شکل شمش طلا هستند. ناگفته نماند که این شیرینی های کوچک پاریسی تبدیل به ترند در بازار بورس شدند.

French Financiers یکی دیگر از کیک های کوچک چای است، اما آنها را با مادلین اشتباه نگیرید! این شیرینی‌های فرانسوی با آرد آجیل و کره قهوه‌ای (“Beurre noisette”) درست می‌شوند و به شکل مستطیل‌های خوش طعم پخته می‌شوند. آنها را می توان با ادویه هایی مانند هل طعم دار کرد و اغلب با آجیل خرد شده نیز تزئین می شود.

بابا او روم

در میان تمام دسرهای پاریسی موجود در این لیست، بابا او روم تنها کیکی است که 100% پاریسی نیست زیرا بریوش در اصل یک غذای لهستانی است. اما در پاریس بود که شیرینی‌پز پادشاه لویی پانزدهم، نیکلاس استورر، ایده درخشانی داشت که آن را با رم بنوشد تا آن را ملایم‌تر کند.

امروز، Pâtisserie Stohrer هنوز باز است، بنابراین شما می توانید خوشمزه ترین babas au rhum را در مکانی که برای اولین بار ایجاد شده است، بچشید! Pâtisserie Stohrer که از سال 1730 در پاریس واقع شده است، امروزه قدیمی ترین شیرینی فروشی در پایتخت است و فروشگاه بسیار زیبایی برای دیدن است.

کروکمبوش

کروکمبوش یک نمایشگر است! کروکمبوش را در پنجره‌های نانوایی‌های فرانسوی خواهید دید، و فهمیدن اینکه چرا یک دسر فرانسوی معروف است، سخت نیست. ابتدا پف های خمیر شیرینی فرانسوی با کرم دیپلومات پر می شود، سپس به شکل یک هرم انباشته می شود. سپس، آن را در یک تار عنکبوت ظریف کارامل شکر تابیده پیچیده کنید.

هنگام خوردن آن در دهان خرد می شود، به همین دلیل نام آن از “croque en bouche” گرفته شده است! کروکمبوچ ها به طور سنتی در مراسم عروسی، جشن تعمید، یا اولین مراسم عشای ربانی سرو می شوند و یک منظره چشم نواز و خوشمزه را ایجاد می کنند که جمعیت را تغذیه می کند.

 GALETTE گالت توت فرنگی

گالت یک دسر شیرینی مسطح و آزاد فرانسوی است که تهیه آن بسیار آسان است. برای درست کردن گالت، ابتدا یک خمیر پای ترد و کره ای درست کنید و سپس روی آن را با موادی مانند میوه تازه بپوشانید، قبل از اینکه با لبه ها پوسته درست کنید. گالت را بپزید و در عرض چند دقیقه یک دسر فرانسوی ترد، کره ای و میوه ای خواهید داشت.

گالت ها بسیار ساده هستند و می توانید با طعم ها و فیلینگ ها لذت ببرید، که آنها را به یکی از دسرهای فرانسوی آسان مورد علاقه من تبدیل می کند. بهترین چیز این است که نیازی به تجهیزات خاصی نیست، خمیر فقط در چند دقیقه جمع می شود و سپس کل فرآیند شکل دهی با دست انجام می شود.

Choux au craquelin

Choux au craquelin پفک های خامه ای ترد هستند که از شیرینی چو (همان اکلر) و خمیر کراکلین تهیه می شوند. خمیر کراکلین در حین پخت روی شیرینی choux ذوب می شود و شکل بیرونی با طرح ترک خورده و بافت ترد خوشمزه ای ایجاد می کند.

Choux au craquelin در حین پخت پف می کند و یک کیسه هوا در داخل تشکیل می دهد (مانند پروفیترول). این یکی دیگر از شیرینی های چوکس است که می توانید آن را با انواع کرم ها از جمله خامه قنادی پر کنید.

 GALETTE DES ROIS – کیک کینگ

Galette des Rois یک دسر فرانسوی است که به طور سنتی در عید Epiphany سرو می شود و پایان فصل کریسمس را نشان می دهد. دو لایه خمیر پف دار با فیلینگ فرنژیپن ساندویچ شده و پخته می شود. پنجره های شیرینی پزی های فرانسوی در اوایل ژانویه پر از این دسرهای طلایی-قهوه ای دایره ای شکل است و بسیار محبوب هستند.

 YULE LOG

یول log (یا “Bûche de Noël”) یکی دیگر از دسرهای جشن فرانسوی است که در کریسمس سرو می شود. یک لایه نازک از کیک اسفنجی مرطوب را با فیلینگ پخش می کنیم و سپس به شکل چوب در می آوریم. گاهی اوقات آن را با فراست شکلاتی درست می کنند تا شبیه یک چوب واقعی شود، اما می توانید طعم های دیگر را نیز امتحان کنید.

موس

یک موس فرانسوی سبک و مطبوع به طور سنتی با سفیده تخم مرغ زده شده به شکل پایه سابایون زرده تخم مرغ یا گاهی اوقات به روش های دیگر درست می شود. با پایه پنیر خامه ای موس را گاهی در فنجان سرو می کنند یا می توان آن را به صورت کیک سبک و مطبوع درست کرد.

اگر موس خانگی درست کنید، می توانید با انواع ترکیبات طعمی بازی کنید، امکانات بی پایان است! موس را می توان با پوره میوه یا شکلات به عنوان دسر درست کرد، اما می توانید یک موس خوش طعم هم درست کنید که به عنوان پیش غذا به خوبی عمل کند.

بریوش فرانسوی

بریوش نوعی نان فرانسوی است که از خمیر غنی شده با کره و تخم مرغ تهیه می شود. دارای یک خرده لطیف، مرطوب و پوسته قهوه ای طلایی است. بریوش یک نان شیرین همه کاره و غنی است که در غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می شود.

سعی کنید Brioche را برای نان تست دارچین فرانسوی درست کنید یا حتی از آن برای ساندویچ استفاده کنید.

تارت کرم توت فرنگی

آیا تا به حال تارت میوه های خوش طعم را در ویترین شیرینی فروشی های فرانسوی دیده اید؟ درست کردن این دسرهای کلاسیک فرانسوی چندان سخت نیست و دسرهای بسیار زیبایی هستند. تارت ها فوق العاده همه کاره هستند و من طیف وسیعی از دستور العمل ها را برای آن ها دارم، اما کلاسیک ترین تارت، یک کیسه شیرینی خرد شده Pâte sablée است که با کاسترد وانیلی ابریشمی پر شده و روی آن تزئین میوه های تازه است. تارت ها را گاهی بعد از پخت با لعاب میمالند تا براقیت بالایی داشته باشند.

بشقاب با دسر جزیره شناور

جزیره شناور یک دسر کلاسیک فرانسوی است که شبیه یک جزیره است، به همین دلیل این دسر! این دسر در واقع یک کاسترد خامه ای آنگلاز با مرنگ پخته شده روی آن است که پیچیده به نظر می رسد اما درست کردن آن بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

این دسر فرانسوی با ظاهری فانتزی نیازی به پخت ندارد و فقط حاوی مواد ساده است، بنابراین در واقع تهیه آن در خانه بسیار ساده است.

مون بلان

مون بلان یک دسر فرانسوی است که به نام کوه معروف کوه های آلپ گرفته شده است و شبیه کوه کوچکی است! برای ایجاد مونت بلان خود، یک پایه مرنگ ترد بپزید و روی آن را با پوره شاه بلوط و خامه فرم گرفته روی آن بپزید. نتیجه یک کوه کوچک پوشیده از برف زیبا (و خوشمزه) است.

مون بلان به شکل تارت نیز بسیار محبوب است و گاهی اوقات می‌توان آن را در بخش‌های کوچک جداگانه یا به عنوان یک دسر بزرگ برای غذا دادن به جمعیت درست کرد.

 CRÈME CARAMEL

آیا کاسترد وانیلی پخته شده (کاملا شبیه فلان) با یک لایه سس کارامل به نظر شما خوب است؟ این دسر فرانسوی بافتی نرم و خامه ای دارد و کمی شبیه ژله می چرخد، اما فاقد ژلاتین است! کرم کارامل یک دسر فرانسوی بسیار محبوب است که اغلب در منوی رستوران های پاریسی در سراسر جهان یافت می شود.

سوفله

سوفله ها با سفیده تخم مرغ زده شده درست می شوند که هوا را به دام می اندازد و در حین پخت منبسط می شود و سوفله را مجبور می کند تا با شکوه در فر بالا بیاید. نتیجه یک غذای فرانسوی فوق العاده سبک و پف دار است! سوفله ها می توانند با شکلات ذوب شده یا شیرین باشند. پوره های میوه برای یک نوع خوش طعم، پنیر را قبل از ریختن در ظرف سوفله و پختن، در سفیده تخم مرغ قرار می دهیم.

BEIGNET

Beignets یک دونات فرانسوی نرم بالشی است که خوشمزه ترین میان وعده شیرین را درست می کند. خمیر مایه‌ای سرخ شده بیرون تا قهوه‌ای طلایی و داخلش پف دار و گرم باشد. وقتی با پودر قند گرد و غبار پاشی شود، بیگنت ها مقاومت ناپذیر هستند. من به شدت توصیه می کنم سعی کنید این خوراکی های فرانسوی لذت بخش را درست کنید.

کرونوت

کرونات یک اختراع شیرینی پزی اخیر است، اما بسیار فرانسوی! شیرینی‌پز مشهور فرانسوی دومینیک آنسل در نانوایی خود در نیویورک کرونات را اختراع کرد و باعث ایجاد شور و هیجان شد. Cronuts ویروسی شد! کرانات تلاقی کاملی بین کروسان و دونات است، لقمه‌های دایره‌ای از شیرینی‌های پوسته‌دار و کره‌ای که سرخ شده، لعاب داده شده و با خامه قنادی پر می‌شوند.

کرونات یکی از بهترین شیرینی های فرانسوی است که اگر چندین روز و حوصله زیادی دارید در خانه درست کنید. آنها ارزش کار سخت را دارند!

مطلب پیشنهادی

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده :در دنیایی پر از غذاهای خوشمزه، پیتزا جایگاه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *