چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 4:16 قبل از ظهر

معرفی برند بولگاری

معرفی برند بولگاری

بولگاری  یک برند لوکس ایتالیایی است که به دلیل جواهرات، ساعت‌ها، عطرها، لوازم جانبی و کالاهای چرمی خود شناخته شده است. در حالی که اکثر طراحی، تولید و بازاریابی توسط بولگاری نظارت و اجرا می شود، این شرکت در مواقعی با سایر نهادها شریک می شود. به عنوان مثال، عینک Bulgari از طریق قرارداد مجوز با Luxottica تولید می شود و Bulgari در سال 2001 یک سرمایه گذاری مشترک با Marriott International ایجاد کرد تا برند هتل خود، Bulgari Hotels & Resorts، مجموعه ای از املاک و مقاصد تفریحی در سراسر جهان را راه اندازی کند.

شرکت جدید بولگاری

بولگاری که در حال حاضر بخشی از گروه LVMH است، در منطقه اپیروس، یونان، در سال 1884 توسط نقره‌ساز سوتیریوس بولگاریس ایتالیایی به عنوان یک جواهرفروشی منفرد تأسیس شد که در طول سال‌ها به یک فروشگاه تبدیل شده است. برند بین المللی این شرکت با شبکه‌ای از فروشگاه‌های مستقر و رو به رشد به یک بازیگر در بازار لوکس تبدیل شده است .

ریشه ی لغوی برند بولگاری

علامت تجاری معمولاً با الفبای لاتین کلاسیک BVLGARI نوشته می شود و از نام خانوادگی بنیانگذار شرکت، سوتیریوس وولگاریس (یونانی: Σωτήριος Βούλγαρης، تلفظ شده [soˈtiri.oz ˈvulɣaris]؛ 1857–1932 گرفته شده است.

لوگو برند بولگاری

آرم BVLGARI برای اولین بار در سال 1934 مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که حروف برنجی طلاکاری شده آن در ورودی مرکزی فروشگاه اصلی Via Condotti را تزئین کرد. در اشاره به روم باستان، “U” با حرف “V” جایگزین شد. از آن زمان، علامت تجاری BVLGARI در الفبای لاتین کلاسیک است .

 

تاریخچه پیدایش برند بولگاری

از پیدایش تا دهه 1940
وولگاریس ها خانواده ای نقره ساز از منطقه اپیروس یونان بودند. اینکه آیا خانواده ولگاریس از کورفو و خانواده ولگاریس از جواهرسازان ایتالیایی بولگاری از اپیروس یک خط پدری دارند یا خیر، مشخص نیست، اما کنت استفانوس وولگاریس رد کرد که خانواده بولگاری از خانواده جواهرسازان ایتالیایی از نظر شجره نامه ای با خانواده ولگاریس مرتبط هستند. کورفو. بر اساس تواریخ خانواده وولگاریس که در کورفو ونیزی نوشته شده است، «خانواده ولگاریس سنت اسپیردون کورفو» از شخصیت‌های سلطنتی مردمان «بربر» می‌آیند، همانطور که یونانی‌ها به همه کسانی که مسیحی نشده‌اند، از رودخانه ولگا، می‌گویند. “در نهایت در Moesia در نزدیکی کوه های بالکان – Haemus، واقع در بلغارستان مستقر شدند”، بنابراین بنیانگذار این خانواده در وصیت نامه قرن شانزدهم خانواده به عنوان یکی از نوادگان شاهزاده استفان لازارویچ توصیف شد که با پناهندگی در ونیزی چنین شد از جزیره کورفو .

بنیان گذاری برند بولگاری کیست ؟

بنیانگذار برند Bulgari Sotirios Voulgaris  است که در مارس 1857 متولد شد و از دهکده Epirus Paramythia، بزرگترین مرکز Vlachophone نقره‌سازی در بالکان آمد. او یکی از یازده فرزند پدرش جورجیوس ولگاریس (1823-1889) و مادر یونانی ویلاخوفون النی استروگاری بود. در سال 1881، سوتیریوس بولگاری به رم نقل مکان کرد و در سال 1884 اولین فروشگاه خود را از طریق سیستینا 85 افتتاح کرد. در سال 1888 با النی باسیو آرمانیایی ازدواج کرد که از او صاحب شش فرزند شد: کنستانتین-جورجیوس (1889-1973)، لئونیداس-جورجیوس (لئونیداس-جورجیوس). 1890-1966)، ماریا آتنا (1891-1976)، صوفیه (1893-1908)، الکساندرا (1895-1984) و اسپیریدون (1897-1932). لئونیداس-جورجیوس پدر رئیس فعلی شرکت، پائولو بولگاری است . در سال 1905، او از فروشگاه Via Condotti پرده برداری کرد که به گل سرسبد شرکت تبدیل شد.

بولگاری در سال‌های اولیه‌اش به‌خاطر قطعات نقره‌ای که عناصری از هنر بیزانسی و اسلامی را به عاریت گرفته بود و آنها را با نقوش گل ترکیب می‌کرد، شهرت داشت. در آن زمان، پاریس اوج مد و خلاقیت بود و روندهای آن برای دهه‌ها بر طراحی‌های سوتیریو تأثیر گذاشت: جواهرات اوایل دهه 20 با تنظیمات آرت دکو پلاتین مشخص می‌شد، در حالی که نمونه‌های دهه 30 دارای نقوش هندسی الماس بودند – که گاهی اوقات در ترکیب با رنگ‌ها قرار می‌گرفتند. سنگ های قیمتی جواهرات قابل تبدیل نیز در آن زمان محبوب بودند، و یکی از قطعات مهم بولگاری ترومبینو بود، یک انگشتر کوچک به شکل شیپور.

بعد از مرگ بنیانگذار بولگاری سرنوشت این برند چه شد؟

در سال 1932 سوتیریو درگذشت و تجارت را به دو پسرش، جورجیو (1890-1966) و کوستانتینو (1889-1973) واگذار کرد، که هر کدام علاقه شدیدی به سنگ‌ها و جواهرات قیمتی داشتند. در طول جنگ جهانی دوم، بیشتر جواهرات جدید از طلا ساخته می‌شد، زیرا جواهرات کمیاب بودند و طرح‌ها حس طبیعی‌تری پیدا کردند. با پایان یافتن دهه 1940، بولگاری ساعت های دستبند سرپنتی را معرفی کرد.

فروشگاه پرچمدار Bulgari Via Condotti

دهه 1950 و 1960: انقلاب رنگی و دولچه ویتا
در دهه 1950، برخی از مشتریان شناخته شده بولگاری شامل الیزابت تیلور، آنا ماگنانی، اینگرید برگمن و جینا لولوبریجیدا بودند که رم در استودیوهای Cinecittà به عنوان “هالیوود روی تابر” شهرت یافتند.  در همان زمان بولگاری به سمت سبک جدیدی رفت. رونق پس از جنگ شاهد بازگشت به مواد گرانبها، به ویژه فلزات سفید پوشیده شده با الماس بود. در دهه 1950، بولگاری اولین سنجاق‌های گلدار خود را روانه بازار کرد که به دلیل تاج‌های الماسی لرزان، en tremblant نامیده می‌شوند. در پایان دهه 1950، بولگاری شروع به ایجاد نقوش خود کرد و اشکال ساختار یافته و متقارن در مجموعه طلای زرد با جواهرات درخشان را معرفی کرد – که برای رنگ آنها به جای ارزش ذاتی انتخاب شده بودند. در میان این جواهرات چند رنگ، برش های کابوچون نوآوری دیگری بود. این قطعات جدید انحراف قابل توجهی از طراحی کلاسیک پاریسی داشتند.

یک مغازه Bulgari در باکو، آذربایجان

پس از مرگ جورجیو در سال 1966، پسرش جیانی به همراه پسر عمویش مارینا، شرکت را به عنوان یکی از مدیران اجرایی رهبری کرد.

دهه 1970: خلاقیت التقاطی و گسترش جهانی

در طول دهه 1970، فروشگاه های Bulgari در نیویورک، ژنو، مونت کارلو و پاریس افتتاح شد. این دوره آغاز گسترش بین المللی گروه با جیانی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل است. تعدادی نقوش جدید نیز برای اولین بار ظاهر شدند – جواهرات به دلیل فرم‌های زاویه‌دار، رنگ‌های قوی، عناصر بیضی شکل با کابوشن‌ها، زنجیر و سوترهای ماکسی قابل تشخیص بودند، در حالی که استفاده غالب از طلای زرد باعث می‌شد که قطعات گرانبها پوشیدنی‌تر به نظر برسند. شناخته شده به عنوان یک علامت تجاری Bulgari

دهه 1980: جواهرات Prêt-à-porter

در اوایل دهه 1980، برای نظارت بر تولید ساعت های بولگاری، بولگاری تایم در سوئیس تأسیس شد. در سال 1984، پائولو و نیکولا بولگاری، پسران جورجیو، به ترتیب رئیس و نایب رئیس شدند،  در حالی که برادرزاده آنها، فرانچسکو تراپانی، مدیر اجرایی شد. در سال 1985، جیانی از سمت مدیرعاملی استعفا داد و در سال 1987، پس از فروش یک سوم سهام خود در شرکت به برادرانش نیکولا و پائولو، تجارت خانوادگی را ترک کرد.

از دهه 1990 تا هزاره جدید

بولگاری در سال 1993 با عرضه اولین عطر خود، Eau Parfumée au The Vert و تأسیس Bulgari Parfums در سوئیس، برند خود را متنوع کرد تا بر تولید و تولید همه عطرها نظارت کند. در سال 1995، بولگاری یک برنامه تهاجمی برای رشد را پیش برد و برای اولین بار در بورس اوراق بهادار میلان قرار گرفت. در سال 1996، این برند اولین مجموعه لوازم جانبی خود را راه‌اندازی کرد که با روسری‌های ابریشمی شروع شد و سپس طیف وسیعی از لوازم جانبی چرمی و عینک را توسعه داد. در سال 1999، این برند حلقه B.zero1 را روانه بازار کرد.

این شرکت بین سال‌های 1997 تا 2003 رشد 150 درصدی درآمد داشته است. بولگاری همچنان به ایجاد برندهای بسیاری ادامه می‌دهد که آنها را به یکی از سودآورترین برندهای لوکس در صنعت جواهرات تبدیل کرده است.

 

قرن 21 ام

سال 2000 با خرید برندهای ساعت سازی لوکس دانیل راث و جرالد جنتا، و به دنبال آن تصاحب شرکت جواهرات کرووا و سایر شرکت هایی که در چرم تخصص داشتند، آغاز یک دوره تهاجمی فزاینده عمودی سازی برای Bulgari بود. کالاها و ساعت سازی. افتتاح اولین هتل بولگاری در میلان در سال 2004 استراتژی توسعه برند را بیشتر تایید کرد و نتیجه سرمایه گذاری مشترک با گروه لاکچری، بخشی از Marriott International بود. در سال 2009، Bulgari صد و بیست و پنجمین سالگرد خود را با مروری بر تاریخچه برند، در رم در Palazzo delle Esposizioni جشن گرفت . در همان سال، مار – موتیفی که در مجموعه‌های Bulgari از دهه 1960 ظاهر شد – دوباره به عنوان نماد مجموعه Serpenti ظاهر شد.

در سال 2011، Bulgari یک اتحاد استراتژیک با LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA، گروه لوکس پیشرو در جهان امضا کرد. این قرارداد مبتنی بر انتقال سهام خانواده بولگاری در Bulgari S.p.A به LVMH بود، یک معامله تمام سهام به مبلغ 4.3 میلیارد یورو (6.0 میلیارد دلار)، بالاتر از آنچه LVMH برای هر شرکت دیگری پیشنهاد کرده بود. طبق این قرارداد، خانواده بولگاری 50.4 درصد از سهام کنترلی خود را در ازای 3 درصد LVMH فروخت و بدین ترتیب دومین سهامدار بزرگ خانوادگی پس از Arnaults در LVMH شد. این تصاحب اندازه ساعت‌ها و جواهرات LVMH را دو برابر کرد، که در زمان خرید شامل ساعت‌های Tag Heuer و گردنبندهای الماس De Beers بود. این خرید در 4 اکتبر 2011 به پایان رسید زیرا Bulgari از بورس ایتالیا حذف شد .

 

در سال 2014، بولگاری 130 سالگرد این برند را جشن گرفت. به مناسبت این مناسبت، مغازه در Via Condotti 10 توسط معمار پیتر مارینو “تصور مجدد” شد و دوباره باز شد. در همان روز، این برند 1.5 میلیون یورو برای بازسازی پله های اسپانیایی به شهر رم اهدا کرد . چند ماه پس از افتتاحیه بزرگ، DOMVS در بوتیک بازطراحی شده بولگاری افتتاح شد و یک فضای گالری به خانه مجموعه میراث بولگاری ایجاد کرد.

در سال 2017، Bulgari یک دفتر مرکزی جدید تولید جواهرات را در Valenza افتتاح کرد. بزرگترین تولیدکننده در اروپا، با مساحت کل 14000 متر مربع (150000 فوت مربع)، گواهینامه طلایی LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیطی) را برای پایداری در طراحی خود دریافت کرده است . این تاسیسات بر روی خانه سابق اولین طلاساز در والنزا، فرانچسکو کارامورا ساخته شده است. این ساختمان‌ها از الگوی یک domus رومی پیروی می‌کنند و در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شده‌اند.

جواهرات

مجموعه جواهرات Bulgari شامل B.zero1، Divas’ Dream، Serpenti، BVLGARI BVLGARI، Parentesi، و خط عروس است .

ساعت BVLGARI

مجموعه ساعت های Bulgari شامل Octo، BVLGARI BVLGARI، Diagono و Haute Horlogerie برای مردان و ساعت های LVCEA، Serpenti، Divas’ Dream، BVLGARI BVLGARI، B.zero1 و High Jewellery برای زنان است. طراحی ایتالیایی و ساعت سازی سوئیسی را با هم ترکیب می کند. شرکت تابعه سوئیسی این شرکت، Bulgari Haute Horlogerie SA، مسئولیت تولید ساعت بولگاری را بر عهده دارد. این شرکت در سال 1980 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در نوشاتل قرار دارد. Bulgari Haute Horlogerie SA حدود 500 کارمند دارد.

عطرها

بولگاری عطر Le Gemme
عطرها عبارتند از

Goldea

، Splendida و

Omnia برای زنان،

BVLGARI Man، Aqua

، Classics،

و Blv Pour Homme برای مردان،

در حالی که BVLGARI Le Gemme و Eau Parfumée هم هستند .

لوازم جانبی و کالاهای چرمی

تولید لوازم جانبی و کالاهای چرمی Bulgari در آتلیه Bulgari در فلورانس انجام می شود و دو بار در سال مجموعه های خود را در هفته مد میلان ارائه می دهد.

هتل ها و استراحتگاه های بولگاری

Bulgari در IFC Mall، هنگ کنگ
در سال 2001، بولگاری یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت هتل ریتز-کارلتون، یک برند هتل متعلق به ماریوت بین المللی، برای راه اندازی هتل ها و استراحتگاه های بولگاری، مجموعه ای از هتل ها و مقاصد تفریحی در سراسر جهان، تشکیل داد .

تنظیمات متمایز آنها و طراحی ایتالیایی توسط شرکت معماری Antonio Citterio-Patricia Viel ویژگی های گروه هتل Bulgari را مشخص می کند. اینها میلان (بازشده در سال 2004)، بالی (2006)، لندن (2012)، پکن (2017)، دبی (2017)، شانگهای (2018) و پاریس (2021) هستند. قرار است هتل‌های مسکو، رم، توکیو، میامی بیچ و لس‌آنجلس بین سال‌های 2022 و 2025 افتتاح شوند.

چرا بولگاری را بولگاری می نامند؟

Sotirois Voulgaris در سال 1880 از یونان به ایتالیا مهاجرت کرد و تنها چند سنت به نام خود داشت، اما یک نقره‌ساز بسیار ماهر بود. او نام تجاری خود را بولگاری نامید زیرا تلفظ آوایی نام خانوادگی او بود. لوگوی خانه جواهرات با پیروی از الفبای کلاسیک لاتین به صورت BVLGARI نوشته شده است.

ساعت های بولگاری کجا ساخته می شوند؟

سوئیس
در حالی که ساعت های بولگاری در سوئیس ساخته می شوند، ساعت های آن ها ظاهری کاملاً شیک ایتالیایی دارند. در واقع، بسیاری از طرح ها مفاهیمی برگرفته از طرح های جرالد جنتا، طراح مشهور ساعت دارند. برای این منظور، مجموعه Octo Finissimo نمونه بارز طراحی الهام گرفته از جنتا است

بررسی جامع برند لوازم آرایشی لدورا

مطلب پیشنهادی

رویین تن لقب چه کسی بوده است ؟

رویین تن لقب چه کسی بوده است ؟

رویین تن لقب چه کسی بوده است ؟ : شاهنامه، اثر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *