جمعه , 15 تیر 1403 - 7:14 قبل از ظهر

خواص انجیر خشک چیست ؟

خواص انجیر خشک چیست ؟

انجیر با شیرینی عسل مانند و بافت منحصربه‌فردش یک انتخاب خوشمزه است. این میوه خوش طعم از خانواده توت است. چه به صورت تازه یا خشک آن را ترجیح دهید، در یک وعده کوچک مقدار زیادی فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان دریافت خواهید کرد. پوستی جوان‌تر، موهایی شاداب و هضم بهتر تنها تعدادی از فواید بی‌شمار انجیر است.

انجیر تازه در مقابل انجیر خشک

انجیر تازه یا خشک شده منبع تغذیه است. این میوه های طبیعی شیرین دارای مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و فیبر هستند. آنها همچنین مملو از کورستین، کامفرول، اپیکاتچین گالات و سایر آنتی اکسیدان های قوی هستند. علیرغم محتوای قند بالا، آنها از سلامتی حمایت می کنند و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

این سوپر فود در انواع، رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد. انجیر کادوتا، انجیر سیرا و انجیر ماموریت سیاه از محبوب ترین ها هستند. انجیر خشک حاوی آب کمتری است، بنابراین کالری، قند و مواد مغذی بیشتری دارد. یک فنجان، که حدود 149 گرم دارد، فراهم می کند:

371 کالری
95.2 گرم کربوهیدرات
71.4 گرم قند
14.6 گرم فیبر
4.9 گرم پروتئین
1.4 گرم چربی
24 درصد از ارزش روزانه (DV) کلسیم
38 درصد از DV منگنز
29 درصد از DV پتاسیم
25 درصد از DV منیزیم
29 درصد DV ویتامین K
3 درصد از DV ویتامین C

همین مقدار انجیر تازه تقریباً 111 کالری، 1.2 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی و 28.8 گرم کربوهیدرات شامل 24.3 گرم قند و 4.2 گرم فیبر دارد. آنها نسبت به انجیر خشک ویتامین و مواد معدنی کمتری دارند، اما کالری کمتری نیز دارند. وقتی صحبت از خرما در مقابل انجیر به میان می آید، این دومی کالری و کربوهیدرات کمتری دارد. یک فنجان خرما حاوی 415 کالری و 110.2 گرم کربوهیدرات از جمله 93.1 گرم قند است که در مقایسه با انجیر خشک بسیار بیشتر است.

 فواید انجیر

این میوه های خوشمزه بدن شما را از درون تغذیه می کنند. انجیر خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به جلوگیری از کمبود مواد مغذی، تقویت استخوان ها و کاهش وزن کمک کند. آنها مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که پیری را کاهش می دهند و رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو می شوند را از بین می برند.

اگر با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال آن نباشید. این میوه ها به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند، شما را منظم نگه می دارند و ناراحتی های شکمی را برطرف می کنند.

 یبوست و انجیر

سیستم ایمنی بدن شما نیز قوی تر خواهد شد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله Fish & Shellfish Immunology منتشر شد، انجیر حاوی ترکیبات گیاهی است که پاسخ ایمنی را تحریک کرده و ژن‌های خاصی را که در عملکرد سیستم ایمنی دخیل هستند، تنظیم می‌کنند.

برای سلامت استخوان ها انجیر بخورید

یک فنجان انجیر خشک تقریباً یک چهارم کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این ماده معدنی زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود از پوکی استخوان و پوکی استخوان محافظت می کند.

یک بررسی در سال 2018 که در Sains Malaysiana منتشر شد، نشان می دهد که ارتباط قوی بین مصرف انجیر و سلامت استخوان وجود دارد. به گفته محققان، محتوای معدنی این میوه شباهت زیادی به شیر انسان دارد.

چندین مطالعه ذکر شده در این بررسی نشان می‌دهد که انجیر به دلیل سطوح بالای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. این مواد مغذی از رشد و نگهداری استخوان حمایت می کنند. کلسیم و پتاسیم ممکن است به کاهش نازک شدن استخوان و کاهش از دست دادن کلسیم ادرار کمک کند. علاوه بر این، انجیر دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد التهابی، کاهش قند خون و محافظت از کبد است.

انجیر خشک باعث کاهش وزن می شود

هنگامی که این میوه ها در حد اعتدال مصرف شوند، ممکن است به کاهش وزن کمک کنند و غذا خوردن را آسان تر کنند. فیبر موجود در انجیر خشک سیری را افزایش می دهد و گرسنگی را مهار می کند که به نوبه خود به کاهش کل غذای دریافتی کمک می کند. همانطور که انتشارات سلامت هاروارد اشاره می کند، رژیم های غذایی با فیبر بالا نه تنها کنترل وزن را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است از بیماری قلبی و دیابت نیز محافظت کند.

یک مطالعه در سال 2017 که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، ارتباط مثبتی بین مصرف کم فیبر و شاخص توده بدنی بالا پیدا کرد. دانشمندان پیشنهاد می کنند که خوردن فیبر بیشتر ممکن است سلامت کلی را بهبود بخشد و وزن بدن را کاهش دهد.

علاوه بر این، انجیر خشک به طور طبیعی شیرین است و هیچ قند اضافه‌ای ندارد. بنابراین، آنها جایگزین سالم تری برای کوکی ها، شیرشکلات، کیک و سایر غذاهای فرآوری شده هستند. اگر می خواهید لاغر شوید، به جای شکر مقداری انجیر به غذاهای پخته شده، وافل، پنکیک و اسموتی اضافه کنید. این میوه ها را بعد از ورزش بخورید تا ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنید و به عضلات خود کمک کنید تا پس از تمرین ریکاوری کنند.

دستیابی به پوست و موی سالم تر

زیبایی از درون شروع می شود. رژیم غذایی شما تاثیر مستقیمی بر ظاهر مو، پوست و ناخن شما دارد. انجیر خشک سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر ریزمغذی ها است که سلامت پوست را تقویت کرده و موهای شما را تقویت می کند.

طبق مجله Pharmacognosy and Phytochemistry، این میوه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی هستند. آنها منبع عالی اسید گالیک، کاتچین ها، ساپونین ها هستند

و سایر ترکیبات فنلی که از آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند، که عامل اصلی پیری و بیماری های مزمن است.

این یافته ها نشان می دهد که انجیر ممکن است از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند و روند پیری را کند کند. با خواص ضد میکروبی خود، ممکن است به جلوگیری از عفونت های باکتریایی پوست کمک کرده و دفاع طبیعی شما را تقویت کنند. روی و آهن، دو ماده مغذی کلیدی در انجیر، باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شوند.

انجیر ممکن است حافظه شما را بهبود بخشد

فواید سلامتی انجیر تا حد زیادی به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان آن است. یک مطالعه در سال 2014 که در BioMed Research International منتشر شد، نشان داد که انجیر عمانی ممکن است حافظه را بهبود بخشد و آسیب اکسیداتیو به مغز را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها ممکن است تشکیل پلاک در بیماری آلزایمر را به تأخیر بیندازند و از تخریب نورون ها محافظت کنند.

این مطالعه نشان می دهد که انجیر اثرات مفیدی بر مغز دارد و می تواند نقص های رفتاری مرتبط با حافظه را بهبود بخشد. تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش آنها در سلامت روان و پیشگیری از بیماری های عصبی مورد نیاز است. محققان این فواید را به سطوح بالای فلاونوئیدها، کورستین، اسید فرولیک، آنتوسیانین ها و سایر آنتی اکسیدان های قوی در انجیر نسبت می دهند.

به طور طبیعی با دیابت مبارزه کنید

انجیر خشک دارای قند بسیار بالایی است، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای افراد دیابتی به نظر نرسد، اما برعکس این موضوع صادق است. بررسی اخیر، که در مجله Ethnopharmacology در سال 2018 منتشر شد، نشان می‌دهد که چندین گونه فیکوس، از جمله انجیر معمولی، ممکن است سطح گلوکز خون را کاهش داده و پاسخ انسولین را بهبود بخشد. این میوه ها سرشار از ویتامین E، استرول، کومارین، تانن و سایر ترکیبات فعال زیستی با خواص ضد دیابت هستند.

با توجه به BMC Complementary and Alternative Medicine، انجیر دارواش (Ficus deltoidea) ممکن است هیپرگلیسمی ناشی از دارو را مهار کند و عوارض دیابت را تسکین دهد. به نظر می رسد برگ های آن بسیار مفید است. همچنین به یاد داشته باشید که انجیر سرشار از فیبر است. این ماده مغذی کنترل قند خون را بهبود می بخشد و به کنترل وزن کمک می کند.

در سال 2018، ژورنال Science مطالعه ای در مورد مزایای بالقوه فیبر منتشر کرد. دانشمندان دریافتند که رژیم های غذایی با فیبر بالا باعث رشد باکتری های روده می شود که مسئول تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) هستند. این چربی های سالم التهاب و اشتها را تنظیم می کنند. رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند فلور روده را متعادل کند و SCFA ها را افزایش دهد و مدیریت دیابت را آسان تر کند.

از فواید انجیر بهره مند شوید

از بهبود کنترل قند خون گرفته تا پوست سالم تر، انجیر خشک خواص درمانی مختلفی دارد. علاوه بر این، آنها طعم شگفت انگیزی دارند و می توان از آنها در دستور العمل های بی شماری استفاده کرد. بارهای گرانولا، لقمه های انرژی و سایر تنقلات خوشمزه را خودتان درست کنید. برای افزایش مصرف مواد مغذی، شکر را با انجیر تعویض کنید.

انجیر در تامیل به نام های Atti Pazham، Athi Pallu در تلوگو، Atti Pazham در مالایالام و Gulur یا Anjeer در هندی شناخته می شود. طبق مطالعه منتشر شده در American Journal Of Nutrition، انجیر خشک به دلیل مقدار بی‌شمار آنتی‌اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها، فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی که باید به‌عنوان یک میان‌وعده سالم در رژیم غذایی روزانه‌تان گنجانده شود، بسیار ارزشمند است.

انجیر درختی خزان کننده است، به این معنی که در پاییز شاخ و برگ های خود را از دست می دهد و در بهار برگ های جدیدی می روید. این درخت تا 50 فوت بلند می شود و شاخه ای سنگین و پیچ خورده دارد. برگها به رنگ سبز روشن، منفرد و بزرگ است که سطح بالایی کرکدار ناهموار و در قسمت زیرین آن کرکدار نرم است. گل‌ها کوچک با میوه‌های سبز خوشه‌ای هستند و حشرات گرده‌افشان از طریق دهانه‌ای در بالای میوه وارد گل‌ها می‌شوند و بیشتر گل‌های انجیر همگی ماده هستند و نیازی به گرده افشانی ندارند.

انجیر بسیار شیرین، نرم، آبدار، آبدار و گوشتی است و از خمیر میوه به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود، زیرا گزینه سالم تری نسبت به شربت ذرت یا ساکارز است. از آن مرباها و حلواهای لذیذ درست می‌شود و همچنین به پای، پودینگ، کیک، محصولات پخته شده اضافه می‌شود و همچنین به‌عنوان یک کوکی رول انجیر خوشمزه که از محصولات پخته شده بسیار محبوب است، تهیه می‌شود. همچنین بخوانید: چگونه، چه زمانی و چرا میوه بخوریم

مشخصات تغذیه انجیر

انجیر کم کالری است. حدود 100 گرم انجیر تازه تنها 74 کالری دارد و سرشار از فیبر غذایی محلول، مواد مغذی ضروری و مجموعه ای از ترکیبات گیاهی است که به فواید سلامتی کمک می کند. انجیر منبعی از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است که شامل کاروتن ها، لوتئین، تانن ها، اسیدهای کلروژنیک و ویتامین های A، E و K است که به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند و از بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و کاهش التهاب جلوگیری می کند.

علاوه بر این، انجیر تازه مملو از ویتامین‌های B کمپلکس مانند نیاسین، پیریدوکسین، فولات و اسید پانتوتنیک است که به عنوان عوامل کمکی برای متابولیسم عمل می‌کند. همچنین بررسی کنید: 6 میوه شگفت انگیز برای داشتن یک زندگی سالم – اینفوگرافیک

انجیر خشک سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، مس، پتاسیم، سلنیوم و روی است. در حالی که پتاسیم به تعادل مایعات بدن که فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می کنند کمک می کند، آهن یک ماده معدنی حیاتی برای تشکیل گلبول های قرمز خون و سلامت کلی است.

انجیر فواید آیورودا

انجیر میوه ای غلیظ شیرین و قابض است که به سختی هضم می شود و قدرت خنک کنندگی دارد. خوب بودن مواد مغذی ضروری در انجیر طبق اصول آیورودا به تعادل واتا و پیتا کمک می کند. انجیر در پاکسازی روده و پاکسازی سموم از سیستم مفید است. انجیر به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای کنترل فشار خون، درمان یبوست، انبوه، مشکلات گوارشی و واتا اضافی در بدن عمل می کند.

آیورودا عمدتاً از لاتکس میوه به عنوان دارو استفاده می کند که حاوی آنزیم فیسین است که دارای خاصیت ضد کرم قوی است که با هجوم کرم ها مبارزه می کند. خواص کلیدی آیورودیک انجیر شامل ادرارآور، ملین و خلط آور است. همچنین برای درمان لوکودرما بسیار مفید است زیرا وجود فوروکومارین یک ماده شیمیایی است که بر روی لکه های سفید روی پوست تأثیر می گذارد و این بیماری را درمان می کند. برای درمان این عارضه توصیه می شود که بیمار به مدت دو تا سه ماه انجیر بخورد.

آیورودا برای درمان سنگ های ادراری و سایر بیماری های ادراری به شدت توسط انجیر تضمین می کند. دو بار در روز معجون آب انژیر را حدود 30 میلی لیتر بنوشید تا سنگ کلیه را حل کند. انجیر خشک را در آب خیس کنید و این آب را بنوشید تا واتا در داخل بدن پایین بیاید. انجیر به طرز شگفت انگیزی برای زنان مفید است و روزانه 2 تا 4 عدد انجیر خشک می خورند تا سطح کلسیم و آهن بدن را دوباره پر کند. علاوه بر این، جوشانده صاف شده آنژیر به مدت یک هفته می تواند چرخه قاعدگی را تنظیم کند. همچنین بخوانید: کد رنگ طبیعت: با فواید سلامتی میوه ها و سبزیجات بر اساس رنگ آنها آشنا شوید

آرک انجیر یا انجیر شربات یک آماده سازی شگفت انگیز آیورودا است که به راحتی در تمام فروشگاه های آیورودا در دسترس است و برای درمان آمیبیاز قوی است.

فواید درمانی انجیر

1. مشکلات جنسی را درمان می کند
انجیر یک میوه شگفت انگیز است و از زمان های قدیم برای درمان اختلالات جنسی مختلف مانند نازایی، استقامت کم و اختلال نعوظ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. غنی از ویتامین های B6، A و مواد معدنی پتاسیم، مس و منیزیم باعث افزایش تولید مایع منی می شود. انجیر خشک بسیار غنی از اسیدهای آمینه است و با افزایش نشاط و میل جنسی به عنوان یک میوه مقوی قوی عمل می کند. انجیر همچنین برای دختران نوجوان برای کاهش علائم PMS و تنظیم چرخه مفید است. علاوه بر این، چندین مطالعه ثابت کرده اند که انجیر در درمان علل زمینه ای اختلال نعوظ موثر است. همچنین بخوانید: راهنمای غذایی غرایز جنسی نهایی

2. کاهش وزن را حفظ می کند
انجیر یک میان وعده ایده آل برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. غنی بودن فیبر محلول در انجیر خشک شما را سیر نگه می دارد، اشتها را کاهش می دهد و مواد مغذی متراکم به کاهش وزن کمک می کند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، رژیم غذایی با فیبر بالا به از دست دادن چربی های اضافی کمک می کند. با این حال، اعتدال کلید اصلی است زیرا انجیر خشک کالری بالایی دارد. توصیه می شود که حجم وعده های غذایی را به حدود 2-3 انجیر در روز محدود کنید. علاوه بر این، انجیر خشک به عنوان یک میان وعده سالم برای افزایش وزن است.

3. فشار خون را تنظیم می کند
پتاسیم فراوان موجود در آنژیر به تنظیم فشار خون بالا کمک می کند. پتاسیم یک ماده معدنی حیاتی است که به بدن در کنترل فشار خون کمک می کند، زیرا رد اثرات منفی سدیم را تسهیل می کند. پتاسیم موجود در انجیر به تحریک عملکرد عضلات و اعصاب کمک می کند، مایعات را در سیستم متعادل می کند و تعادل الکترولیت را حفظ می کند. مدیریت فشار خون می تواند به گشاد شدن رگ های خونی، بهبود گردش خون، آرامش و همچنین کاهش استرس کمک کند. بنابراین انجیر بهترین میوه برای افزودن به رژیم غذایی با فشار خون بالا است.

4- از یبوست جلوگیری می کند
انجیر خشک به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای بازسازی و تسکین روده ها بسیار مورد تحسین قرار می گیرد. به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند زیرا سرشار از فیبر محلول است. شواهد قویاً ثابت می‌کند که فیبر غلیظ آنژیر می‌تواند عملکرد طبیعی روده را تقویت کند، مدفوع را حجیم کند و حرکات روده را کاهش دهد و از یبوست جلوگیری کند و به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان اختلالات گوارشی مانند آنفولانزای معده عمل می‌کند.

5. Piles را درمان می کند
خاصیت ملین طبیعی انجیر به کاهش فشار روی راست روده و در نتیجه کاهش بواسیر کمک می کند. طبق گزارش منتشر شده در مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد، انجیر به دلیل خواص ملین و ضد اسپاسم آن به عنوان یک داروی سنتی برای درمان هموروئید استفاده می شود.
فواید

6. استخوان های قوی تر
انجیر حاوی مجموعه ای غنی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که نقش کلیدی در تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان دارند. یکی از غذاهای غنی از کلسیم و فسفر انجیر باعث تشکیل استخوان ها و محرک های رشد مجدد استخوان ها در صورت آسیب یا زوال استخوان می شود. یک وعده انجیر تازه خورش شده 180 میلی گرم کلسیم و ویتامین های حیاتی C و K لازم برای تقویت تراکم استخوان را در اختیار شما قرار می دهد.

7. دیابت را مدیریت می کند
انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند انجیر را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمولی مصرف کنید، زیرا سرشار از فیبر است که به ضربه زدن کمک می کند.

کاهش سطح قند خون برگ‌های انجیر همچنین مملو از مواد مغذی حیاتی است که کاهش نیاز به انسولین را برای افرادی که انسولین مصرف می‌کنند، تسهیل می‌کند. علاوه بر این، انجیر با مقدار کافی پتاسیم به تنظیم افزایش قند خون بعد از غذا و کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند. همچنین بخوانید: جامون: کاربردهای دارویی، فواید درمانی برای پوست، دیابت و مکمل ها

8. سلامت قلب را ارتقا می دهد
چندین شواهد نشان می دهد که انجیر سطح تری گلیسیرید را در جریان خون کاهش می دهد و از خطر بیماری قلبی جلوگیری می کند. انجیر سرشار از فیبر محلول پکتین، کلسترول مسدود شده را از بین می برد و آن را از طریق سیستم دفعی از بدن خارج می کند. علاوه بر این، انجیر خشک سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم، فشار خون را تنظیم می کند، رادیکال های آزاد را از بدن دفع می کند و از انسداد عروق جلوگیری می کند و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

9. بیماری آلزایمر را درمان می کند
شواهد قویاً تأیید می کنند که رژیم غذایی سرشار از انجیر به درمان بیماری های عصبی مانند آلزایمر کمک می کند و التهاب عصبی را کاهش می دهد. انجیر سرشار از مقادیر زیادی فیبر غذایی، مس، روی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین K و آنتی اکسیدان ها است که باعث تقویت حافظه، کاهش اضطراب و بهبود مهارت های یادگیری در بیماران آلزایمر می شود.

10. از دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن جلوگیری می کند
انجیر یک میوه با ارزش است زیرا به جلوگیری از دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن کمک می کند، دلیل اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن. مصرف منظم باعث تقویت بینایی سالم در تمام گروه های سنی می شود.

11. بی خوابی را درمان می کند
انجیر خشک برای افراد مبتلا به بی خوابی بسیار مفید است و یکی از غذاهای خواب آور است. خوبی تریپتوفان با بهبود گردش خون در بدن باعث خواب سالم می شود.

12. مشکلات تنفسی
سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین‌های A، C و مواد معدنی آهن، کلسیم موجود در انژیر سیستم تنفسی را هیدراته می‌کند و به طور طبیعی خلط را پاک می‌کند، گلودرد را تسکین می‌دهد، سرفه و سایر انسدادهای ریوی را کاهش می‌دهد.

13. بهداشت دندان
وجود ترکیبات فنلی در آنژیر فعالیت ضد پوسیدگی را نشان می دهد و باکتری های ایجاد کننده عفونت دندان را خنثی می کند. فلاونوئیدها و فیتوکمیکال‌های موجود در میوه انجیر فعالیت‌های ضد باکتریایی قوی دارند که عفونت‌های باکتریایی را کاهش می‌دهند، از لثه‌ها، دندان‌ها محافظت می‌کنند و سلامت کلی دندان را ارتقا می‌دهند.

کاربرد انجیر برای سلامت پوست

انجیر میوه‌ای شگفت‌انگیز است که سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای همه انواع پوست مفید است. می توانید با خوردن آنها یا استفاده از آن به عنوان ماسک صورت خود از فواید آن بهره مند شوید.

زگیل را درمان می کند

انجیر به طور گسترده در طب سنتی برای درمان مشکلات پوستی مختلف از جمله اگزما، ویتیلیگو و پسوریازیس استفاده می شود. لاتکس درخت انجیر خاصیت ضد زگیل قابل توجهی را نشان می دهد. فعالیت پروتئولیتیک آنزیم لاتکس به از بین بردن زگیل های بدن بدون ایجاد عوارض جانبی کمک می کند.

پوست بدون چروک

خواص آنتی اکسیدانی و ضد کلاژناز قوی عصاره انجیر برای کاهش چین و چروک مفید است و پوست را انعطاف پذیر می کند. عصاره انجیر به طور گسترده در فرمولاسیون های مختلف پوست استفاده می شود که ثابت کرده است ملانین پوست، از دست دادن آب و سبوم را کاهش می دهد. علاوه بر این، عصاره انجیر آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و به عنوان یک درمان طبیعی برای هایپرپیگمانتاسیون، آکنه و چین و چروک عمل می کند.

پوست درخشان

غنی از مواد مغذی موجود در انجیر مانند ویتامین C، E و A و آنتی اکسیدان های قوی برای تغذیه پوست و جوان سازی سلول های پوست بسیار مفید است. انجیر تازه در ماسک های صورت استفاده می شود.

برای درخشش فوری، خمیری از انجیر تازه درست کنید، به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و با آب ولرم خوب بشویید، این کار باعث می شود پوست به طور طبیعی درخشیده و شاداب به نظر برسد. علاوه بر این، غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها تعادل pH پوست را حفظ کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین امتحان کنید: 3 بسته میوه ای شگفت انگیز DIY برای بازسازی پوست شما

انجیر برای سلامت مو

انجیر سرشار از آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های A و E است که نقش کلیدی در رشد ماهی‌های قوی‌تر دارند. عصاره انجیر فرمولاسیون بسیار ستودنی است که در صنعت زیبایی برای تقویت و بهبود رطوبت مو مورد استفاده قرار می گیرد، موها را در هم پیچیده می کند، موها را بدون وز، براق و قوی به نظر می رساند.

دستور انجیر

انجیر را می‌توان هم به‌صورت تازه یا خشک میل کرد، از شیرینی طبیعی انجیر تازه در فصلی که در دسترس است لذت ببرید، اما انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است و می‌توانید دستور العمل‌های شگفت‌انگیز و جذاب را با انجیر خشک مانند مربا، اسموتی، امتحان کنید. میلک شیک، لادو و بسیاری دیگر. در اینجا ما دو دستور العمل خوشمزه انجیر خشک را برای شما آورده ایم. همچنین بخوانید: با میوه های خشک، میله های بهداشتی سالم بمانید

دستور غذای مغذی حلوا انجیر

انجیر حلوا

انجیر خشک 1 فنجان

½ فنجان پودر بادام درشت سفید شده

½ فنجان بادام هندی پودر شده درشت

2-3 قاشق غذاخوری قیچی

4 قاشق چایخوری شکر

¼ قاشق چایخوری پودر هل

برای چاشنی

1 قاشق غذاخوری آجیل مخلوط

روش
آب را در ماهیتابه بجوشانید و انجیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا نرم شود و آن را صاف کنید.

در یک میکسر خمیر بو را درست کنید

انجیر را به صورت پوره درآورده و کنار بگذارید.

در تابه ای قیمه، بادام، پودر بادام هندی را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه خوب تفت دهید، سپس پوره انجیر، شکر، کمی آب را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه با هم زدن مداوم خوب تفت دهید.

پودر هل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا قیمه از کناره خارج شود.

به صورت گرم و با آجیل مخلوط سرو کنید.

حقایق تغذیه ای

انجیر سرشار از قند طبیعی، کربوهیدرات و مواد معدنی ضروری آهن، کلسیم، منبع انرژی فوری برای شروع روز و پمپاژ ذخایر آهن در اختیار شما قرار می دهد. بادام، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و سایر مواد معدنی در تقویت حافظه، کاهش کلسترول، کنترل دیابت و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. آجیل بادام هندی سرشار از اسیدهای چرب مفید برای قلب است که در کاهش کلسترول LDL، کاهش خطر آب مروارید و تقویت بینایی مفید است.

دستور تهیه مربای انجیر سالم

مربای انجیر
عناصر
250 گرم انجیر تازه خرد شده

¼ فنجان پودر انگور یا شکر

¼ قاشق چایخوری پودر دارچین

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1 لیوان آب

روش
در ظرف سنگینی آب و انجیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه با شعله ملایم تفت دهید.

حالا پودر نعناع را اضافه کنید و با شعله ملایم حدود 40 دقیقه مرتباً هم بزنید به پختن ادامه دهید.

وقتی مخلوط غلیظ شد و به غلظت مربا رسید، پودر دارچین و آب لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اجازه دهید مربا خنک شود و آن را به مدت 2 هفته در شیشه در یخچال نگهداری کنید.

حقایق تغذیه ای

انجیر تازه دارای مقدار زیادی قند طبیعی، آهن، کلسیم، ویتامین A و E، پتاسیم، منگنز است که فواید درمانی بی‌شماری مانند تقویت سلامت باروری، کنترل فشار خون، مدیریت دیابت و بهبود سلامت پوست را ارائه می‌دهد. لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها ایمنی را تقویت کرده و از بیماری جلوگیری می کند. Jaggery سطح آهن را بهبود می بخشد و انرژی فوری را فراهم می کند.


راه های افزودن انجیر به رژیم غذایی

انجیر را می‌توان به روش‌های متعددی به رژیم غذایی اضافه کرد که هر کدام انگیزه‌های سلامتی منحصربه‌فرد خود را دارند. در اینجا چند روش برای اضافه کردن انجیر به رژیم غذایی آورده شده است:

انجیر تازه

تازه ها کم کالری هستند و یک میان وعده باورنکردنی را ایجاد می کنند و همچنین می توان آنها را برای تهیه سالاد انجیر، دسر یا مربای خوشمزه اضافه کرد.

انجیر خشک شده

انجیر خشک کالری بالایی دارد و قند طبیعی دارد، بنابراین باید در مقادیر متوسط ​​مصرف شود. انجیر خشک به عنوان یک میان وعده بدون گناه برای کسانی است که هوس خوردن مواد قندی دارند.

پوره انجیر خشک را می توان روی بستنی، ماست و دسرها ریخت.

انجیر خشک را می توان با آلو، زردآلو خشک و خرما جایگزین کرد.

انجیر خشک به عنوان یک رویه عالی روی بلغور جو دوسر و فرنی صبحانه غلات کامل است.

همچنین به عنوان یک شیرین کننده طبیعی هنگام تهیه کیک، پودینگ، کاستارد یا مربا استفاده می شود.

چای برگ انجیر

چای برگ انجیر از برگ های خشک شده انجیر تهیه می شود، این گونه های چای یک نوشیدنی گیاهی با طراوت هستند که انرژی و خلق و خو را بهبود می بخشد.

نحوه انتخاب انجیر خشک

انجیر خشک به راحتی در سوپرمارکت ها موجود است، انجیر تمیز، خشک با پوست صاف و نشکن بخرید.

نحوه خرید انجیر تازه

انجیر تازه را در فصل تابستان و پاییز بخرید زیرا زمان برداشت آن فرا رسیده است.

انجیر تازه ماندگاری بسیار کوتاه تری دارد، بهتر است این میوه را ظرف دو روز مصرف کنید.

مواردی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه بریدگی یا کبودی باشند.

رنگ میوه تازه باید ارغوانی تیره باشد.

انجیرهای رسیده را بخرید، زیرا انجیر هنگام رسیدن طعم خوشمزه ای دارد.

برای رسیدن انجیر، آنها را در دمای اتاق و ترجیحاً در جای خشک و گرم نگهداری کنید.

موارد منع مصرف

میوه انجیر به طور کلی برای مصرف بی خطر است که عوارض جانبی عمده ای ندارد. با این حال، ممکن است حداقل ملین داشته باشد، بنابراین در صورت مصرف زیاد ممکن است باعث مدفوع شل یا اسهال شود. افراد مبتلا به آلرژی به گرده باید از میوه های فیکوس کاریکا اجتناب کنند.

نتیجه:

آن را انجیر یا انجیر بنامید، این میوه آبدار با هزاران دانه، ضروری است که در رژیم غذایی روزانه شما داشته باشید. نیروگاه ویتامین ها، مواد معدنی مختلف و به عنوان آب نبات طبیعت ارزشمند است، انرژی فوری را فراهم می کند، از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می کند و به مدیریت دیابت کمک می کند. انجیر همچنین به مدیریت بیماری‌های مختلف پوست کمک می‌کند و یک عنصر اصلی در میلک شیک، آب میوه و مربا است.

بیشتر بخوانید : چگونه پوست نرم داته باشیم .

مطلب پیشنهادی

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده :در دنیایی پر از غذاهای خوشمزه، پیتزا جایگاه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *