جمعه , 27 مهر 1403 - 7:59 قبل از ظهر
خطرناک ترین مافیای جهان

خطرناک ترین مافیای جهان

خطرناک ترین مافیای جهان : مافیا، واژه‌ای که تداعی‌گر دنیایی تاریک از قدرت، ثروت نامشروع، خشونت و جنایت است. این سازمان‌های جنایی که ریشه در تاریخ و فرهنگ جوامع مختلف دارند، همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای امنیت و ثبات جوامع بشری شناخته شده‌اند. از کوچه‌های تاریک شهرهای بزرگ گرفته تا سطوح بالای قدرت سیاسی و اقتصادی، نفوذ مافیاها امری انکارناپذیر است. در این میان، برخی از این سازمان‌ها به دلیل قدرت بی‌حد و حصر، روش‌های بی‌رحمانه و گستردگی فعالیت‌های مجرمانه‌شان، به عنوان خطرناک‌ترین مافیای جهان شناخته می‌شوند.

اما چه عواملی باعث می‌شود که یک مافیا به عنوان خطرناک‌ترین مافیا شناخته شود؟ آیا قدرت مالی، تعداد اعضای سازمان، نوع فعالیت‌های مجرمانه یا شاید ترکیبی از این عوامل است که یک مافیا را از سایرین متمایز می‌کند؟ در مقاله ی خطرناک ترین مافیای جهان ، قصد داریم به بررسی این پرسش بپردازیم و با نگاهی عمیق به تاریخچه، ساختار و فعالیت‌های خطرناک‌ترین مافیای جهان، به درک بهتری از این پدیده شوم دست یابیم. همچنین، به بررسی تأثیرات مخرب این سازمان‌ها بر جوامع و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با آن‌ها خواهیم پرداخت.

20 مورد از بزرگترین سازمان جنایتکار در جهان

خطرناک ترین مافیای جهان

اینها بزرگترین سازمان‌های جنایی جهان هستند! برای این فهرست، ما بزرگترین و بدنام‌ترین مجموعه‌های جنایتکار را بررسی خواهیم کرد. شمارش معکوس ما از بزرگترین سازمان‌های جنایی شامل دیکسی ماب، ندراگتتا، لاتین کینگز، هلز آنجلز، یاکوزا و موارد دیگر است!

مافیای سیسیل و چیزایی که در مورد آنها وجود دارد(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

#20: دیکسی ماب

دیکسی ماب با شروع کوچک و سرگردان بودن و ارتکاب جرایم کوچک در سراسر جنوب ایالات متحده آغاز شد. در نهایت، آنها شروع به ایجاد شعبات از شرکت جنایی خود در شهرهای کوچک که تحت رادار بودند کردند. دیکسی ماب پایگاه‌های کوچک خود را به فرصت‌هایی برای ورود به آژانس‌های اجرای قانون محلی که سعی در مخالفت با آنها داشتند، تبدیل کرد. این سازمان توجه زیادی را جلب کرد که FBI تحقیقات کاملی را برای جلوگیری از رشد بیشتر آنها آغاز کرد. در حالی که دیکسی ماب پس از دستگیری رهبرانشان تجزیه شد، مقامات همچنان معتقدند که ردپایی از این سازمان همچنان باقی مانده است.

#19: مافیای گرجی

اصطلاح “مافیای گرجی” به فعالیت‌های جنایی سازمان‌یافته‌ای اشاره دارد که در کشور گرجستان، واقع در منطقه قفقاز اروپا، متمرکز هستند. این مافیا به دو طایفه از شهرهای تفلیس و کوتایسی تقسیم می‌شود. همچنین لازم نیست یک ملیت گرجی برای معاشرت با مافیای آنها باشد. گفته شده است که اعضا شامل شهروندان ارمنستان، یمن و حتی ایالات متحده هستند. مافیای گرجی در جرایمی از جمله قاچاق انسان، پولشویی، اخاذی و قتل دخیل بوده است. سابقه طولانی آنها در جرم، آنها را به یکی از قدرتمندترین گروه‌های بازار سیاه در روسیه تبدیل کرد.

#18: جنایت سازمان‌یافته اسرائیلی

این گروه که متشکل از تقریباً بیست خانواده جنایتکار و همچنین به عنوان مافیای اسرائیلی شناخته می‌شود، در سراسر کشور هم‌نام خود گسترده است. اما این سازمان همچنین دارای ارتباطاتی خارج از کشور است. مافیای اسرائیلی به طور بدنامی با یک سرقت رکوردشکن جواهرات در نیویورک فرار کرد. علاوه بر این، آنها به حلقه‌های مواد مخدر در کالیفرنیا و جرایم خشونت‌آمیز در مکزیکوسیتی مرتبط بوده‌اند. در بازگشت به اسرائیل، نگرانی‌هایی وجود داشت که این سازمان وارد سیاست شده است. این نگرانی در سال 2010 افزایش یافت، زمانی که یک گزارش ویکی‌لیکس ادعا کرد که فردی با روابط خانوادگی با جنایت سازمان‌یافته اسرائیلی به بالاترین بدن قانونگذاری کشور انتخاب شده است. با توجه به اندازه آنها، درگیر شدن این گروه با سیاست می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

#17: مافیای آلبانیایی

مافیای آلبانیایی همه جا چشم و گوش دارد. این به این دلیل است که این ساختار سست متصل از سازمان‌های جنایی در سراسر جهان پخش شده است. آنها در قلمروهایی به تنوع کانادا، چین و منطقه بالکان حضور دارند. مقامات استرالیایی زمانی ادعا کردند که این گروه “در تقریباً هر سطح از جامعه” وجود دارد. در همین حال، مافیای آلبانیایی ظاهراً تأثیر زیادی بر حداقل چهار تجارت غیرقانونی مختلف در یونان در اوایل دهه 2010 داشت. گستردگی و شبکه عمیق این سازمان آن را به موضوع چندین رسانه مانند “قانون و نظم” و “گرفته شده” تبدیل کرده است. اما مافیای بزرگ آلبانیایی در واقعیت بسیار ترسناک‌تر از آنچه در داستان است.

#16: کامورا

کامورا یکی از قدیمی‌ترین و بدنام‌ترین گروه‌های جنایی ایتالیا است. این سازمان به جای داشتن یک سلسله مراتب سختگیرانه، از بسیاری از طایفه‌ها تشکیل شده است که هر کدام دارای اهداف خاص خود هستند. در نتیجه، آنها می‌توانند در حین ارتکاب جرم با اعضای خود بجنگند. با وجود فضای درگیری، کامورا همچنان قدرتمند، تأثیرگذار و خشن است. یک گزارش در سال 2021 نشان داد که یکی از طایفه‌های آنها بازار یک داروی خاص را در پرو در اختیار داشتند. این سازمان همچنین ریشه‌های عمیقی در بارسلونا داشت. در کامپانیا، ایتالیا، کامورا به طور بدنامی باعث ایجاد یک مشکل زباله شد که منجر به سودهای هنگفت برای آنها و پر شدن کامل محل‌های دفن زباله در سال 1990 شد. تأثیر منفی عظیم آنها بر محیط زیست محلی همچنان دهه‌ها بعد احساس می‌شد.

#15: پنج خانواده

بین سال‌های 1930-31، درگیری‌ای به نام جنگ کاستلامارزه دو جناح مافیای نیویورک را در تلاش برای قدرت به هم زد. پس از فروکش کردن گرد و غبار، یک گانگستر معروف به سالواتوره مارانزانو مسئولیت را بر عهده گرفت و سازمان را به آنچه به عنوان پنج خانواده شناخته می‌شود، تقسیم کرد. این تاکتیک به این گروه اجازه داد تا نفوذ خود را بر هر منطقه در شهر نیویورک گسترش دهند. با این حال، اعضای آنها همچنین در کبک، فلوریدا، نیوجرسی و موارد دیگر تجارت کرده‌اند. سلسله مراتب در فیلم‌هایی مانند «پدرخوانده» و «کاغذهای والاچی» دراماتیک شده است. اگرچه اندازه و دامنه پنج خانواده در سال‌های اخیر به طور عمومی کاهش یافته است، اما این سازمان همچنان وجود دارد. خطوط متعدد جانشینی باعث می‌شود که آنها به زودی ناپدید شوند.

#14: مافیای صربستان

در یک مقطعی در اوایل دهه 2000، مافیای صربستان ظاهراً از دولت کشور خود ثروتمندتر بود. سرمایه قابل توجه آنها با قاچاق تن‌ها کالای قاچاق به کشورهای مختلف در سراسر اروپا به دست آمد. از آنجایی که سازمان آنها ظاهراً شامل هزاران عضو است، مافیای صربستان افراد زیادی را برای سرپا نگه داشتن آن داشت. اگرچه این گروه عمدتاً به دلیل وارد کردن تن‌ها مواد غیرقانونی بدنام است، اما به سرقت‌های بزرگ نیز مرتبط بوده است. آنها همچنین اغلب با شبکه بین‌المللی سارقان جواهرات صورتی پانترها، گروهی که بیش از 200 میلیون پوند جواهرات دزدیده است، مرتبط بوده‌اند. طیف گسترده بازارهای غیرقانونی و ارتباطات عمیق مافیای صربستان آنها را به هدف چندین آژانس بین‌المللی تبدیل کرده است.

#13: ندراگتتا

این سازمان که عمدتاً در جنوب ایتالیا، به ویژه منطقه کالابریا فعالیت می‌کند، در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم به اندازه‌ای رشد کرد که تا دهه 1950 در سطح جهانی شناخته شده بود. با گذشت زمان، آنها به دلیل دخالت در قاچاق مواد مخدر و اخاذی، سرمایه عملیاتی زیادی به دست آوردند. اعضای این سازمان حتی به طور مستقیم با آدم‌ربایی معروف جان پل گتی سوم مرتبط بودند. پس از کسب شهرت قابل توجه و متحد شدن با شرکای آمریکای جنوبی، ندراگتتا توانست گستره خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد. برخی از سوابق نشان می‌دهد که آنها بیش از 10000 عضو در سراسر جهان دارند. این سازمان با شعب در همه جا از کانادا تا استرالیا، قطعاً خود را در سراسر جهان مستحکم کرده است.

 10 فیلم برتر گای پیرس(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

#12: برادری آریایی

برادری آریایی ریشه در یک سازمان جنایی دارد که در سیستم کیفری رشد کرده است. در طول سال‌ها، آنها چندین شورش نژادی را در زندان‌ها تحریک کردند که منجر به مرگ زندانیان و نگهبانان شد. تأثیر آنها در مدت کوتاهی فراتر از میله‌های زندان گسترش یافت. این سازمان توسط مرکز حقوق مدنی جنوب به عنوان “یک سندیکای جنایی ملی” برچسب زده شده است. از آنجایی که گفته می‌شود آنها بیش از 20000 عضو در داخل و خارج از زندان دارند، قطعاً تعداد کافی برای تأیید این برچسب دارند. برادری آریایی به جرایم متعدد خشونت‌آمیز، قاچاق، اخاذی و موارد دیگر مرتبط بوده است. سابقه طولانی آنها در جرم، آنها را به عنوان بزرگترین باند زندان آمریکا تبدیل کرد.

#11: پادشاهان لاتین

اگرچه پادشاهان لاتین در شیکاگو آغاز شد، اما از آن زمان به مناطقی مانند اکوادور، ایتالیا و کانادا گسترش یافته‌اند. در حالی که این سازمان در ابتدا برای حفظ امنیت مردم ایجاد شده بود، شرایط تاریک این گروه را به یک نیروی وحشیانه تبدیل کرد. تخمین زده می‌شود که تنها بخش شیکاگو زمانی به بیش از 30000 عضو فعال رسید. با ترکیب سایر جناح‌ها، تعداد گروه حتی بالاتر رفت. پادشاهان لاتین در همه چیز از توزیع مواد مخدر تا قتل دخیل بوده اند. در این میان، این گروه بر اساس یک کد عمل می‌کند که اعضای جدید را وفادار نگه می‌دارد و بر پیشرفت در داخل سازمان تمرکز می‌کند.

#10: کریپس و بلادز

کریپس، که گاهی اوقات به عنوان همی‌های اصلی کریپ (OCH) نیز شناخته می‌شوند، در اواخر دهه 1960 به عنوان یک گروه متحد از جوانان آمریکایی آفریقایی سرخورده که با مشکلات شهری در لس آنجلس روبرو بودند، تأسیس شد. کریپس در نهایت به یکی از باندهای پیشرو در آمریکا تبدیل شد، با حدود 35000 عضو فعال در بیش از 800 مجموعه یا جناح در سراسر کشور، تا سال 2008. اندکی پس از تأسیس آنها، خانواده اصلی خون (OBF) یا بلادز، به عنوان یک اقدام مقابله با کریپس تشکیل شد، که منجر به یک دهه‌ها دشمنی بین این دو گروه شد. کریپس و بلادز با علائم دستی متفاوت و طرح‌های رنگی مخالف شناخته می‌شوند، شهرتی برای خشونت، جنگ‌های باند شهری، تجارت مواد مخدر کسب کرده‌اند و تا به امروز حضور تهدیدآمیزی در محله‌های خود دارند.

#9: مافیای ایرلندی

مافیای ایرلندی که به اواخر دهه 1800 باز می‌گردد، در ابتدا به عنوان مجموعه‌ای از باندهای خیابانی متمرکز بر حفاظت و قاچاق بوت در شهرهای بندری آمریکای شمالی مانند منهتن، بوستون و مونترال آغاز شد. باند ساید نورث شیکاگو در دوران ممنوعیت، به ویژه به عنوان رقیب سازمان شیکاگو در جنوب، به رهبری جانی تورریو و آل کاپون، برجسته بود. مافیای ایرلندی در نهایت با فراتر رفتن از خشونت خیابانی و ورود به سیاست و ادارات پلیس، توانست وارد بالاترین محافل جامعه شود و به برخی از گانگسترهای وابسته شهرت نزدیک به سلبریتی داد. برخی از گروه‌های بدنام شهرت بین‌المللی به دست آوردند، مانند گروه وینتر هیل جیمز جوزف “وایتی” بولجر در بوستون و گروه وست اند مونترال، که از اوایل دهه 1900 وجود داشته است. در همین حال، مافیای ایرلندی در ایرلند بسیار دیرتر به وجود آمد و تنها از دهه 1960 فعال شد.

#8: شرکت D

اگر کسی بخواهد به فعالیت‌های جنایی در هند نگاه کند، احتمالاً با شرکت D، یک سندیکای بزرگ و خشونت‌آمیز که در اخاذی، کلاهبرداری بزرگ و فعالیت‌های تروریستی فعالیت می‌کند، مواجه خواهد شد. در میان اعضای بدنام مختلف، کینگ‌پین شرکت D، داود ابراهیم، به عنوان آل کاپون هند برچسب‌گذاری شده است و از زمان ظهور خشونت‌آمیز خود در بالای دنیای جنایی هند در دهه 1970، از مقامات بین‌المللی فرار کرده است. شرکت D دارای روابط تجاری مختلفی است، مانند ارتباطات گزارش شده با صنعت فیلم بالیوود و همچنین وابستگی به گروه‌های تروریستی شناخته شده، به ویژه القاعده، که گفته می‌شود برای اسامه بن لادن اسلحه تهیه می‌کردند. ابراهیم، از سال 2011، رتبه سوم در فهرست 10 فراری تحت تعقیب جهان را دارد.

#7: فرشتگان جهنم

باشگاه موتورسیکلت فرشتگان جهنم، که در دوران رونق پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد، شهرت قابل توجهی به دست آورده است. انکار مداوم این گروه از فعالیت‌های جنایی و ارتباط با گروه‌های مختلف مافیایی در سراسر جهان، به فرشتگان جهنم یک تصویر تقریباً افسانه‌ای داده است، که این شخصیت ضدقهرمانی است که آنها با خوشحالی در آن بازی می‌کنند. با این حال، سازمان‌های پلیس فرشتگان جهنم را به عنوان یکی از چهار باند بزرگ موتورسیکلت فهرست کرده‌اند و اعضای آنها به دلیل اخاذی، جرم خشونت‌آمیز، قاچاق مواد مخدر، فحشا و موارد دیگر دستگیر شده‌اند. در حالی که اعضا اصرار دارند که آنها فقط طرفداران هارلی-دیویدسون هستند، اعداد داستان دیگری را روایت می‌کنند، با جنگ قلمرو سوارکاران کبک در مونترال که بین سال‌های 1994 و 2002 منجر به مرگ حداقل 150 نفر و زندانی شدن بیش از 100 موتورسوار شد. در سال 2019، هلند اولین کشوری شد که این باشگاه را ممنوع کرد.

#6: سه گانه

تریاد که قدمت آن به قرن هجدهم می‌رسد، در ابتدا بخشی از مجموعه‌ای از جوامع مخفی در چین بود که از اشغال بریتانیا جان سالم به در برد و در نهایت در قرن بیستم توسط حزب کمونیست چین بیشتر به زیر زمین رانده شد. تریاد که بر فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، جعل و فحشا تمرکز دارد، کدهای رفتاری و افتخار سازمانی سختگیرانه‌ای را اعمال می‌کند. مانند بسیاری از سازمان‌های جنایی، مبتدیان تریاد باید از طریق فرآیندهای افتتاحیه آیینی و سوگندهای رازداری عبور کنند. با ارتباطات گزارش شده با کشورهای خارجی، این سازمان جنایی چین اصلی همچنان یکی از ترسناک‌ترین و مخفی‌ترین سندیکاهای جنایی در جهان است، با شعب تریاد در چندین کشور.

خطرناک ترین مافیای جهان

#5: مافیای روسیه

مافیای روسیه یکی از سازمان‌های جنایی بسیار سازمان‌یافته در جهان است که دارای میراث طولانی است که از دوره امپراتوری دهه 1720 آغاز می‌شود، اما شهرت خشونت‌آمیز و تهدیدآمیز آن در دوران شوروی با رهبران اردوگاه کار اجباری تثبیت شد. بسیاری از جناح‌های مافیای روسیه با موفقیت در سیاست، تجارت، مواد مخدر و بازار سیاه در سراسر جهان دست و پنجه نرم کرده‌اند. عاملان مافیای روسیه که در ابتدا “دزد در قانون” (vory v zakone) نامیده می‌شدند، به دلیل خالکوبی‌های قابل تشخیص اما رمزآلود و روش‌های تحمیل‌کننده کسب‌وکار شناخته شده‌اند. رئیس اصلی فصل‌های مافیای روسیه، سولنتسفسکایا براتوا، یک سازمان بسیار ثروتمند و موفق است که با قتل و رسوایی‌های اقتصادی مرتبط بوده است.

#4: کارتل کالی

بوم کوکائین در اواخر دهه 1970 منجر به ایجاد یکی از ثروتمندترین کارتل‌های مواد مخدر در تاریخ شد: کارتل کالی. کارتل کالی که در ابتدا یک جناح جدا شده از کارتل مدیای پابلو اسکوبار بود، عمدتاً خارج از کلمبیا فعالیت می‌کرد، اما با گستره بین‌المللی طولانی. کارتل کالی که صرفاً بر محور یک چهره مرکزی نبود، با ساختار مستقل‌تر خود توانست در بازار مواد مخدر سرمایه گذاری کند، تقریباً در هر حوزه‌ای از جامعه فعالیت کند و تا سیاست و ارتش پیش برود. و در حالی که دیگر با دستگیری آخرین سران اصلی خود در اواسط دهه 90 فعالیت نمی‌کند، کارتل کالی یک عملیات چند میلیارد دلاری بود و اثری ماندگار بر تجارت مواد مخدر گذاشت.

#3: کارتل‌های مکزیکی

کارتل‌های مکزیکی که در قامت تحمیل‌کننده و بسیار محافظت‌کننده از خود هستند، با تاکتیک‌های خشونت‌آمیز و ساختار نظامی خود، نامی برای خود دست و پا کرده‌اند. در حالی که کارتل‌های مختلف در عملیات خود بسیار موفق بوده‌اند، درگیر جنگ‌های قلمرو در کشور خود شده‌اند که منجر به درگیری‌های تهاجمی شده است و تلفات کارتل و غیرنظامی را به همراه داشته است. با گزارش‌های مربوط به ارعاب روزنامه‌نگاران که در امور آنها بیش از حد عمیق می‌شوند و دستکاری انتخابات، کارتل‌ها خود را در مناطق محلی خود مستحکم کرده‌اند و به عنوان یک نیروی بی‌رحم که باید با آن حساب کرد، شهرت دارند.

#2: یاکوزا

یاکوزا که قدمت آن به دوره ادو باز می‌گردد و یکی از سختگیرترین کدهای افتخار در میان هر باند جنایی را دارد، یکی از قدیمی‌ترین سندیکاهای جنایی است. اگرچه توسط پلیس و مطبوعات ژاپن به عنوان “گنگستر” طبقه‌بندی شده است، یاکوزا خود را بالاتر از قانون و یک “سازمان شوالیه‌وار” می‌دانند. با قدرت تقسیم شده بین چهار خاندان اصلی، گستره یاکوزا بسیار زیاد است و ایده‌های شدید ملی‌گرایانه خود را در جوامع جاسازی می‌کند. با این حال، آنها اغلب در کمک‌های اضطراری، مانند زلزله کوبه در سال 1995 و زلزله و سونامی توهوکو در سال 2011، سریع‌تر از دولت کمک می‌کنند و توزیع می‌کنند. اما آنها شوالیه‌های تاریک نیستند؛ گفته می‌شود که آنها در قاچاق انسان فعالیت می‌کنند و ارتباطات سایه دار با بانکداری و دولت دارند.

#1: مافیای سیسیلی

مافیای سیسیلی که در فیلم‌ها و رسانه‌ها جاودانه شده است، یکی از بدنام‌ترین گروه‌های جنایی در تاریخ است. مافیای سیسیلی که در اوایل قرن نوزدهم در سیسیل آغاز شد و در نهایت به فرصت‌های موجود در اوایل قرن بیستم در آمریکا و سایر نقاط جهان گسترش یافت و از آن بهره‌برداری کرد، با راکت‌های جنایی متعددی مرتبط بوده است، از پولشویی گرفته تا خشونت باند، راکت‌های محافظتی و حتی شایعات ارتباط با ترورهای پرطرفدار. با وجود افرادی مانند ویتو کاسیوفرو و لوچیانو لجیو در میان گانگسترهای اسطوره‌ای مسئول ایده رئیس مافیا یا گانگستر “نجیب زاده”، مافیای سیسیلی واقعاً “la stessa cosa” است و جدا از تصویر خود نیست.

مطلب پیشنهادی

چرا مار روی گنج میخوابد ؟

چرا مار روی گنج میخوابد ؟

چرا مار روی گنج میخوابد ؟ : آیا تا به حال به داستان های باستانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *