چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:21 قبل از ظهر

فرق بالیاژ و آمبره رنگ مو

اگر به دنبال تغییر رنگ موی خود هستید و نمی توانید بین آمبره و بالیاژ تصمیم بگیرید زیرا، خوب، تفاوت بین بالیاژ و آمبره را نمی دانید: شما تنها نیستید. در حالی که آمبره در سال گذشته بازگشتی قوی داشت، آمبره  2022 نسبت به قبل ظریف‌تر و ترکیب‌شده‌تر است و فقط به سردرگمی بین آمبره و بالیاژ می‌افزاید.

فرق بالیاژ و آمبره رنگ مو

بالیاژ و آمبره دو تکنیک متفاوت برای رنگ کردن موی موجود هستند.به طور کلی، بالیاژ برای تاکید بر لایه های مختلف مو و ایجاد برجستگی های طبیعی استفاده می شود، در حالی که آمبره برای ایجاد یک رنگ موی طبیعی و پایدار استفاده می شود.هر دو روش بالیاژ و امبره در صنعت آرایشی و زیبایی بسیار محبوب هستند و می توانند به شیوه های مختلفی برای ایجاد ظاهری طبیعی و جذاب برای موها استفاده شوند.در بالیاژ، تارهای مویی که قرار است رنگ شوند با استفاده از فویل از سایر تارهای مو جدا شده و رنگ به صورت نواحی برجسته شده روی آنها اعمال می شود. در نتیجه، این روش معمولا برای ایجاد ظاهری تیره و روشن در موها استفاده می شود.امبره هم مانند بالیاژ، یک روش رنگ کردن مو است، اما در این روش تلاش می شود تا رنگ مو به صورتی طبیعی و شبیه به رنگ موی طبیعی فرد شده، به نحوی که تفاوت مشخصی با رنگ موی اصلی فرد نباشد. برای این کار، ترکیبی از رنگ های برنزی، قهوه ای و طلاایی استفاده می شود و رنگ به صورتی پایدار بر روی تمام تارهای مو اعمال می شود.

همچنین، می توان این دو روش را با هم ترکیب کرد و به عنوان بالیاژ امبره (Balayage Ombre) استفاده کرد، به صورتی که ابتدا با استفاده از روش بالیاژ برجستگی های مو ایجاد شده و سپس با استفاده از روش امبره، رنگ به صورت پایدار بر روی تمام تارهای مو اعمال می شود.

بالیاژ

بالیاژ یک روش رنگ کردن مو است که در آن، رنگ مو بر روی بخش های خاصی از مو برجسته می شود. به عبارت دیگر، در بالیاژ، تارهای مو در قسمت هایی از سر برای رنگ کردن برجسته شده و با رنگ دلخواه رنگ شده و قسمت های دیگر مو به صورت طبیعی باقی می مانند. این روش به صورت عمدتا برای تاکید بر جزئیات و لایه های مختلف مویی استفاده می شود. بالیاژ یک تکنیک حرفه ای رنگ مو است که جلوه هایلایت طبیعی و ظریف ایجاد می کند. بالیاژ (با تلفظ “baa-lee-ahge”) که از واژه فرانسوی “sweep” نشات گرفته است، به نحوه اعمال رنگ اشاره می کند. با استفاده از این تکنیک، آرایشگر شما رنگ را به صورت دستی روی موها رنگ می‌کند و جلوه‌ای مدرج‌تر و طبیعی‌تر با همان ابعاد و رنگ زیبا از هایلایت‌های سنتی ایجاد می‌کند. در حالی که هایلایت ها معمولا به فویل نیاز دارند، تکنیک نقاشی اجازه می دهد تا انتقال بین رنگ های تیره و روشن بسیار طولانی تر و طبیعی تر از هایلایت های راه راه باشد. بالیاژ برای ایجاد برجسته‌های طبیعی و آفتاب‌بوسیده یا سفارشی‌سازی ابعاد با نور کم مناسب است.

10 روش برای زیبایی موها را اینجا مطالعه کنید کلیک کنید . 

آمبره

امبره هم یکی دیگر از تکنیک های رنگ کردن مو است که در آن، رنگ موی طبیعی با استفاده از یک ترکیب از رنگ های برنزی، قهوه ای و طلاایی شبیه سازی می شود. در این تکنیک، رنگ مو به صورت پایدارتری نسبت به بالیاژ روی موهای اصلی و بدون ایجاد برجستگی های زیادی اعمال می شود.Ombre یک افکت رنگی دراماتیک و گرادیان است که در آن مو به دو بخش رنگ متضاد تقسیم می‌شود و به تدریج از یک رنگ به رنگ دیگر ترکیب می‌شود. همچنین با ریشه فرانسوی، کلمه آمبره به معنای “سایه دادن” است. به طور معمول، سایه تیره‌تر در بالای ریشه و سایه روشن‌تر در پایین است، اما برخی اثر مخالف را ترجیح می‌دهند (به این حالت ombre معکوس می‌گویند!). این درجه بندی رنگ در درجه اول بر انتهای مو تأثیر می گذارد، به طوری که انتقال از ریشه به انتهای روشن بسیار کوتاه است.

بنابراین تفاوت بین BALAYAGE و OMBRE چیست؟

به طور خلاصه، بالیاژ نام تکنیکی است که برای اعمال رنگ استفاده می شود و آمبره به سبک یا افکت گرادیان اشاره دارد.

ما از Twylla Jane خواستیم که تفاوت تکنیک بین هر دو را برای کمک به تمایز بیشتر تجزیه کند. Ombre معمولاً با روشن کننده به صورت افقی با اشباع کامل بخش انجام می شود و سپس به سمت بالا مخلوط می شود تا خط پخش شود. Balayage برش های کوچک تری می گیرد، جایی که رنگ روی سطح مو رنگ می شود. بنابراین در حالی که آمبره بیشتر افقی است، بالیاژ بیشتر عمودی است.

خبر خوب این است که هر دو منجر به یک روال نگهداری بسیار کم می شود، زیرا قرار دادن رنگ مو سخت نیست بلکه به صورت تدریجی (برای Ombre) یا جارویی (برای Balayage) انجام می شود. برای مثال، هایلایت های فویل معمولی نیاز به بازدید منظم بیشتری از سالن دارد. با این حال، برای شما هزینه خواهد داشت. انجام خدمات واقعی و دستیابی به نتیجه ای که به دنبال آن هستید می تواند گران باشد، اما به خاطر داشته باشید که ظاهر نهایی به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد!

Jaclyn می افزاید: “بالیاژ و آمبره هر دو تخصصی هستند، اغلب اوقات به بودجه زیبایی و زمان بیشتری در سالن نیاز دارند.” “این یک نتیجه نگهداری کم است، اما ادامه درمان های مراقبت از مو و بازدید مداوم از سالن برای حفظ نتایج رنگ بهینه مهم است.”

استفاده از این روش ها

استفاده از بالیاژ و امبره می تواند به رنگ کردن موها با یک روش طبیعی و زیبا انجام شود. هر دو روش معمولا با رنگ های گرم و طبیعی انجام می شود، به طوری که با رنگ پوست و چشم فرد همخوانی داشته باشد و به طوری که رنگ هایی که به موها اعمال شده است، به صورتی طبیعی و هماهنگ با رنگ پوست و چشم فرد به نظر برسد.

اگرچه بالیاژ و امبره در صنعت آرایشی و زیبایی بسیار محبوب هستند، اما نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح از موها بعد از رنگ کردن دارند. برای حفظ رنگ موی بالیاژ یا آمبره ، باید از شامپو ها و محصولات حفظ رنگ استفاده کرد و همچنین مراقبت و نگهداری صحیح از موها را نیز باید رعایت کرد.

با این حال، قبل از این که تصمیم به رنگ کردن مو با بالیاژ یا آمبره بگیرید، بهتر است با متخصص آرایشی و زیبایی مشورت کنید و با او در مورد رنگ موی مناسب برای شما و نحوه نگهداری آن صحبت کنید.

آمبره و بالیاژ برای چه مدل موهایی مناسب نیست ؟

علاوه بر این، باید به این نکته توجه کنید که رنگ کردن مو با بالیاژ یا آمبره ممکن است برای موهایی که قبلا رنگ شده اند، مناسب نباشد. به عنوان مثال، اگر موهای شما قبلا با رنگ دائم رنگ شده باشد، رنگ کردن با بالیاژ یا آمبره ممکن است با مشکل مواجه شود و نتواند به خوبی انجام شود.

همچنین، اگر قصد دارید موهای خود را با بالیاژ یا آمبره رنگ کنید، باید به نحوه انجام این کار توجه کنید. این روش ها باید به صورت حرفه ای و با استفاده از محصولات با کیفیت و با توجه به نوع موهای شما انجام شوند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

در کل، بالیاژ و امبره دو روش زیبا و طبیعی برای رنگ کردن موها هستند که در صنعت آرایشی و زیبایی بسیار محبوب هستند. با این حال، قبل از این که تصمیم به رنگ کردن مو با این روش ها بگیرید، بهتر است با متخصص آرایشی و زیبایی مشورت کنید و نحوه نگهداری و مراقبت از موهای رنگ شده را نیز رعایت کنید.

چگونه در خانه بالیاژ انجام دهیم ؟

انجام بالیاژ در خانه ممکن است کار سختی باشد، اما با دقت و توجه به جزئیات می توانید این کار را به خوبی انجام دهید. این روش، نیازمند تجربه و دقت است، بنابراین اگر شما تازه کار هستید بهتر است ابتدا با متخصصان آرایشی و زیبایی مشورت کنید.

برای انجام بالیاژ در خانه، شما به موارد زیر نیاز دارید:

پودر دکلره کننده و اکسیدانت: باید از محصولات با کیفیت و درست نسبت یافته استفاده کنید. همچنین، باید به نسبت مواد دقت کنید، یعنی باید حداقل ۱۰ گرم پودر دکلره کننده را با حداقل ۲۰ میلی لیتر از اکسیدانت مخلوط کنید.

  • براش بالیاژ: باید از براش هایی با سر نازک و موی نرم استفاده کنید.
  • فویل: برای پوشش دادن موهایی که نمی خواهید آن ها را رنگ کنید، باید از فویل استفاده کنید.
  • محصولات مراقبت از مو: بعد از اتمام کار باید از محصولات مناسب برای مراقبت و تغذیه موها استفاده کنید.
  • پس از تهیه مواد لازم، مراحل انجام بالیاژ به صورت زیر است:
  • قبل از شروع به کار، مطمئن شوید که موهایتان خشک و تمیز هستند.
  • سپس، به موهایی که می خواهید رنگ کنید، فویل بگذارید و به شکلی که می خواهید، با براش پودر دکلره کننده را روی موها بمالید. بهتر است از ریشه مو شروع کرده و به سمت انتهای موها حرکت کنید.
  • بعد از اینکه موها را رنگ کردید، فویل را ببند

چگونه در خانه آمبره انجام دهیم ؟

انجام آمبره در خانه نیازمند تجربه و دقت است، بنابراین اگر شما تازه کار هستید بهتر است ابتدا با متخصصان آرایشی و زیبایی مشورت کنید.

برای انجام آمبره در خانه، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • ۱. رنگ مو: باید از رنگ مو با کیفیت و مناسب برای آمبره استفاده کنید.
  • ۲. اکسیدانت: این محصول باعث رسیدن رنگ به مو می شود. برای رنگ آمبره می توانید از اکسیدانت با غلظت ۶٪ استفاده کنید.
  • ۳. براش: برای رنگ کردن موها باید از براش هایی با سر نازک و موی نرم استفاده کنید.
  • ۴. کاورهای محافظ: باید از کاورهای محافظ برای پوشش دادن پوست سر استفاده کنید.
  • ۵. محصولات مراقبت از مو: بعد از اتمام کار باید از محصولات مناسب برای مراقبت و تغذیه موها استفاده کنید.

پس از تهیه مواد لازم، مراحل انجام آمبره به صورت زیر است:

  • ۱. ابتدا، موهای خود را شامپو کرده و خشک کنید.
  • ۲. سپس، رنگ مو را با اکسیدانت مخلوط کرده و با براش روی موهای خود مالید.
  • ۳. برای آمبره، موها را باید به طور متناوب از نوک تا ریشه رنگ کنید تا رنگهای تیره و روشن به طور متوسط در موها توزیع شوند.
  • ۴. پس از اعمال رنگ، باید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه منتظر بمانید تا رنگ به خوبی جذب شود.
  • ۵. پس از گذشت زمان لازم، موهای خود را با آب گرم و شامپو شستشو دهید.
  • ۶. در نهایت، برای حفظ رنگ و تغذیه مو می‌توانید از محصولات مناسب برای مراقبت و تغذیه موهای آمبره شده خود استفاده کنید. محصولاتی مانند شامپو و روغن موی مناسب باعث حفظ رطوبت و زنده نگه داشتن رنگ مو می‌شوند.

در نهایت، باید توجه داشت که آمبره کردن مو در خانه نیازمند دقت و تجربه است و در صورت نبود تجربه، بهتر است به آرایشگر خود مراجعه کنید. همچنین، حتماً قبل از انجام هر نوع رنگ کردن موی خود، تست آلرژی انجام داده و از احتمال بروز حساسیت پوستی جلوگیری کنید.

بین آمبره و بالیاژ کدام را انتخاب کنیم ؟

انتخاب بین آمبره و بالیاژ به میزان تغییری که می‌خواهید در موهایتان ببینید، بستگی دارد. اگر می‌خواهید تنها روشن کردن رنگ موهایتان را تغییر دهید و رنگ شدیدی نخواهید داشت، بالیاژ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با استفاده از بالیاژ، می‌توانید نور پراکنده‌ای روی موهایتان داشته باشید که به طور طبیعی ظاهر می‌شود.

اگر برای تغییر رنگ موهایتان به دنبال تغییر قابل توجهی هستید و می‌خواهید رنگ موهایتان را به رنگ طبیعی‌تری تبدیل کنید، آمبره انتخاب خوبی است. با استفاده از آمبره، می‌توانید به رنگ موی طبیعی‌تری دست یابید که همچنین ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارد.

به هر حال، قبل از تصمیم‌گیری برای یکی از این روش‌ها، بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید تا بهترین روش رنگ کردن مو برای شما را تعیین کنید. همچنین، حتماً قبل از انجام هر نوع رنگ کردن موی خود، تست آلرژی انجام داده و از احتمال بروز حساسیت پوستی جلوگیری کنید.

خبر خوب این است که هر کسی می تواند بسته به نتیجه دلخواه خود، هر یک از این دو ظاهر را امتحان کند. هر دو در انواع موها، بافت ها و رنگ ها عالی به نظر می رسند. این دو تکنیک حتی می‌توانند با هم روی هر رنگ موی دلخواه مورد استفاده قرار گیرند – تکنیک بالیاژ می‌تواند برای ایجاد یک افکت آمبره استفاده شود!

انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب است واقعاً به ظاهری که می خواهید به آن برسید بستگی دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال رنگ‌های بلوند، سبزه، قرمز، رزگلد یا رنگ‌های زنده باشید، هنرمند شما باید بتواند با شما روی هر کدام از این تکنیک‌ها کار کند تا افکت رنگی را که می‌خواهید ایجاد کند.

برای ظاهری طبیعی تر و ظریف تر، ممکن است بالیاژ را ترجیح دهید، اما در مورد نتیجه نهایی مورد نظر خود با آرایشگر خود صحبت کنید. حتما عکس مرجع بیارید! جاکلین می گوید: «امکانات خلاقانه بی پایان هستند.

بسته به اینکه چقدر موهایتان را تغییر می دهید، می تواند تعیین کند که چند بار ممکن است به این فرآیندها نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر به دنبال این هستید که رنگ طبیعی خود را به حالت بسیار روشن تر برسانید، آرایشگر شما احتمالاً باید در طی چند بازدید روی دستیابی به رنگ دلخواه شما کار کند. او می‌گوید: «این کار زمان می‌برد و تضمین نمی‌شود که موهای شما در یک بازدید آنقدر بلند شود. “آهسته تر آسانسور، آسانسور ایمن تر است.”

جمع بندی کلی

بالیاژ و آمبره دو روش مختلف برای تغییر رنگ موها هستند. بالیاژ باعث تغییر روشن تر رنگ مو می‌شود و نور پراکنده‌ای روی موها ایجاد می‌کند که به طور طبیعی ظاهر می‌شود. آمبره به رنگ موی طبیعی‌تری کمک می‌کند و به نظر می‌رسد که آن را کمی تقویت می‌کند. هر دو روش نیازمند دقت و تجربه هستند و در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید با آرایشگر خود مشورت کنید. همچنین، حتماً قبل از انجام هر نوع رنگ کردن موی خود، تست آلرژی انجام داده و از احتمال بروز حساسیت پوستی جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین شامپو برای ریزش مو

دلایل ریزش مو کدامند؟

موهای زیبا و خوش رنگ و خوش فرم، تاثیر زیادی روی جلوه ظاهری افراد دارد؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *