جمعه , 15 تیر 1403 - 6:45 قبل از ظهر

تبدیل شدن به یک عضو بهتر در شرکت

سرمایه داری تحت فشار است. مردم در سراسر جهان بر این باورند که مدیران عامل شرکتها را برای کوتاه مدت به دلیل تمرکز یک ذهنیت روی سهامداران مدیریت می کنند. ظهور سرمایه گذاران فعال ، که تمرکز خود را بر روی استخراج سریع بازده های بزرگ اندازه می دهند ، نگرانی بیشتری را در مورد نحوه اداره شرکت ها ایجاد کرده است. برای پرداختن به این موضوعات ، دانشگاهیان ، اندیشکده ها ، رهبران شرکت ها و سازمان های مردم نهاد شروع به صحبت در مورد چگونگی اصلاح سیستم سرمایه داری کردند تا این امر برای همه کار کند. در آگوست 2019 میزگرد تجاری بیانیه ای را صادر کرد که توسط 181 مدیرعامل منعقد شد که متعهد به تمرکز روی همه ذینفعان بودند.

در واقع ستوده و شجاع است. اما حقیقت این است که تغییر برای شرکتهای خوب تأسیس دشوار است. Whole Foods و کفش TOMS ، اکثر آنها مبتدی نیستند که با یک هدف اجتماعی شروع شدند. آنها ، به عنوان Grameen Bank ، برای حل مشکلات اجتماعی راه اندازی نشده اند. در شرکت هایی که عملکرد خوبی داشته اند ، بعضی اوقات به مدت چندین دهه ، طبیعی است که کارمندان ادامه رفتارهایی داشته باشند که منجر به نتایج شدیدی شده اند. موفقیت ، بیش از شکست ، مانع از تبدیل یک شرکت می شود.

PepsiCo از معدود شرکتهای تأسیس جهانی است که ضمن تأمین نیاز کلیه ذینفعان ، بازده مالی برتر را تولید کرده است. همواره برای بلند مدت سرمایه گذاری کرده و نتایج را در کوتاه مدت تحویل داده است. این لایه ای که من ، ایندرا نووی اضافه کردم ، تمرکز بر پایداری است – منظور من این است که منافع چند ذینفع را برآورده می کنم تا از ماندگاری طولانی مدت یک شرکت اطمینان حاصل کنم. (برای سهولت در قصه گویی ، ما در این مقاله از ضمیر “من” در مراجعه به ایندرا نوئی استفاده خواهیم کرد.)

در همان آغاز ، با رشد در یک بازار نوظهور ، جایی که دیدم چند ملیتی نیرویی برای خوب بودن و نه برای خیلی خوب بودن است ، می خواستم سهم PepsiCo در جامعه ریشه در مدل اصلی تجارت آن داشته باشد. من نمی خواستم از ما بودجه برنامه های خیریه را تأمین کنیم تا خودمان احساس خوبی داشته باشیم یا خوب به نظر برسیم. مسئولیت اجتماعی ما مجبور بود به دور از بشریت شرکتی و به سمت یک حس عمیق از هدف که ارزش سهامداران را نیز سوق می دهد ، تکامل یابد. ما باید روش ساختن پول را تغییر دهیم – نه فقط مقداری از پولی را که بدست آورده بودیم.

من آمده ام تا این رویکرد جدید Performance with Purpose (PwP) را بنامم. این بنا بر چهار ستون بنا شده است: ارائه بازده مالی برتر (پایداری مالی)؛ تبدیل سبد محصولات با کاهش قند ، نمک و چربی موجود در محصولات ما و در حالی که می توانید غذاها و نوشیدنی های پرمصرف تر و مغذی تر را تهیه کنید (پایداری انسان). محدود کردن تأثیرات محیطی ما با صرفه جویی در مصرف آب و کاهش ردپای کربن و ضایعات پلاستیکی (پایداری محیط زیست). و ارتقاء مردم با ارائه انواع جدیدی از پشتیبانی به زنان و خانواده های داخل شرکت و در جوامعی که ما در خدمت آنها هستیم (پایداری استعداد).

در 12 سال من به عنوان مدیرعامل ، PwP تمرکز اصلی من بود و PepsiCo پیشرفت فوق العاده ای داشت. نمونه کارها ما از گزینه های با سلامتی بیشتر از حدود 38٪ درآمد در سال 2006 به تقریبا 50٪ در سال 2017 رسید. ما از سال 2006 تا 2018 میزان مصرف آب در عملیات خود را 25٪ کاهش دادیم و آب آشامیدنی ایمن را برای 22 میلیون شهروند در جوامع فراهم کردیم. خدمت کرد ما تقریباً سرمایه گذاری های خود را در تحقیق و توسعه سه برابر کرده ایم تا پیشنهادات مغذی خود را گسترش داده و تأثیرات زیست محیطی خود را به حداقل برسانیم. زنان تا سال 2018 39٪ از نقشهای مدیریت ارشد را در اختیار داشتند. پس از پیاده سازی PwP ، درآمد خالص 80٪ رشد کرد و سهام PepsiCo از شاخصهای انتخاب بخش Consumer Staples Select Sector و S&P 500 بالاتر بود.

این نتایج ، دشواری اجرای استراتژی هدفمند را برطرف می کند. PwP به عنوان تحول گرا تلقی می شد ، اما بسیاری از آنها سوال می کردند که چرا ما اصلاً این کار را انجام می دادیم. و حتی وقتی اراده وجود داشته باشد ، منطق غالب تجارت به سادگی از بین نمی رود. به عنوان مثال ، یک تیم جوان روشن از تجارت اصلی PepsiCo که مسئولیت نام تجاری “آب برای شما” را با نام تجاری آب پرتقال Tropicana به عهده گرفته بود ، سعی کرد تا آن را به یک نوشیدنی پرتقال گازدار پر قند تبدیل کند. این تیم هنوز درک نکرده اند که PepsiCo نیاز به محدود کردن معرفی محصولات چرمی دارد. تغییر عادات بازاریابی با ارزش دهه ها نیز دشوار بود. هنگامی که یک مدیر ارشد تازه استخدام شده اظهار داشت که بحران چاقی کودکان در ایالات متحده خواستار تغییر در نحوه فروش PepsiCo نوشابه به کودکان بخصوص در مدارس شد ، یک جانباز شرکت به آنجا رفت تا آنجا که تازه وارد را متهم به خرابکاری و یک خائن.

در این مقاله ما برخی از درسها از سفر تحول PepsiCo را برای مدیرانی که به دنبال پیاده سازی استراتژی محور در شرکت های خود هستند ، می گیریم.

تحولات خود را در نمایی از آینده پیوند بزنید

در شکل دادن به رویکردمان ، تصمیم گرفتیم از خارج شروع کنیم. من از تیمی از مدیران ارشد خواستم تا وقایع آتی را که بر مشاغل ما تأثیر می گذارد ، شناسایی کنند. آنها به چندین مگنتند اشاره کردند که بسیاری از آنها از لحاظ تأثیرات جهانی از جمله تغییر در جمعیت جهان ، ایجاد نگرانی از سلامتی و سلامتی ، کمبود آب و منابع طبیعی دیگر ، محدودیتهای ایجاد شده در اثر تغییرات جهانی آب و هوا ، ظهور فعالیت و استعداد بازار با کمبود افراد کلیدی مشخص می شود.

با استفاده از این تمرین ، ما تشخیص دادیم که اگر سبد خرید خود را برای ارائه محصولات با سلامتی تر – که بسیاری از مصرف کنندگان خواستار آن بودند- علاوه بر رفتارها ، نمی توانیم عملکرد مالی برتر ارائه دهیم. اگر مصرف آب و پلاستیک را کاهش نمی دادیم ، هزینه های ما بالا می رفت و ما مجوز فعالیت در بسیاری از جوامع را نمی گرفتیم. اگر شرکتی را ایجاد نکردیم که مردم بتوانند تمام کارهای خود را به کار گیرند ، ما نمی توانیم امیدوار باشیم که بهترین و درخشان ترین افراد را استخدام یا حفظ کنیم.

شرکت هایی که مایل به دنبال یک استراتژی هدفمند هستند باید همان رویکرد را در پیش بگیرند. رهبران باید تیمی را در نظر بگیرند که مستقیماً به مدیرعامل گزارش داده شود و مگاتراژهایی را که در سازمان تأثیر می گذارد ، کشف کند. اعضای تیم باید با دقت انتخاب شوند تا آنها به وضع موجود نپیوندند و به بیرون فکر کنند. در غیر این صورت ، نتیجه تفکر افزایشی از افرادی که نگران این هستند که مدل فعلی مختل شود ، خواهد بود. تیم پس از تجزیه و تحلیل تعامل بین megatrends و ترسیم کامپوزیت از آنچه ممکن است در آینده به نظر برسد ، باید به سؤالات کلیدی مانند: چه نوآوری در مدل کسب و کار ضروری باشد؟ چه شرکت هایی نیاز به سرمایه گذاری دارند؟ برای توسعه یا استخدام به چه استعدادی نیاز دارد؟ این روند با توسعه استراتژیهای “بازگشت به آینده” بر خلاف مدل “فعلی رو به جلو” ، به مدیر عاملان خود در آینده کمک خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که هیئت مدیران متحد و پشتیبان شما است

ما زود متوجه شدیم که PwP به حمایت از هیئت مدیره PepsiCo نیاز دارد. من یک سند مفصل و چندرسانه ای ایجاد کردم تا به هیئت مدیره نشان دهم که چگونه تجزیه و تحلیل megatrends باید استراتژی ما را شکل دهد و چگونه PwP می تواند آینده شرکت را اثبات کند. ما از اعضای هیئت مدیره آواز مانند آلبرتو ایبرگان ، رئیس بنیاد نایت ، خوشبخت بودیم. شارون پرسی راکفلر ، یک رهبر و سیاست گذار در جامعه پخش عمومی؛ دانیل واسلا ، مدیرعامل سابق نوارتیس؛ ویکتور دزاو ، رئیس مرکز پزشکی دانشگاه دوک. و دینا دوبلون ، EVP و CFO سابق JPMorgan Chase ، PwP را در آغوش كشیدند و حتی وقتی احساس كردند كه عمل با آن مغایر است ، مرا به چالش كشیدند. به عنوان مثال ، هیئت مدیره در فضای “معالجه” به شدت مورد بررسی قرار داد و بعضی از آنها را رد کرد زیرا آنها ما را به عقب می کشانند. این تعهد هیئت مدیره بود

با بازنشستگی اعضای ، هیئت مدیره جایگزین های خود را با PwP در ذهن استخدام کرد. دارن واکر بنیاد فورد یک سازمان غیردولتی و جامعه جهانی را به PwP منتقل کرد ، در حالی که دیوید پیج ، مدیر مؤسسه تحقیقات زیست پزشکی وایتهدد ، تواناییهای علمی ما را ارتقا داد. هر یک از اعضای هیئت مدیره نقش ارزشمندی در اجرای PwP ایفا کردند.

هیئت مدیره ساختار جبران خسارت من را طوری تنظیم کرد که مبتنی بر معیارهای مربوط به PwP و همچنین اهداف EPS باشد. این مرحله بسیار مهم است: اینگونه است که هیئت مدیره به نیرویی تبدیل می شود که مدیرعامل را مسئول اجرای یک استراتژی هدایت شده از اهداف می داند. مدیر عامل نه تنها قادر نخواهد بود بدون دخالت مدیران انحراف داشته باشد بلکه با تعیین اهداف ، هیئت مدیره خود را در برابر همه ذینفعان و نه فقط سهامداران پاسخگو می کند.

هنگامی که یک سرمایه گذار فعال در سال 2012 سهام سهام شرکت PepsiCo را خریداری کرد و حمایت از این شرکت را از بین برد ، حمایت هیئت مدیره به ویژه مفید بود. این سرمایه گذار از PwP انتقاد کرده و از این شرکت خواسته است تا بر نوشیدنی های قندی و میان وعده های شور تمرکز کند ، هزینه ها را کاهش دهد و پول را به سرمایه گذاران بازگرداند. من با دقت به او گوش کردم و هر یک از ایده های او را مطالعه کردم. با این وجود ، در پایان روز ، هیئت مدیره ما – تحت رهبری ایان کوک ، مدیر پیشرو و مدیرعامل آن زمان Colgate-Palmolive – نامه ای سرگشاده نوشت و اظهار داشت که این شرکت در مسیر صحیحی قرار دارد. ما دوره را ماندیم. سه سال بعد ، سرمایه گذار سهام PepsiCo را که خریداری کرده بود با 70 دلار به قیمت 105 دلار فروخت – 50٪ سود به لطف PwP.

در مورد زبانی که برای برقراری تحولات خود استفاده می کنید متفکر باشید

یک شرکت جهانی باید استراتژی هدفمند خود را به شکلی ارتباط برقرار کند که همه افراد در همه جا بتوانند آنرا درک کنند. اما نباید پیام را بی اهمیت کرد. بسیاری در PepsiCo در ابتدا می خواستند PwP به عنوان “4 Ps: عملکرد ، محصول ، سیاره و مردم” تنظیم شود. این زبان ساده بود ، که می دانستیم به آن احتیاج داریم ، اما به نظر می رسید که این کار به عنوان یک کمپین بازاریابی انجام شود و نه یک تعهد جدی برای اطمینان از پایداری انسان ، محیط زیست و استعداد در کنار عملکرد اقتصادی قوی. ما می خواستیم که همه ذینفعان ، به ویژه کارمندان ما ، درک کنند که پایداری برای آینده شرکت بسیار مهم است.

عبارت موجز “عملکرد با هدف” بوم گسترده ای را برای رشد به روشی زیبا فراهم می کند. این نشان داد که اگر PepsiCo به طور عینی برای مقابله با نگرانی های بهداشتی مانند دیابت و چاقی و مسائل زیست محیطی مانند کمبود آب و مصرف پلاستیک اقدام نکرده باشد ، مشاغل آن به سختی می توانند رشد کنند. این مشکل بیشتر در چین ، هند و مکزیک وجود دارد ، جایی که احتمالاً بیشتر رشد آینده PepsiCo اتفاق می افتد ، اما حفظ مجوز اجتماعی برای انجام کار دشوار است.

این عاقلانه است که قبل از اجرای آن در سازمان جهانی ، فریم بندی یک استراتژی محور را آزمایش کنید ، زیرا کشورها به طرز کاملاً متفاوت به پیام پاسخ می دهند. مکزیک کشوری بود که ما برای آزمایش استفاده کردیم. در PepsiCo مکزیک ، پس از بحث و گفتگوهای زیاد ، رئیس آن زمان Pedro Padierna و کمیته اجرایی وی PwP را با برچسب “Desempeño con Sendito” بومی سازی کردند ، که تقریباً به معنای ترجمه “انجام دادن به دست آوردن معنی معنی دار با روشی پایدار” است.

با انجام جلسات متعدد گروه های متمرکز ، ما یاد گرفتیم که این زبان به بهترین وجه چیزی را که PepsiCo می خواست در مکزیک برای ارتباط برقرار کند به دست آورد. نه تنها ایده در آنجا خوب پیش رفت ، بلکه PepsiCo مکزیک هرگز فراموش نکرد که مکزیک اولین کشور خارج از ایالات متحده است که در مورد استراتژی جدید شنیده است. PwP امروز برای مدیریت عالی کشور در اولویت قرار دارد.

رفتارهای جدید لازم را با اقدامات اولیه مدل سازی کنید

انجام اقدامات جسورانه زود هنگام برای نشان دادن این سازمان كه استراتژی محور هدف فقط طعم روز نیست ، بسیار مهم است. سه موضوع پیام واضح خواهد فرستاد: ایجاد سمتهای رهبری با شخصیت بالا و پر کردن بسیاری از آنها با افراد خارجی. سرنگونی تصمیماتی که می توانست آن را در “روزهای قدیم” به دست آورد. و اجازه دهید برخی افراد بروند

یكی از اولین كارهایی كه من بعد از بیان PwP انجام دادم این بود كه نقش مدیر ارشد علمی را ایجاد كنم و محمود خان ، متخصص غدد را در كلینیك مایو و سپس رئیس R&D برای داروی تاكدا منصوب كنم. این امر سیگنال قدرتمندی را در سراسر سازمان و صنعت ما به وجود آورد كه ما متعهد به ساختن قابلیتهای بسیار متفاوت شرکت برای اجرای استراتژی هدفمند خود هستیم.

اگرچه ما PwP را در سال 2006 اعلام کردیم ، خان تا یک سال بعد وارد سیستم نشد. در زمانی که او ماهیت و ساختار قابلیت های تحقیق و توسعه را که می خواست ایجاد کند فهمید ، سال 2008 بود. درخواست بودجه وی ، افزایش چشمگیر نسبت به سال قبل ، درست هنگامی که بازار سهام ایالات متحده سقوط کرد و رکود بزرگ آغاز شد. با این وجود ، من کار کردم تا هر سکه ای را که در آن سال و بعد به آن نیاز داشت ، به او بدهم. این پیام را در سراسر سازمان تقویت کرد که PwP برای ماندن در اینجا است.

قابلیت هایی را که در پیشرفت استراتژی هدف نقش دارند را توسعه دهید

برای اجرای PwP ، PepsiCo مجبور شد قابلیت های تازه ای را در چندین زمینه ، به ویژه تحقیق و توسعه و توسعه محصول ایجاد کند. از نظر تاریخی ، تحقیق و توسعه PepsiCo متشکل از افرادی بود که در علوم فیزیکی ، یا علوم غذایی یا مهندسی مواد غذایی آموزش دیده بودند ، اما خان برای پس زمینه های بسیار متفاوتی از جمله زیست شناسی مولکولی ، فیزیولوژی ، فارماکولوژی ، تغذیه و مدل سازی رایانه و از شرکتهای خارج از غذا استخدام می کرد. و صنعت نوشیدنی: مشاغلی مانند داروسازی ، مراقبت شخصی ، مراقبت از زیبایی و پالایشگاههای نفت. وی همچنین به عنوان زن به عنوان مردان به مناصب ارشد تحقیق و توسعه منصوب شد و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان از جمله شانگهای و مکزیکو سیتی را تأسیس کرد. این ویژگی ها قابلیت تحقیق و توسعه PepsiCo را نه فقط از نظر استعداد بلکه از لحاظ فرهنگی ، جنسیت ، قومیت و موقعیت مکانی تغییر داده است.

نتایج به زودی به دست آمد. PwP منجر به کاهش نمک ، قند و چربی در تمام محصولات اصلی ما و بدون هیچ گونه خراب شدن در طعم و مزه – یک کار بسیار دشوار شد. همچنین به ما این امکان را می دهد تا نوشابه های سالم تری ایجاد کنیم و به دست آوریم: water آب گازدار و شفاف ، آب تصفیه شده LifeWtr ، آب میوه و سبزیجات آب میوه برهنه ، نوشیدنی های پروبیوتیکی و کوبوچا تخمیر شده KeVita ، فرآورده های لبنی ویمم بیل دن (در روسیه) و ، بیشتر اخیراً ، CytoSport Muscle Milk — و میان وعده هایی از جمله چیپس پیتا Stacy ، Sabra hummus ، تنقلات پخته شده از Eaten Path ، نسخه های کامل غلات SunChips ، تنقلات پخته شده میوه و سبزیجات Bare Snacks و میوه های سبزیجات و سبزیجات و میادین تغذیه ای گیاهی مبتنی بر Health Warrior.

PepsiCo اولین بسته بندی پلیمری گیاهی مبتنی بر محصولات خود را از سالها پیش راه اندازی کرد. این پلیمر در مزرعه شروع به کار می کند و به یک بسته بندی پلاستیکی تبدیل می شود که قابل تجزیه و زیست تخریب پذیری قابل زیست است زیرا از مواد تجدید پذیر مانند تخته چوب ، پوست کاج و پوسته ذرت ساخته می شود. با گذشت زمان ، PepsiCo امیدوار است که از محصولات جانبی محصولات تجاری خود استفاده کند – از پوست های نارنجی ، پوست سیب زمینی ، پوسته های جو دوسر – برای تولید “پلاستیک سبز”. این یک پیشرفت علمی خواهد بود که معدود افراد با یک شرکت غذایی و آشامیدنی ارتباط برقرار می کنند.

شرکت PepsiCo حتی ماشینهای جدیدی را تولید کرده است تا محصولات سالم تری تولید کند. چند سال پیش یوزپلنگ ها از مدارس آمریکا بیرون رانده شدند زیرا آنها معیارهای تغذیه ای USDA را رعایت نکردند. آنها هیچ ماده مغذی مثبتی مانند الیاف کامل نداشتند و به هیچ وجه امکان وارد کردن الیاف کامل در یک میان وعده اکسترود شده بدون گرفتگی اکسترودرها و خاموش کردن آنها وجود نداشت. هیچ شرکتی نمی خواست روی این مشکل کار کند ، بنابراین مرکز تحقیق و توسعه PepsiCo گروهی را برای مدل سازی کامپیوتر و فیزیک و شیمی اکستروژن نشاسته ها و فیبرهای سلولز در دماهای بالا و فشار بالا مونتاژ کرد. دو سال بعد مهندسین این مشکل را برطرف کردند و یک اکسترودر را طراحی کردند که در هنگام معرفی غلات کامل مربا نخواهد شد. تا سال 2016 ما Cheetos را با غلات کامل راه اندازی کرده بودیم و محصول دوباره به مدارس بازگشت. این نه تنها برای تجارت بلکه برای روحیه سازمانی خوب بود.

یکی از ابزارهای دستی که PepsiCo ساخته است ReCon (برای “حفظ منابع”) نامیده می شود ، فرآیندی چند مرحله ای برای اندازه گیری دقیق مصرف آب و تخلیه فاضلاب در کارخانه ها. به دانشمندان این امکان را می دهد تا بفهمند که چگونه و در کجا می توانند از پساب مجددا استفاده مجدد یا بازیافت کنند. این شرکت ابزارهای مشابهی را برای گازهای گلخانه ای ، زباله های جامد و برق ایجاد کرده است. کاهش مصرف و زباله به پیشرفت خط تولید شرکت کمک کرده است. در حقیقت ، مدیران ارشد به دلایل غیر منطقی ، مارک 23 میلیارد دلاری ReCon PepsiCo را صدا می کنند.

اجرای استراتژی را بومی سازی کنید

اگرچه یک استراتژی مبتنی بر هدف باید برای همه کشورهایی که این شرکت در آن فعالیت می کند متداول باشد ، هر بازار باید آزادی متناسب با نیاز خود را داشته باشد: آزادی در یک چارچوب. ترجیحات غذایی و طعم مخصوص فرهنگ است و مشکلات زیست محیطی محلی است. به عنوان مثال ، آب در روسیه کمتر از مکزیک ، کشوری که دارای گرسنگی است ، مسئله ای نیست. از آنجا که صرفه جویی در مصرف آب باعث کاهش هزینه ها و تامین منظم آن می شود ، PepsiCo مکزیک می تواند سرمایه گذاری در آخرین نسل از کارخانه های تصفیه آب را توجیه کند. با بازیافت 65٪ از آب مورد استفاده آنها ، سه گیاه در مکزیکوسیتی اعتماد خود به آبهای گرانقیمت شهری را کاهش دادند.

این باعث افزایش تن و سرعت در PwP در مکزیک شد. جبهه بعدی میان وعده های سرخ شده بود. PepsiCo مکزیک یک شرکت شیرین محلی معروف Gamesa را به دست آورد که به مرکز جهانی محصولات پخته شده PepsiCo تبدیل شد و این شرکت تعداد زیادی از افراد تحقیق و توسعه را برای جذب پاکت در فن آوری ها و محصولات پخت استخدام کرد. هدف دیگر مقابله با سطح نمک در میان وعده های آن بود. برای پایین آوردن آنها ، PepsiCo مکزیک زنجیره تامین طعم دهنده ها را مجدداً مورد استفاده قرار داد: به جای تهیه بسته های کامل طعم دهنده که حاوی نمک بودند ، فقط خرید طعم های اصلی و مخلوط کردن آنها با نمک پودر شده را آغاز کرد و میزان نمک مورد استفاده را کاهش داد.

PepsiCo Mexico با توجه به این موفقیت های فرایندی ، محصولات خود را با جایگزین کردن مواد تشکیل دهنده ، استفاده از مواد طبیعی تر و اضافه کردن عناصر مغذی ، تغییر داد. این محصول اکسترود شده از غلات ذرت را تولید می کند. به جای سرخ کردن بادام زمینی ، با پر کردن بادام زمینی ، خط محبوب Mafer را دوباره اصلاح کرد. و خط جدیدی را با نام تجاری Quaker راه اندازی کرد – از غلات که شامل chia و سایر دانه های باستانی گرفته تا مخلوط پنکیک ساخته شده با جو کوکر است. یک صبحانه معمولی در مکزیک یک لنجو ، معادل اسموتی است. این شرکت با اضافه کردن کوکر اوت و تبدیل ظروف مارک شده به مغازه های کوچکی که در هر شهر مکزیک مجوز می فروند ، ایده تبدیل یک صبحانه معمولی به یک صبحانه فوق العاده را به بازار عرضه کرد. آنچه برای سلامتی مصرف کنندگان مفید بود ، به یک خط تجاری موفق تبدیل شد.

پشتیبانی خارج از شرکت را پیدا کنید

مدیران عامل نمی توانند بدون ایجاد ائتلافهای پشتیبانی و یافتن راههای پاسخگویی به منتقدین خارجی ، استراتژی محور را اجرا کنند. هر زمان که سازمان های غیردولتی قدرتمندی مانند Oxfam و Rainforest Alliance گزینه مقر PepsiCo را انتخاب کنند ، به عملکردهای کشاورزی شرکت یا سوابق حقوق بشر حمله کنند ، من این را به یک نکته تبدیل می کنم که با تظاهرکنندگان دیدار کنم ، آنها را بشنویم و یک نقطه مقابل ارائه دهم. قدم زدن حتی در حیاط در کفش هایشان اهمیتی داشت. سازمان های غیردولتی با قدردانی از اینکه شنوایی بیمار شنیده شده اند و در آینده نسبت به عقاید و ابتکارات PepsiCo بیشتر باز هستند.

شرکت ها باید دریابند که چگونه فرصت دوم را بدست آورند. آنها مجبور خواهند بود كه با سازمان های غیردولتی تردید كننده برخورد كنند و اظهار كنند كه راهبردهای هدف گرا چیزی فراتر از پانسمان پنجره نیست. آنها باید یاد بگیرند که با آن منتقدین درگیر شوند ، توضیح دهند که آنها تلاش جدیدی انجام می دهند و صراحتاً اعتراف می کنند که دیر به میز می آیند. با گوش دادن دقیق ، خودداری از سازمانهای مردم نهاد به عنوان شریک زندگی ، و نشان دادن اینكه این شرکت انتقادات را جدی می گیرد ، اغلب می تواند وضعیت پر تنشی را ایجاد كند.

علاوه بر تعامل شخصی ، داده ها می توانند به برطرف کردن نظرات منفی سازمان های غیر دولتی در مورد تجارت کمک کنند. با استفاده از حقایق و نتیجه گیری بر اساس نتایج علمی ، خان ، دن بنا (آن زمان مدیر ارشد توسعه عملیات) و بانر چندین سازمان غیردولتی شکاک را ترغیب به همکاری با شرکت کردند.

مدیر عاملان همچنین باید بدانند که چگونه می توانند در صنعت خود با سایر شرکتها – حتی رقبا – پیوند دهند. در سال 2010 ، PepsiCo و چندین شرکت پیشرو دیگر در صنایع غذایی و آشامیدنی بنیاد تعهد وزن سالم را ایجاد کردند. اعضای آن قول داده اند تا سال 2015 گزینه های کم کالری و حذف 1.5 تریلیون کالری از محصولات خود را به مصرف کنندگان ارائه دهند.

نتیجه

اکنون 14 سال از زمان تولد PwP می گذرد. من به PepsiCo نگاه می کنم و به شرکتی که امروز وجود دارد افتخار می کنم و در آینده نیز هستم. این هم از نظر تجاری و هم از نظر اخلاقی موفق بوده است. آموخته است که میان مدت کوتاه مدت و بلند مدت تعادل برقرار کند ، و با دقت در سطح و مدت زمان بازده فکر کند. یک حس واقعی هدف در عملیات اصلی شرکت ادغام شده است. بنابراین به هر کسی که شک دارد که آیا امکان ایجاد چنین شرکتی وجود دارد ، می گویم ، “ما این کار را در PepsiCo انجام دادیم ، و شما هم می توانید این کار را انجام دهید.” این تنها راه کار سرمایه داری برای همه است.

مطلب پیشنهادی

روش های کنترل استرس برای رانندگی

روش های کنترل استرس برای رانندگی

روش های کنترل استرس برای رانندگی : رانندگی یکی از فعالیت‌های روزانه بسیاری از افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *