دوشنبه , 11 تیر 1403 - 9:30 قبل از ظهر

تحولاتی در روند تحویل سفارشات؛ رونمایی از روش های نوین و سریع در تحویل کالاهای سوپرمارکت آنلاین

امروزه که استفاده از سوپرمارکت های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است مسلما بحث انتقال کالا از بزرگترین چالش هایی است که کسب و کارها با آن روبه رو خواهند بود.

در حال حاضر با پیشرفت فناوری، راه‌های جدیدی برای ارسال کالا به دست مشتری ایجاد شده است. این تکنولوژها کمک می کنند تا علاوه بر هزینه، در زمان و انرژی هم صرفه جویی شود. در ادامه سعی کردیم تا برخی از این تحولات را در صنعت حمل و نقل کالا از مقصد تا مبدا مورد بررسی قرار دهیم.

روش های جدید ارسال کالا

خوشبختانه علم و تکنولوژی در این مورد هم مثل همیشه توانسته به بشر خدمت کند. البته که خیلی از این تکنولوژی ها نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی هم اجرا نشده اند. اما در آینده ای نزدیک مسلما شاهد به کارگیری این ماشین ها خواهیم بود.

ربات های ارسال کالا

در این روش، ربات هایی طراحی و ساخته شده اند که قابلیت دریافت کالا و حمل آنها را دارند. این ربات ها به شکل اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند تا در کمترین زمان و دقیق ترین زمان ممکن، بسته مورد نظر را دریافت و تحویل دهند.

ربات های تحویل کالا از سوپرمارکت ها تا خانه مشتری، یکی از روش های جدید و نوین برای تحویل سریع و ایمن کالا به مشتریان است. در این روش، سوپرمارکت ها با استفاده از ربات هایی که به صورت خودکار حرکت می کنند و قابلیت حمل کالاهای سنگین را دارند، سفارش مشتری را تحویل می دهند و طبق زمان بندی ایجاد شده روی آنها، کالا بدست مشتری می رسد.

این ربات ها مزیت های گسترده ای را در اختیار کاربران و کسب و کارها قرار داده اند که برخی از آنها عبارتند از:

  • سرعت بالا در تحویل کالا به مشتریان
  • صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل
  • حفظ امنیت و بهداشت در فرایند تحویل کالا
  • امکان دسترسی به کالاهای سنگین و حجیم
  • امکان استفاده از فناوری های هوشمند جهت افزایش کارایی و کاهش خطا در تحویل کالا

اگر بخواهیم نمونه ای از استفاده از این ربات ها را نام ببریم، می توانیم به شرکت کوکاکولا اشاره کنیم. در حال حاضر کوکاکولا از معدود شرکت هایی در جهان است که استفاده از این تکنولوژی را برای ارسال محموله های خود به دست مشتری استفاده می کند. به طور کلی، استفاده از ربات های تحویل کالا باعث می شود تا فرآیند تحویل کالا به مشتریان سریع‌تر و ایمن‌تر باشد.

درگاه های تحویل کالا

این روش یکی از جدیدترین راه های ارسال کالا به دست مشتری است. در این روش از کمدهایی در سطح شهر استفاده می شود که کالاهای ارسال شده درون آن قرار داده می شوند. یعنی ارسال کننده، محصول خود را درون این کمدها قرار می دهد و مالک بسته می تواند هر زمانی که بخواهد به این کمدها مراجعه کند و بسته خود را دریافت کند. این روش، به دلیل اینکه به مشتریان امکان می‌دهد که کالاهای خود را در زمان و مکان انتخابی خود دریافت کنند، مورد استقبال قرار گرفته است.

استفاده از این درگاه ها برای ارسال کالا از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • سرعت بالا در ارسال کالا
  • امنیت بالا در ارسال
  • عدم ایجاد محدودیت های زمانی برای کاربران
  • حل مشکلاتی مانند: نبودن دریافت کننده در ساعت مقرر در محل تحویل کالا

خوشبختانه استفاده از درگاه های تحویل کالا به تازگی توسط همکاری دیجی کالا و تیمچه در ایران راه اندازی شده است. در حال حاضر بیش از 30 گنجه در مکان های مختلف تهران نصب گردیده است که می توان در سفارشات خود از دیجی کالا درخواست کرد که مرسوله های مدنظر را در این کمدها قرار دهد. پس از قرار داده شدن مرسوله داخل کمد، به کاربر اطلاع رسانی می شود و با همراه داشتن مشخصات می تواند محموله خود را دریافت کند.

پیش بینی می شود که استفاده از این کمدها بیشتر شود و در نقاط مختلفی در ایران بتوان گنجه ها را مشاهده کرد. استفاده از این موارد می تواند در خرید ارزان از فروشگاه های اینترنتی هم تاثیر مستقیم بگذارد.

ارسال کالا با پهپاد

تحویل با استفاده از پهپاد، به مشتریان امکان می‌دهند که کالاهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. در این روش، پهپاد‌ها با سرعت بالا کالاها را به مقصد خود می‌رسانند.

ارسال کالا با استفاده از پهپاد به دست مشتری یکی از روش‌های جدید و نوین در حوزه تجارت الکترونیک است که به واسطه‌ی آن، سفارشات به سرعت و با کیفیت بالا به دست مشتریان تحویل داده می‌شوند. در این روش از پهپاد برای حمل و نقل کالا استفاده می‌شود و سپس کالا با وسیله‌ی ایمنی به دست مشتری تحویل داده می‌شود.

استفاده از این سرویس مزایای مختلفی مانند موارد زیر را در اختیار ما قرار می دهد:

  • کاهش زمان تحویل کالا به مشتریان
  • کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ترافیک در مسیرهای رانندگی
  • افزایش امنیت در ارسال کالا
  • قابلیت دسترسی به مناطق سخت الوصول و بیابانی و ارائه خدمات پستی به مناطق دورافتاده و ناآشنا
  • کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست به دلیل استفاده از پهپاد به جای وسایل حمل و نقل معمولی

هرچند که این روش نوین، هنوز در بسیاری از کشورها، به خصوص در ایران، قوانین دقیقی برای استفاده از آن تدوین نشده است اما پیش بینی می شود که در آینده این روش هم در کنار سایر روش های ارسال کالا، به کمک فروشگاه های اینترنتی خواهد آمد.

استفاده از این سرویس ها مسلما هزینه های تمام شده برای مصرف کننده را نیز تا حدود زیادی کاهش می دهد. حال تصور کنید که در کنار این کاهش هزینه، می توانید با دریافت کد تخفیف از موپُن، مجدد هزینه های خود را کاهش دهید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود!

استفاده از این تکنولوژی ها مسلما در صرفه جویی هزینه ها هم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

اگر در مورد کوپن ها و کد تخفیف ها اطلاعاتی ندارید، بهتر است وارد سایت موپُن شوید و با مشاهده و دریافت انواع کد تخفیف فروشگاه های اینترنتی مانند: اسنپ مارکت، دیجی کالا، اسنپ، اسنپ اکسپرس و… هزینه های خود را کاهش دهید.

توجه داشته باشید که دریافت انواع کد تخفیف ها مانند: کد تخفیف اسنپ مارکت غیر اول و… هیچ گونه هزینه ای را برای شما در پی نخواهد داشت و حتی نیازی به ثبت نام هم ندارید.

مطلب پیشنهادی

آیا هنر هوش مصنوعی می تواند جایگزین خلاقیت هنرمندان انسانی شود؟ این چیزی است که یک مطالعه جدید نشان می دهد

با استفاده از Midjourney، DALL-E، Stable Diffusion و سایر نرم افزارهای هوش مصنوعی که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *