چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:36 قبل از ظهر
زیباترین مدل های حلقه نامزدی طلا و حلقه ازدواج

تفاوت حلقه نامزدی و حلقه ازدواج طلا در مراسم عروسی چیست؟

تفاوت حلقه نامزدی و حلقه ازدواج طلا در مراسم عروسی چیست؟

مطمئنا یکی از ماندگارترین و خاطره‌انگیز اکسسوری‌های جواهر نزد زوجین، حلقه نامزدی طلا است. این حلقه می‌تواند یادگاری از یک انتخاب عاشقانه و نمادی از تعهد و علاقه قلبی زوجین به یکدیگر است. از آنجایی که حلقه نامزدی و حلقه ازدواج از جمله زیورآلاتی است که به مادام العمر باید همراه زن و مرد متأهل باشد، انتخاب آن‌ها نیز با سختگیری‌های وسواس گونه اما شیرین همراه است. اگرچه بسیاری حلقه نامزدی و حلقه ازدواج را یکی می‌دانند اما از نظر فرهنگی تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

زیباترین مدل های حلقه نامزدی طلا و حلقه ازدواج

انتخاب‌هایی به بلندای یک عمر؛ متفاوت‌ترین حلقه‌ها را خریداری کنید!

از آنجایی که حلقه ازدواج یا نامزدی انتخابی است که برای همه عمر باید همراه شما باشد و خاطره‌ای از بهترین روزهای زندگی‌تان خواهد بود، بسیار مهم است که انتخابی دلنشین و همیشگی داشته باشید که گذر زمان رنگ کهنگی و از مد افتادگی به آن نبخشد.

گالری طلا و جواهرات سایت زر به نشانی اینترنتی zar.ir بهترین مکان برای خریداری حلقه نامزدی طلا و حلقه ازدواج است. جدیدترین و با شکوه‌ترین مدل حلقه نامزدی و ازدواج را می‌توانید در این گالری مشاهده کرده و مدل‌های مورد نظر خود را مطابق با سلیقه و بودجه خود خریداری کنید. شما می‌توانید مدل‌های مورد نظر خود را به صورت کاملا سفارشی از نظر متریال ساخت (طلا و پلاتین) سایز، نوع، تعداد، اندازه و تراش نگین‌های جواهر و میزان طلای به کار رفته در ساخت محصول خریداری نمایید.

تاریخچه حلقه ازدواج؛ نمادی از عشق و وفاداری بر انگشتان

شاید جالب باشد بدانید که خرید حلقه ست ازدواج طلا به شکل امروزی از قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی رواج یافته است. امروزه حلقه‌های ست که ظاهری ساده و کلاسیک دارند بسیار محبوب هستند. انگشترهایی که عموما شامل یک نوار باریک ساخته شده از طلا یا پلاتین به همراه نگین‌های جواهر است که نمادی از تأهل و وفاداری زوجین محسوب شده و به صورت همیشگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت حلقه ازدواج و حلقه نامزدی؛ انتخاب‌هایی پر از عشق و آرزو

اگرچه به نظر می‌رسد این دو حلقه تفاوتی با هم نداشته باشند اما بر اساس رسوم و سنت ها، تفاوت‌های اساسی میان این دو حلقه وجود دارد. حلقه نامزدی اولین هدیه‌ای است که عروس از همسرش دریافت می‌کند، هدیه‌ای که شاید خودش نقشی در انتخاب آن نداشته باشد. حلقه نامزدی در یک مجلس کوچک رسمی از سوی داماد به عروس هدیه می‌شود. عموما حلقه نامزدی طلا، ظاهری پر زرق و برق و دلبرانه دارد.

تفاوت در زمان خرید حلقه ها؛ وقتی باید پایبند رسوم باشید!

اولین تفاوت میان حلقه ازدواج و حلقه نامزدی زمان خرید آن‌ها است. حلقه نامزدی طلا عموما یک هدیه است و اولین هدیه‌ای است که از سوی خانواده داماد به عروس خانم تقدیم می‌شود. هدیه‌ای که ممکن است حتی خود عروس خانم نقشی در خرید آن نداشته باشد، با این حال بسیار مهم است که حلقه نامزدی انتخابی باب سلیقه و دوستداشتنی باشد، چرا که عروس خانم باید آن را همیشه به دست داشته باشد. اگرچه ممکن است بسیاری افراد اگر حلقه نامزدی خود را نپسندیدند در اولین فرصت آن را تعویض کنند اما افراد بسیاری هم هستند که ترجیح می‌دهند این حلقه را به عنوان نمادی از عشق‌شان برای همیشه حفظ کرده و از نظر معنوی برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

شیک ترین مدل حلقه ازدواج و حلقه نامزدی طلا سایت زر

حلقه نامزدی در اولین مراسم رسمی بعد از بله گفتن عروس خانم‌ها از سوی داماد به دختری که برای ازدواج کاندید کرده است تقدیم می‌شود. این در حالی است که حلقه‌های ازدواج در مراسم عقد که دومین مراسم رسمی بعد از خواستگاری محسوب می‌شوند خریداری می‌شود. معمولا در زمان خرید حلقه عقد عروس و داماد هر دو حضور دارند و این حلقه‌ها مطابق با سلیقه شخصی آن‌ها خریداری می‌شود.

تفاوت دیگر حلقه‌های نامزدی با حلقه‌های ازدواج آن است که حلقه نامزدی معمولا فقط به خانم‌ها تعلق دارد. حال آن که حلقه‌های ازدواج به هر دو زوج تعلق دارد.

تفاوت در ظاهر حلقه ازدواج و حلقه نامزدی؛ سادگی یا زرق و برق، مسئله این است!

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده‌ای که میان حلقه‌های نامزدی و حلقه‌های ازدواج می‌توان در نظر گرفت تفاوت در ظاهر آن‌ها است. حلقه‌های نامزدی معمولا نگین دار هستند. در رسوم غربی از الماس در ساخت حلقه نامزدی استفاده می‌شود اما می‌توان در طراحی حلقه‌های نامزدی از سنگ‌های جواهر دیگری نیز در کنار الماس استفاده کرد. انتخاب سنگ‌های ماه تولد عروس یا داماد نیز می‌تواند ایده خوبی برای حلقه‌های نامزدی باشد. حلقه نامزدی ممکن است طراحی پر زرق و برق‌تری داشته باشد، بسیاری از حلقه‌های نامزدی امروز دارای طرح‌های ویکتوریایی و اصیل هستند، حلقه‌هایی بسیار چشمگیر و زیبا که در نگاه اول دل هر دختری را می‌رباید.

حلقه‌های ازدواج اما شکل ظاهری ساده‌تر و کلاسیک‌تری دارند. بسیاری از زوجین ترجیح می‌دهند حلقه‌های ست خریداری کنند. حلقه‌هایی که با نام حلقه‌های رینگی شناخته می‌شوند و معمولا بدون نگین یا دارای تعداد محدودی نگین‌های جواهر هستند.

حلقه‌های ازدواج باید همیشه در دست باشند بنابراین بهتر است مدل‌هایی انتخاب شوند که بتوان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد و اختلالی در انجام کار با دستان ایجاد نکنند.

مدل حلقه نامزدی جدید و شیک و حلقه ست طلا

حلقه ازدواج متفاوت؛ وقتی می‌خواهید حلقه‌ای خاص داشته باشید!

اگر به حلقه‌های ساده و کلاسیک علاقه ندارید نگران نباشید. شما می‌توانید حلقه ازدواج زنانه متفاوتی از حلقه داماد انتخاب کنید. اگرچه مدل‌های بسیار زیبایی از حلقه‌های ست وجود دارد اما می‌توان حلقه‌های متفاوتی نیز به عنوان حلقه ازدواج انتخاب کرد. عموما حلقه‌های ازدواج زنانه انگشتری با ظاهر جذاب و نگین‌های جواهر است که درخشش بسیاری دارد، گاهی نیز ممکن است به جای خرید حلقه نامزدی و حلقه ازدواج جدا، حلقه و پشت حلقه خرید و با یک تیر دو نشان زد.

جایگاه حلقه ازدواج و حلقه نامزدی در انگشتان

یکی دیگر از تفاوت‌های میان حلقه نامزدی و حلقه ازدواج جایگاهی است که از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولا حلقه نامزدی از روز بله برون یا نامزدی در انگشت دوم دست چپ جای می‌گیرد. اما وقتی حلقه‌های ازدواج خریداری شد و در مراسم عقد حلقه ازدواج جای حلقه نامزدی را گرفته و حلقه نامزدی به انگشت دوم دست راست منتقل می‌شود. البته می‌توان حلقه نامزدی را همیشه استفاده نکرد و آن را تنها در مراسم‌های خاص و میهمانی‌ها مورد استفاده قرار داد.

این تنوع بی‌نظیر در حلقه‌های ازدواج را در هیچ فروشگاهی نخواهید دید

ما در وب‌سایت زر انواع حلقه ست طلا ازدواج که مشابه به هم هستند و یا مانند این مدل، در دو مدل مجزا و به‌صورت ست هستند را در انواع طرح‌ها و سبک‌ها و در ابعاد بزرگ و کوچک برای عروس و دامادهای عزیز ارائه کرده‌ایم تا به‌راحتی و با صرف زمانی اندک بتوانند حلقه‌های ازدواج خود را سفارش دهند؛ زیرا خرید حلقه ازدواج یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین خریدهای پیش از ازدواج است که زمان زیادی را از زوج‌ها می‌گیرد.

به دلیل اینکه این حلقه ازدواج همیشه در انگشتان مرد و زن قرار خواهد گرفت و نشانه تعهد و پیوند زناشویی آن‌ها خواهد بود، در انتخاب آن دقت و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. ما نیز در فروشگاه طلا و جواهر سایت زر با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، تنوع بسیار بالایی را برای حلقه‌های ازدواج در نظر گرفته‌ایم تا دیگر نیازی به جست‌وجوی مدل دلخواهتان در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طلافروشی سطح شهر نباشید به‌راحتی با چند کلیک بتوانید حلقه‌های ازدواج مدنظرتان را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

خودتان حلقه‌های ازدواجتان را در سایت زر طراحی و دیزاین کنید

همچنین یکی دیگر از امکاناتی که برای سهولت کار مشتریان و بخصوص عروس و دامادها در نظر گرفته‌ایم، امکان تغییر در مدل‌های انتخابی است. به این صورت که ممکن است شما بخواهید این حلقه ست ازدواج را به‌صورت حلقه ست طلا زرد و یا رزگلد و یا حتی به‌صورت حلقه ست دورنگ سفارش دهید. حتی ممکن است بخواهید تعداد نگین‌های روی حلقه‌ها را کم‌وزیاد نمایید و یا ابعاد حلقه‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از مدل اصلی سفارش دهید. امکان دارد شما تمایل داشته باشید در این سبک از حلقه‌های ست نامشابه، حلقه مردانه یا زنانه را با مدل دیگری تعویض کنید؛ برای همه این تغییرات می‌توانید در هنگام سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به‌طور کامل راهنمایی نمایند.

با این تغییرات بالطبع قیمت حلقه ازدواج نیز تغییر خواهد کرد پس می‌توانید از این امکان برای تغییر قیمت حلقه ست و کاهش یا افزایش قیمت متناسب با بودجه خود استفاده کنید.

ما در سایت اینترنتی طلا و جواهر زر تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا مشتریان عزیز خریدی رضایت‌بخش و مطمئن را بتوانند با ما تجربه نمایند. بهتر است قبل از خرید محصولات برای دریافت مشاوره خرید و پاسخگویی به سوالات با کارشناسان سایت طلا و جواهر زر شماره‌های ۸۸۶۴۱۵۰۳-۰۲۱ و ۸۸۶۴۱۵۰۴-۰۲۱ و همچنین شماره همراه ۰۹۱۲۱۵۹۸۴۱۹ و ۰۹۱۲۲۱۵۷۵۵۹ در اتباط باشید. ما در کنار شما هستیم تا انواع مدل‌های طلا و جواهرات مورد نظرتان را به راحتی چند کلیک خریداری نمایید.

مطلب پیشنهادی

چرا مار روی گنج میخوابد ؟

چرا مار روی گنج میخوابد ؟

چرا مار روی گنج میخوابد ؟ : آیا تا به حال به داستان های باستانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *