چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:46 قبل از ظهر

تمام اسپین آف های هری پاتر

گفته می‌شود که جی.کِی. رولینگ به فکر نوشتن داستان‌های دیگری مرتبط با جهان هری پاتر بوده است. برخی از این داستان‌ها ممکن است به شکل رمان یا تازه‌ترین موجودیت‌های جهان جی‌کی رولینگ، مثل “Fantastic Beasts” (جانوران شگفت‌انگیز)، به اجرا درآمده باشند.

همچنین، یک مجموعه تلویزیونی با نام “Hogwarts Legacy” نیز در حال توسعه برای کنسول‌های بازی و کامپیوترها بود که در دنیای هری پاتر اتفاق می‌افتد و همچنان در حال توسعه بود.

جانوران شگفت انگیز چگونه مجموعه ایست ؟

جانوران شگفت‌انگیز مجموعه فیلمی به کارگردانی دیوید یتس و پیش درآمد مجموعه رمان و فیلم هری پاتر است. این مجموعه توسط برادران وارنر توزیع شده است و از سال 2022 از سه فیلم فانتزی تشکیل شده است که با Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016) شروع می شود و پس از آن با Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018) و Fantastic Beasts: The Secrets شروع می شود. دامبلدور (2022).پس از سری فیلم‌های هری پاتر در سال‌های 2001–2011، جانوران شگفت‌انگیز دومین سری فیلم در فرانچایز رسانه‌ای جهان مشترک دنیای جادوگران است.

این سریال عمدتاً توسط دیوید هیمن تهیه شده است و ادی ردمین در نقش شخصیت اصلی بازی می کند: نیوت اسکامندر، با جود لا در نقش آلبوس دامبلدور و با کالین فارل، جانی دپ و مدز میکلسن (به جای دپ در فیلم سوم) که همگی نقش سوم را به تصویر می کشند. شخصیت: آنتاگونیست اصلی گلرت گریندل والد. ازرا میلر، کاترین واترستون، آلیسون سودول، دن فوگلر، ویکتوریا ییتس، جسیکا ویلیامز، کالوم ترنر و ریچارد کویل نیز در این فیلم ایفای نقش می کنند. رولینگ فیلمنامه‌های هر فیلم را نوشت و استیو کلاوز از سری فیلم‌های هری پاتر بازگشت تا فیلم سوم را بنویسد: اسرار دامبلدور. تولید بیش از شش سال انجام شده است و داستان اصلی به دنبال تلاش دامبلدور و عواملش برای غلبه بر گریندل والد، عشق گمشده او، به عنوان اولین جنگ جادوگران و جنگ جهانی دوم است.

Fantastic Beasts and Where to Find Them در سال 2016 در سرتاسر جهان اکران شد، پس از آن جنایات گریندل والد در سال 2018 و اسرار دامبلدور در سال 2022 منتشر شد. این مجموعه از نظر تجاری موفق بوده و در مجموع از سه فیلم تاکنون 1.8 میلیارد دلار فروش داشته است. در حالی که فیلم اول نقدهای مثبتی دریافت کرد، دو فیلم آخر نقدهای متفاوتی دریافت کردند، به طوری که بسیاری از منتقدان این مجموعه را از فیلم های هری پاتر پایین تر می دانند.

ریشه ها

جی کی رولینگ، نویسنده هری پاتر، سه فیلم جانوران شگفت‌انگیز را با همکاری استیو کلاوز نوشته و تولید کرده است.
در سال 2010 یک اقتباس سینمایی از سری رمان درک لندی Skulduggery Pleasant با بازی جانی دپ به عنوان شخصیت اصلی در برادران وارنر در حال ساخت بود. درک لندی، نویسنده سریال که به شدت از فیلمنامه خوشش نمی‌آید، حقوق آن را تا دسامبر خریداری کرد. در آوریل 2021، لندی در حین تبلیغ تا پایان، درباره محتوای فیلمنامه اصلی توضیح داد که حاوی ارجاعات متعددی به وقایع هری پاتر در زمینه داستان آن در همان جهان داستانی است و شخصیت‌ها به جای گرز دارای عصا هستند. مانند کتاب‌های او جادو را از دستش خارج می‌کند. در 12 سپتامبر 2013، دو سال پس از پایان مجموعه فیلم های هری پاتر با هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2، برادران وارنر تلاش جدیدی را به عنوان گسترش جهان داستانی هری پاتر به “دنیای جادویی” اعلام کرد. جی کی رولینگ در حال توسعه فیلمنامه ای برای یک فیلم پیش درآمد، با عنوان کتاب درسی که رولینگ در سال 2001 نوشته بود برای جمع آوری پول برای موسسه خیریه بریتانیایی Comic Relief، بر اساس کتاب درسی درون کیهانی به همین نام از رمان هری پاتر او نوشته بود. سلسله. این فیلم که هفتاد سال قبل از ماجراهای هری پاتر و به دنبال ماجراهای نویسنده داستانی آن نیوت اسکامندر اتفاق می‌افتد، هم اولین فیلمنامه‌نویسی رولینگ و هم اولین قسمت مورد نظر در سری جدید، با نام آزمایشی «جانوران شگفت‌انگیز» را رقم زد. به گفته رولینگ، پس از اینکه برادران وارنر پیشنهاد اقتباسی از جانوران شگفت‌انگیز یا کوئیدیچ در اعصار را داد، او پیش‌نویس کلی فیلمنامه را در دوازده روز نوشت. او گفت: “این یک پیش نویس عالی نبود، اما شکل ظاهری آن را نشان داد. بنابراین همه چیز اینگونه شروع شد.” قسمت در نیویورک می‌گذرد،  و شاهد بازگشت دیوید هیمن، تهیه‌کننده، و همچنین نویسنده، استیو کلووز، هر دو کهنه‌کار مجموعه فیلم‌های پاتر هستند.

آیا سریال تلویزیونی هری پاتر ساخته خواهد شد؟

برادران وارنر اعلام کرده بود که یک سریال تلویزیونی لایو اکشن در سال 2021 در دنیای هری پاتر اتفاق می‌افتد. و اوایل امسال گفته می‌شود که این سریال در حال تولید بوده است. این سریال مانند مجموعه بدبخت Fantastic Beasts یک اسپین آف نیست، بلکه از رمان های فانتزی اصلی جی کی رولینگ اقتباس شده است.

سیر داستان چگونه طی می شود ؟

همانطور که در بالا ذکر شد، سریال قصد دارد هر فصل را به کتاب خاصی از سری رولینگ اختصاص دهد. این رویکرد به طور بالقوه باید امکان کاوش جامع تری از داستان، شخصیت ها و دنیای جادویی را فراهم کند که میلیون ها خواننده در سراسر جهان را مسحور خود کرد. در حالی که فیلم‌های هری پاتر کار بسیار خوبی برای زنده کردن کتاب‌ها انجام دادند، محدودیت‌های زمانی آن‌ها را محدود می‌کردند، و در نتیجه برخی نقاط طرح و قوس شخصیت‌ها فشرده یا حتی به طور کامل حذف شدند. مجموعه تلویزیونی فرصتی برای گسترش این عناصر فراهم می کند، به طور بالقوه شامل صحنه های اضافی، داستان های فرعی و توسعه شخصیت که درک و ارتباط عاطفی ما را با داستان افزایش می دهد.

مزایای داستان سرایی طولانی

با هر کتابی که چندین صد صفحه را در بر می گیرد، یک قالب سریال تلویزیونی امکان تجربه داستان سرایی همه جانبه و اپیزودیک را فراهم می کند. بینندگان این فرصت را خواهند داشت که هری، رون، هرمیون و همکلاسی هایشان را در حالی که سال به سال آموزش جادویی خود را طی می کنند، کشف اسرار، مواجهه با چالش ها و رشد با هم دنبال می کنند. این ساختار اپیزودیک باید فضای کافی برای توسعه شخصیت‌های ثانویه و حتی کشف اسطوره‌های غنی هاگوارتز فراهم کند.

گسترش دنیای جادوگری

فراتر از خط داستانی اصلی، این مجموعه تلویزیونی می‌تواند به دنیای گسترده‌تر جادوگری بپردازد و موجودات جادویی، رویدادهای تاریخی و گوشه‌های کمتر شناخته‌شده جهان را بررسی کند. جهان سازی رولینگ مطمئن شده است که دنیای هری پاتر بسیار بزرگتر از هاگوارتز است. مکان‌های کشف‌نشده متعددی در دنیای جادوگر وجود دارد، مانند سایر مدارس جادویی، اشکال دیگر جادو، موجودات جادویی و غیره. و با بودجه HBO، نویسندگان واقعاً می توانند به تخیل خود اجازه دهند.

شخصیت های آشنا از دریچه ای ناآشنا

این مجموعه فرصتی را برای معرفی مجدد شخصیت های آشنا و بازتصور آنها از طریق یک لنز جدید ارائه می دهد. ممکن است زمان بیشتری را با طرفداران مورد علاقه‌مان مانند لونا لاوگود، نویل لانگ‌باتم بگذرانیم، یا حتی در داستان‌های شخصیت‌های فرعی که نقش‌های مهمی در کتاب‌ها بازی کرده‌اند اما زمان محدودی برای نمایش فیلم‌ها داشته‌اند، بپردازیم.

مجموعه هری پاتر از 1 تا 7 چیست؟

مجموعه کامل سری هری پاتر (کتاب های 1-7): هری پاتر و سنگ جادو + تالار اسرار + زندانی آزکابان + جام آتش + دستور ققنوس + شاهزاده دورگه + یادگاران مرگ.

آیا هری پاتر 8 وجود دارد؟

هری پاتر و کودک نفرین شده هشتمین داستان از مجموعه هری پاتر و اولین داستان رسمی هری پاتر است که روی صحنه می رود. بر اساس یک داستان اصلی جدید توسط J.K. رولینگ، جان تیفانی و جک تورن، این نمایشنامه به نویسندگی جک و کارگردانی جان ساخته شده است.

چرا سریال هری پاتر متوقف شد؟

7 کتاب و 8 فیلم بود. “هری پاتر”؟ بله، آنها بسیار موفق بودند، اما باید در جایی توقف می کردند، حتی اگر کسی واقعاً نمی خواست. آنها متوقف شدند زیرا جو فقط 7 کتاب را نوشته بود و داستان هری به پایان رسید.

سال هفتم در هاگوارتز چند ساله است؟

هفده تا هجده سالگی
یک سال هفتم دانش آموزی در مدرسه جادوگری هاگوارتز است که در سال هفتم و آخرین سال تحصیلات رسمی جادوگری است. سال هفتم معمولاً هفده تا هجده سالگی است. سال هفتم شامل مهمترین امتحاناتی است که در هاگوارتز داده می شود .

هری پاتر یکی از محبوب ترین فرنچایزهای فانتزی تمام دوران است که شامل کتاب، فیلم، بازی و تولیدات تئاتر است. پس از اکران هشت فیلم هری پاتر، پیش درآمدی با عنوان جانوران شگفت انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم، سری دوم فیلم را در این فرانچایز آغاز کرد.

خواندنی هایی از سریال خواهران بد را که هیچ جا نخوانده اید را اینجا بخوانید کلیک کنید .

هری پاتر جدید را کجا پیدا کنیم ؟

در حالی که فرانچایز هری پاتر توسط برادران وارنر تولید و توزیع می شود، حقوق پخش چندین بار تغییر کرده است. در حال حاضر، فیلم های اصلی هری پاتر در Peacock هستند، در حالی که اسپین آف ها را می توان در HBO Max پیدا کرد.

مهم است که اظهارات جنجالی جاری توسط خالق مجموعه هری پاتر را به خاطر بسپارید. CBR از کار سخت متخصصان صنعت در مورد خواصی که طرفداران آن را می شناسند و دوست دارند و دنیای گسترده تر هری پاتر که طرفداران آن را به عنوان متعلق به خود پذیرفته اند، پشتیبانی می کند.

هری پاتر های ساخته شده و خلاصه ای از آنها

هری پاتر و سنگ جادو (2001)
اولین فیلم در این حماسه، هری پاتر و سنگ فیلسوف، مخاطبان را با سه گانه نمادین طلایی آشنا کرد. طرفدارانی که با این کتاب ها آشنا بودند توانستند برای اولین بار شخصیت های مورد علاقه خود را ببینند که زنده می شوند، در حالی که تازه واردان عاشق دنیای جادوگری شده بودند.

مدت زمان: 152 دقیقه
فیلم The Philosopher’s Stone اولین سال حضور هری در هاگوارتز را نشان می‌دهد، زیرا او متوجه می‌شود که بقای او در برابر The Dark Lord باعث شهرت او شده است. در حال حاضر، هری پاتر و سنگ فیلسوف برای پخش در تلویزیون طاووس و فوبو در دسترس است. بینندگان همچنین می توانند آن را اجاره کنند یا آن را در پلتفرم هایی مانند آمازون یا یوتیوب خریداری کنند.

هری پاتر و تالار اسرار (2002)
هری پاتر و تالار اسرار دومین قسمت از این حماسه است. تماشاگران می‌توانند شاهد بازگشت شخصیت‌های محبوبشان برای دومین سال حضورشان در هاگوارتز با خطرات جدید در کمین قلعه باشند. سه گانه طلایی در مورد اتاق مخوف اسرار، مورتل ناله و ریحان می آموزند.

مدت زمان: 161 دقیقه.
هری پاتر و اتاق اسرار برای پخش در تلویزیون طاووس و فوبو در دسترس است. با چالش های جدیدی که در انتظار هری، رون و هرمیون است، اتاق اسرار اطلاعات زیادی درباره ولدمورت فاش می کند. طرفدارانی که می خواهند این فیلم را داشته باشند می توانند آن را در iTunes، Amazon، Google Play یا حتی YouTube خریداری کنند.

هری پاتر و زندانی آزکابان (2004)
هری پاتر و زندانی آزکابان، سومین فیلم از این مجموعه، سومین سال حضور هری در هاگوارتز را رقم زد. هری به دلیل استفاده از جادو در خارج از مدرسه با اخراج احتمالی روبرو می شود، سیریوس بلک از آزاکابان فرار می کند و هویت واقعی پیتر پتیگرو آشکار می شود. با فضای تاریک تر، هری باید تصمیماتی بگیرد که بقیه زندگی او را تغییر دهد.

مدت زمان: 142 دقیقه
طرفدارانی که به دنبال ماراتن هری پاتر هستند می‌توانند هری پاتر و زندانی آزکابان را در تلویزیون طاووس یا فوبو پخش کنند. با رشد شخصیت ها، داستان بالغ تر می شود و هری، رون و هرمیون باید با سختی های جدیدی روبرو شوند. هری پاتر و زندانی آزکابان نیز برای اجاره یا خرید در پلتفرم هایی مانند یوتیوب، آیتونز یا آمازون در دسترس است.

هری پاتر و جام آتش (2005)
چهارمین قسمت از سری فیلم های هری پاتر، هری پاتر و جام آتش چالش های جدیدی را برای شخصیت اصلی خود به ارمغان می آورد. با ماجراجویی و اکشن بیشتر و همچنین پایانی غم انگیز، جام آتش قدرت هری را با ورود به مسابقات خطرناک Triwizard در کنار سدریک دیگوری و قهرمانان آکادمی Beauxbatons و Durmstrang مورد آزمایش قرار می دهد.

مدت زمان: 157 دقیقه.
چهارمین فیلم هری پاتر بسیار تاریک تر از قسمت های قبلی بود. طرفداران می توانند هری پاتر و جام آتش را در تلویزیون طاووس و فوبو پخش کنند. طرفداران می توانند این فیلم را در چندین پلتفرم از جمله یوتیوب و آمازون خریداری یا اجاره کنند.

هری پاتر و محفل ققنوس (2007)
هری پاتر و محفل ققنوس پنجمین قسمت از حماسه فیلم هری پاتر است. هری که تغییری را در دنیای جادوگران رقم می زند، باید با دشمنان جدیدی روبرو شود در حالی که با شکاکانی که به بازگشت ولدمورت اعتقادی ندارند سر و کار دارد. در همین حال، ولدمورت با ذهن هری تداخل می کند و چندین مرگ خوار از آزکابان فرار می کنند و تهدیدی بزرگ برای دنیای جادوگران به شمار می روند.

مدت زمان: 138 دقیقه.
در حالی که هری پاتر و سفارش ققنوس طولانی ترین کتاب در این حماسه است، اقتباس سینمایی آن، در مقابل، یکی از کوتاه ترین هاست. طرفداران می توانند این فیلم را در Peacock و همچنین Fubo TV پخش کنند یا آن را از پلتفرم هایی مانند YouTube و Amazon اجاره/خرید کنند.

هری پاتر و شاهزاده دورگه (2009)
هری پاتر و شاهزاده دورگه ششمین فیلم از مجموعه فیلم های هری پاتر است. هری باید در مورد گذشته ولدمورت اطلاعات بیشتری کسب کند تا یاد بگیرد چگونه او را شکست دهد، همه اینها در حالی است که با یک کتاب معجون منحصر به فرد سر و کار دارد که او را به یک دانش آموز برتر تبدیل می کند و در مورد هویت واقعی شاهزاده دورگه می آموزد.

زمان اجرا: 153 دقیقه
هری پاتر و شاهزاده دورگه برای پخش در تلویزیون طاووس و فوبو در دسترس است. طرفدارانی که به دنبال مالکیت این فیلم هستند می‌توانند آن را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، گوگل پلی یا iTunes خریداری کنند، جایی که شاهزاده دورگه نیز برای اجاره در دسترس است.

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 (2010)
اولین قسمت از پایان حماسی حماسه، هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 هفتمین قسمت از مجموعه فیلم است. با به دست آوردن قدرت بیشتر ولدمورت، سه گانه طلایی باید با زمان مسابقه دهند تا آخرین ماموریت دامبلدور را به پایان برسانند.

مدت زمان: 146 دقیقه.
سه گانه طلایی برای یافتن و نابودی هر یک از هورکراکس های ولدمورت به سفری می پردازند. هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 برای پخش در تلویزیون طاووس و فوبو در دسترس است. طرفداران همچنین می توانند هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 را در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و آمازون خریداری یا اجاره کنند.

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 (2011)
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 آخرین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر است. این فیلم حماسه مورد علاقه طرفداران را با شکست ولدمورت در نهایت و خداحافظی طرفداران با برخی از شخصیت های محبوب به پایان می رساند.

مدت زمان: 130 دقیقه
هری پاتر و یادگاران مرگ از نظر زمانی آخرین مورد در حماسه هری پاتر است. داستان‌های هری، رون و هرمیون را به پایان می‌رساند و لحظات احساسی را برای طرفداران فراهم می‌کند، مانند سه‌گانه طلایی که اکنون بالغ شده‌اند، بچه‌هایشان را در پایان فیلم به هاگوارتز می‌فرستند. طرفداران می توانند هری پاتر و یادگاران مرگ را در تلویزیون طاووس و فوبو پخش کنند یا آن را در پلتفرم هایی مانند Google Play یا YouTube کرایه/خرید کنند.

جانوران شگفت انگیز  (2016)
Fantastic Beasts and Where to Find Them داستان جدیدی را به مجموعه هری پاتر آورد. Fantastic Beats که یک اسپین آف و یک پیش درآمد است، جادوگر بریتانیایی نیوت اسکامندر را دنبال می کند که او به ایالات متحده سفر می کند تا فرانک تاندربرد را در زیستگاه طبیعی خود رها کند.

مدت زمان: 133 دقیقه.
Fantastic Beasts and Where to Find Them عنوان خود را از کتاب مدرسه ای گرفته شده که هری، رون و هرمیون در زمان حضور خود در هاگوارتز از آن استفاده کردند. پیش درآمد بیش از 70 سال قبل از وقایع مجموعه هری پاتر اتفاق می افتد. در حالی که برای پخش در دسترس نیست، طرفداران می توانند Fantastic Beasts and Where to Find Them را در پلتفرم هایی مانند آمازون یا یوتیوب خریداری یا اجاره کنند. البته در ایران کمی موضوع دانلود این فیلم ها می تواند متفاوت باشد .

جانوران شگفت انگیز (2018)

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald دومین فیلم از مجموعه جانوران شگفت انگیز و دهمین فیلم از مجموعه هری پاتر است. چند ماه پس از اولین فیلم Fantastic Beasts، The Crimes of Grindelwald شاهد بازگشت نیوت به هاگوارتز و ملاقات با چهره های آشنا است.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald در اولین جنگ جادوگران گسترش می یابد و به برخی از شخصیت ها و موجودات مورد علاقه طرفداران، از جمله دامبلدور و ناگینی، داستان بیشتری می دهد. The Crimes of Grindelwald در حال حاضر برای پخش در دسترس نیست، اما مخاطبان می توانند فیلم را از طریق پلتفرم هایی مانند یوتیوب، Vudu یا آمازون خریداری یا اجاره کنند. که البته در ایران با توجه به نبود قانون کپی رایت این موضوع کمی متفاوت تر می باشد .

Fantastic Beasts: The Secrets Of Dumbledore (2022)
Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore آخرین ورودی از سری فیلم های Fantastic Beasts و یازدهمین فیلم دنیای جادوگران است. The Secrets of Dumbledore بیشتر به داستان شخصیت اصلی و رابطه او با گریندل والد می پردازد که به طور خلاصه در مجموعه هری پاتر به آن اشاره شد. دامبلدور همچنین نیوت اسکامندر را به خدمت می گیرد تا به او کمک کند تا گریندل والد را سرنگون کند.

مدت زمان: 142 دقیقه
در حالی که مجموعه فیلم های Fantastic Beasts در ابتدا قرار بود از پنج فیلم تشکیل شود، Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore اکنون آخرین فیلم است. طرفداران می توانند The Secrets of Dumbledore را در HBO Max پخش کنند یا می توانند آن را در پلتفرم هایی مانند YouTube، iTunes یا Amazon خریداری یا اجاره کنند.

نحوه تماشای فیلم های هری پاتر به ترتیب

همه از طریق کتاب ها و فیلم های هری پاتر وارد دنیای جادوگری شدند که ما را با یک نوجوان 11 ساله با استعداد، دوستانش رون و هرمیون و مدرسه مقدس آنها، هاگوارتز، آشنا کرد. تماشای فیلم‌های هری پاتر به‌ترتیب، دیدن داستان به صورت زمانی در جهان، به آسانی یافتن فیلمی بود که دنیل رادکلیف در آن جوان‌ترین به نظر می‌رسد و از آنجا شروع می‌شد.

اما این مجموعه اکنون با فیلم‌های Fantastic Beasts که حدود 70 سال قبل از The Sorcerer’s Stone اتفاق می‌افتد، گسترش یافته است. بنابراین برای تماشای فیلم‌های هری پاتر به ترتیب، سفر شما اکنون با جانوران شگفت‌انگیز و مکان یافتن آنها آغاز می‌شود که در سال 1926 اتفاق می‌افتد و ادی ردمین در نقش نیوت اسکارمندر بازی می‌کند. Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald در سال 1927 می گذرد. سومین Fantastic Beasts قصد دارد ژوئیه 2022 اکران شود و دو فیلم دیگر حماسه Scarmander و Grindelwald را به پایان خواهند رساند.

سپس داستان خود هری آغاز می‌شود، که با فیلم Sorcerer’s Stone شروع می‌شود و در قسمت دوم یادگاران مرگ، برای هشت فیلم متوالی Certified Fresh به پایان می‌رسد. همچنین یک سریال هری پاتر در ابتدای توسعه برای HBO Max وجود دارد. در حال حاضر، راهنمای ما در زیر را در مورد نحوه تماشای همه فیلم های هری پاتر به ترتیب ببینید. الکس وو

اجماع منتقدان درباره سری فیلم های جانوران شگفت انگیز و سری هری پاتر

جانوران شگفت انگیز(2016 )

جانوران شگفت‌انگیز و کجا می‌توان آنها را پیدا کرد، از اسطوره‌های غنی هری پاتر استفاده می‌کند تا اسپین‌آفی را ارائه دهد که با جادوی ساخت فرنچایز تماماً خیره‌کننده است.
خلاصه داستان: سال 1926 است و نیوت اسکامندر (ادی ردمین) به تازگی یک سفر جهانی را برای یافتن و مستندسازی یک … [بیشتر] به پایان رسانده است.
بازیگران: ادی ردمین، کاترین واترستون، دن فوگلر، آلیسون سودول
کارگردان: دیوید یتس

جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندلوالد (2018)

اجماع منتقدان: جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد زوزه‌هایی از جادوی آشنا برای طرفداران هری پاتر دارد، اما طلسم داستان به اندازه قسمت‌های قبلی قوی نیست.
خلاصه داستان: آلبوس دامبلدور در تلاشی برای خنثی کردن نقشه های گریندل والد برای تربیت جادوگران خون خالص برای حکومت بر همه موجودات غیر جادویی، استخدام می کند… [بیشتر] بازیگران: ادی ردمین، کاترین واترستون، دن فوگلر، آلیسون سودول
کارگردان: دیوید یتس

جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور (2022)

اجماع منتقدان: جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور از برخی از دام‌هایی که سلف خود را رنج می‌دادند اجتناب می‌کند، اما فاقد بسیاری از جادویی است که بسیاری از فیلم‌های پیش مخاطب را به دنیای جادوگران کشاند.
خلاصه داستان : پروفسور آلبوس دامبلدور (جود لاو) می داند که جادوگر قدرتمند تاریکی گلرت گریندل والد (مدز میکلسن) در حال حرکت برای به دست گرفتن کنترل …
بازیگران: ادی ردمین، جود لا، مدز میکلسن، ازرا میلر
کارگردان: دیوید یتس

هری پاتر و سنگ جادو (2001)

81%
اجماع منتقدان: هری پاتر و سنگ جادو منبع خود را صادقانه تطبیق می‌دهد و در عین حال روایت مملو از رمان را به یک کپر جادویی درگیر – و اغلب کاملاً هیجان‌انگیز – متراکم می‌کند.
خلاصه داستان : اقتباس از اول J.K. رمان های محبوب کودکان رولینگ در مورد هری پاتر، پسری که در یازده سالگی یاد می گیرد…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، جان کلیس
کارگردان: کریس کلمبوس

هری پاتر و تالار اسرار (2002)

82%
اجماع منتقدان: اگرچه شاید برای مخاطبان جوان‌تر مسحورکننده‌تر باشد، اما با این حال اتاق اسرار هم تیره‌تر و هم زنده‌تر از نسخه قبلی خود است، و در جهان فیلم اول در حال گسترش و بهبود است.
خلاصه داستان: ادامه فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» جادوگر جوان هری پاتر (دانیل رادکلیف) و دوستانش، ران را پیدا می کند…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، کنت برانا
کارگردان: کریس کلمبوس

هری پاتر و زندانی آزکابان (2004)

90%
اجماع منتقدان: تحت هدایت مطمئن آلفونسو کوارون، هری پاتر و زندانی آزکابان پیروزمندانه تعادل ظریفی بین جادوگری فنی و داستان سرایی پیچیده برقرار می کند.
خلاصه داستان: سال سوم هری پاتر (دانیل رادکلیف) در هاگوارتز زمانی بد شروع می شود که او متوجه می شود قاتل دیوانه سیریوس بلک (گری اولدمن)…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، گری اولدمن
کارگردان: آلفونسو کوارون

هری پاتر و جام آتش (2005)

88%
اجماع منتقدان: شخصیت های اصلی در حال بلوغ هستند و فیلمسازان نیز در حال پیشرفت در کار خود هستند. جلوه‌های ویژه پر جنب و جوش و اجراهای مطمئن، پیچیده‌ترین فیلم‌های هری پاتر را تشکیل می‌دهند.
خلاصه داستان: چهارمین فیلم از مجموعه هری پاتر، هری (دانیل رادکلیف) را می بیند که برای چهارمین سال تحصیلی خود در مدرسه هاگوارتز بازمی گردد…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، رابی کولترین
کارگردان: مایک نیول

هری پاتر و دستور ققنوس (2007)

78%
اجماع منتقدان: گرفتن طولانی ترین کتاب هری پاتر و تبدیل آن به کوتاه ترین فیلم HP کار آسانی نیست، اما کارگردان دیوید یتس این کار را انجام می دهد.

این کار بسیار خوبی است، ایجاد یک Order of the Phoenix که سرگرم کننده و پر اکشن است.
خلاصه داستان: اکنون در پنجمین سال تحصیل در هاگوارتز، هری (دانیل رادکلیف) متوجه می شود که بسیاری از جامعه جادوگران نمی دانند ..
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر
کارگردان: دیوید یتس

هری پاتر و شاهزاده دورگه (2009)

84%
اجماع منتقدان: هری پاتر و شاهزاده دورگه تاریک، هیجان‌انگیز و گاهی اوقات کاملاً خنده‌دار، از نظر بصری خیره‌کننده و از نظر احساسی رضایت‌بخش است.
خلاصه داستان: از آنجایی که مرگ خواران در هر دو دنیای ماگل و جادوگر ویران می کنند، هاگوارتز دیگر پناهگاه امنی برای دانش آموزان نیست…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر
کارگردان: دیوید یتس

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 (2010)

77%
اجماع منتقدان: نمی‌تواند مانند مقدمه‌ای باشد، اما یادگاران مرگ: قسمت اول قسمت ماقبل آخری است که به زیبایی فیلم‌برداری شده و از نظر احساسی رضایت‌بخش است.
خلاصه داستان: بدون راهنمایی و حمایت اساتید خود، هری (دانیل رادکلیف)، ران (روپرت گرینت) و هرمیون (اما واتسون) شروع به ..
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، رالف فاینس
کارگردان: دیوید یتس

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 (2011)

96%
اجماع منتقدان: مهیج، بازی قدرتمند و از نظر بصری خیره کننده، یادگاران مرگ قسمت دوم مجموعه هری پاتر را به یک نتیجه رضایت‌بخش – و به‌طور مناسب جادویی- می‌رساند.
خلاصه داستان : درگیری بین خیر و شر در انتظار هری جوان (دنیل رادکلیف)، ران (روپرت گرینت) و هرمیون (اما واتسون) است…
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، رالف فاینس
کارگردان: دیوید یتس

مطلب پیشنهادی

بهترین انیمیشن ها و کارتون ها برای درس زندگی کودکان

فیلم‌های انیمیشن کودکان فقط برای سرگرم کردن فرزند شما نیستند؛ فیلم‌هایی با داستان و پیام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *