چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 3:00 قبل از ظهر

تفاوت جودو و جیوجیستو 

تفاوت جودو و جیوجیستو

تفاوت بین هنرها از قوانین مختلف هر کدام و هنری که در استفاده از آن قوانین موجود است سرچشمه می گیرد . یک روش برای توصیف تفاوت این است که جودو 90٪ ایستاده و 10٪ در زمین است (Newaza نامیده می شود) در حالی که Jiu-jitsu با 90٪ تکنیک زمینی و 10٪ ایستاده مخالف است .

یک دانشجوی GB گفت: “من شنیدم که جودو و جیو-جیتسو با هم رابطه دارند.حال سوال مهم این است که  تفاوت جودو و جیوجیتسو در چیست؟ “

بله ، می توان گفت که جودو و جیو-جیتسو هر دو شاخه های یک درخت هستند که دارای اصل و ریشه ی یکی هستند و تفاوت جودو و جیوجیستو در شاخه و برگ های همان یک درخت یک ریشه و یک جنس می باشد .

قوانین جودو و جیوجیستو

قوانین هر ورزش رزمی بهترین استراتژی ها را برای رسیدن به پیروزی حکم می کند. جودو برای پرتاب عالی حریف را صاف قرار می دهد تا حریف را برای امتیاز پایان مسابقه ایپون صاف کند. بله ، در زمین جودو کار زمینی وجود دارد ، اما در مقایسه با قوانین IBJJF ، قبل از اینکه داور مسابقه را به صورت ایستاده شروع کند ، به مسابقه دهنده جودو مدت زمان کمی اجازه می دهد تا تکنیک های زمینی خود را کار کند. با تسلیم یا “Osaekomi” جایی که فرد حریف را به مدت 20 ثانیه به پشت محکم می کند ، می توان در زمین جودو پیروز شد. البته برخی از متخصصان عالی تسلیم در جودو سطح بالا با چوک های برجسته و قفل های بازوی مستقیم وجود دارند.

از آنجا که مصلحت ترین راه برای پیروزی در قوانین جودو پرتاب زیاد است ، جودوکار بیشتر وقت آموزش خود را صرف تکنیک های حذف استندآپ می کند.

در جیو-جیتسو ، یک پرتاب کامل مسابقه را به پایان نمی رساند همانطور که در جودو انجام می شود و در حالی که 2 امتیاز داده می شود ، مسابقه در زمین ادامه می یابد. در صورت عدم پیشرفت فوری در حمله ، برخلاف جودو ، مسابقه با پا آغاز نمی شود ، بنابراین جنگ می تواند در تمام مدت بازی روی زمین باقی بماند. مهمتر از همه ، سیستم امتیاز در IBJJF برای بهبود موقعیت ، روش اصلی پیروزی در یک مسابقه Jiu-jitsu است. این بدان معناست که جنگنده جیو-جیتسو زمان و عرض بیشتری در کار بازی در زمین خود به عنوان وسیله ای برای پیروزی دارد. به همین دلیل مدارس جیو-جیتسو تأکید زیادی بر نبردهای زمینی دارند.

یک تفاوت قابل توجه نیز این است که یک استراتژی بسیار معمول در جیو-جیتسو کشیدن محافظ است تا جنگ را در اسرع وقت به زمین بکشید. این خلاف مقررات جودو است. اگر حریفی بتواند با برداشتن گارد ، بازی حذف دیگری را باطل کند ، در این صورت از تأثیر حذف به عنوان وسیله ای برای پیروزی در جیو-جیتسو کاسته می شود.

بنابراین اکنون ممکن است این س askال را بپرسید “آیا لازم است یک دانش آموز جیو-جیتسو جودو را نیز یاد بگیرد؟”

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد

آیا لازم است دانش آموز جیو-جیتسو جودو را نیز یاد بگیرد ؟

بله .لازم است ، داشتن مهارت های حذف برای متخصص زمین فوق العاده مهم است زیرا آنها ابتدا باید جنگ را به زمین برسانند قبل از اینکه بتوانند کارهای ارسالی خود را انجام دهند. کشیدن محافظ همیشه یک استراتژی عاقلانه نیست – به ویژه در یک موقعیت دفاع شخصی. یک جنگنده کامل جیو-جیتسو شامل مهارت در استندآپ گراپینگ نیز می باشد.

Gracie Barra اهمیت جودو در Jione-jitsu را تشخیص می دهد و حذف برخی از کلاس ها را شامل می شود.

تفاوت عمده ی این دو هنر در چیست ؟

تفاوت عمده این دو ورزش در این است که جودو بیشتر روی جنبه ایستاده تمرکز کرده تا حریفان خود را به زمین پرتاب کند. از طرف دیگر ، جیو جیتسوی برزیلی بیشتر تمرکز خود را بر تاکتیک های جنگ زمینی برای تسلط و تسلیم حریفان در زمین متمرکز می کند.

کدامیک بهترند ؟

اگر صحبت از دفاع شخصی است ، هر دو به یک اندازه قدرتمند هستند. [گرچه] جیو جیتسو بیشتر از جودو در محافظت از ضربات متمرکز است. ” در حالی که جودو و BJJ هر دو می توانند هنرهای رزمی عملی باشند ، اما قالب های مربوط به مسابقات تفاوت های عمده ای را در نحوه آموزش ورزش برجسته می کنند.

آیا جودو می تواند BJJ را شکست دهد؟

نتیجه گیری ای که یم توان کرد این است که  یک قهرمان جودو المپیک دو بار می تواند کمربندهای آبی تفریحی را در مسابقات BJJ شکست دهد.

جودو یا BJJ سخت تر کدام است؟

جودو IMO از نظر جسمی و BJJ از نظر ذهنی سخت ترند. BJJ مانند یک نوع شطرنج بسیار فیزیکی و سریع است در حالی که جودو عضله بیشتری دارد.

آیا جودو در زندگی واقعی موثر است؟

بله . از جودو می توان در یک مبارزه خیابانی واقعی استفاده کرد زیرا این یک هنر رزمی عملی است و هرکسی می تواند آن را یاد بگیرد. این از قدرت حریف در برابر او استفاده می کند ، کار زمینی را آموزش می دهد و ضربه سخت ضرورتی ندارد. این باعث می شود جودو در یک مبارزه واقعی بسیار مفید باشد.

مدت زمان یادگیری جودو

برای یادگیری جودو بین حدودا 3 تا 6 سال زمان لازم است تا مسلط به این هنر زیبا و کارآمد شوید .

در جودو ، دستیابی به اولین دان در کمربند سیاه فقط ابتدای تبدیل شدن به یک ورزشکار جدی جودو است و در دنیای جودو به معنای خبره بودن دانش آموز نیست. آموزش جودو سه روز در هفته می تواند سرعت فوق العاده این زمان را افزایش دهد.

آیا جودو از کاراته بهتر است؟

کاراته یک ابزار دفاع شخصی ایده آل است زیرا ضربات و لگد زدن را آموزش می دهد. این باعث می شود یک روش دفاع شخصی پیشگیرانه باشد. اما جودو نیز ایده آل است زیرا در مقابله با تهدید تمرکز دارد بدون اینکه لزوماً به دیگری آسیب برساند.

آیا برای انجام جودو باید قوی باشید؟

آنها می توانند نقایص موجود در تکنیک ها را در طول مسابقات بپوشانند ، اما ورزشکاران جودو بیشتر برای تمرین سخت بدون خستگی عضلات و انجام کوزوشی به قدرت نیاز دارند.

کدام ورزش رزمی می تواند BJJ را شکست دهد؟

و اگر می خواهید دفاع شخصی و جنگ خیابانی خود را به سطح دیگری برسانید ، آموزش BJJ خود را با برخی دیگر از هنرهای رزمی مخلوط کنید زیرا تنها چیزی که جیو جیتسو را شکست می دهد ، جیو-جیتسو است که با برخی دیگر از هنرهای رزمی کاربردی مانند کشتی ، موی تای ، بوکس و غیره ترکیب شده باشد .

جودو یا BJJ محبوبیت بیشتری دارد؟

محبوبیت BJJ در ایالات متحده بیشتر از جودو است ، اما این احتمالاً بیشتر به محبوبیت نداشتن جودو ارتباط دارد.

آیا یادگیری جودو سخت است؟

در واقع ، به نوعی یادگیری آن آسان است. جودو به طور خاص طراحی شده است که قابل آموزش است و درک آسان است. … مواردی نیز برای یادگیری برگزار می شود و ارسال می شود ، اما پرتاب ها واقعاً قلب جودو هستند. چیزی که جودو را به ویژه م especiallyثر و آسان درک می کند چیزی به نام راندوری است.

جودو چقدر خطرناک است؟

سایر خطرات ناشی از اسپارینگ و رقابت است. هنگام تلاش برای پرتاب جودو مقابل حریف مقاوم ، خطر شکل بد بسیار افزایش می یابد. با فرم و مقاومت بد ، این فرصت برای پرتاب و فرودهای بد ایجاد می شود که می تواند به پارگی رباط ها ، رگ به رگ شدن ، شکستگی استخوان ها و غیره منجر شود.

چرا BJJ محبوب تر از جودو است؟

BJJ در مقایسه با جودو حضور وب بسیار بیشتری دارد. این به دلیل بازاریابی خوب رسانه های اجتماعی مدارس BJJ در سراسر جهان است. BJJ به طور کلی از رسانه های دیجیتال استفاده بهتری می کند. کیفیت و کمیت برنامه ها و DVD ها برای BJJ بسیار بیشتر از جودو است.

جودو یا BJJ برای دفاع از خود بهتر است؟

می توان گفت هر دو برای دفاع خوب هستند  اما به طور کلی جودو برای درگیری های ایستاده مناسب است و جیوجیستو برای درگیری های زمانی مناسب تر می باشد .

آیا جودو شما را قدرتمند می کند ؟

در حالی که درگیری در جودو شما را قدرتمندتر می کند ، کاردیو با شدت بالا رشد عضلات را به حداقل می رساند. این همچنین می تواند به این دلیل کمک کند که جودو در تقویت عضلات بسیار خوب است و چرا که قدرت را بهبود می بخشد.

آیا جودو موثرترین ورزش رزمی است؟

جنگنده های جودو قوی ، سریع ، تعادل عالی ، قدرت هسته فوق العاده بالا و در بسیاری از موارد ، اعتماد به نفس زیادی دارند (البته فقط به نوعی از نوع دفاع شخصی). جودوکار در حمله و دفاع به همان اندازه تمرین می کند ، بنابراین از بسیاری جهات ، جودو یکی از بهترین هنرهای رزمی است .

چه کسانی در جودو بهتریند ؟

بزرگترین بازیکنان جودو در همه زمان ها به قرار زیر می باشند :
طرفداران Kanō Jigorō هنرمند رزمی ژاپنی Kanō Jigorō را بنیانگذار جودو می دانند.

  1. یاسوهیرو یاماشیتا. …
  2. تاداهیرو نامورا. …
  3. آنتون گیزینک …
  4. ماساتو اوچیشیبا. …
  5. ایلیاس ایلیادیس. …
  6. تدی رینر …
  7. دیوید دویلت
  8. کانو جیگارو
  9. ویم روسکا
  10. هیتوشی سیاتو

این بود لیستی از بهترین های این هنر زیبا و لذت بخش

مطلب پیشنهادی

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر بیلیارد اسنوکر، ورزشی جذاب و پرطرفدار که قدمت آن به قرن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *