جمعه , 23 شهریور 1403 - 10:38 بعد از ظهر
 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه : سینمای روسیه یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین سینماهای جهان است که ریشه‌های عمیقی در تاریخ هنر و فرهنگ این کشور دارد. این سینما با آثاری که از دوره‌های مختلف تاریخی بر جای گذاشته، توانسته است نگاه‌های هنری و اجتماعی خاصی را به مخاطبان عرضه کند. از فیلم‌های صامت اولیه تا آثار مدرن و تجربی، سینمای روسیه همواره بازتابی از تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این کشور بوده و تاثیر بسزایی در شکل‌گیری سینما در سطح جهانی داشته است.

در مقاله ی  بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه ، به بررسی بهترین فیلم‌های سینمای روسیه پرداخته می‌شود. این فیلم‌ها نه تنها از نظر هنری ارزشمند هستند، بلکه توانسته‌اند در سطح بین‌المللی نیز موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند. از آثار کلاسیک کارگردانان بزرگی همچون آندری تارکوفسکی و سرگئی آیزنشتاین گرفته تا فیلم‌های مدرن و متفاوت، هر یک از این فیلم‌ها نشان‌دهنده بخشی از هویت فرهنگی و هنری روسیه هستند. بررسی این آثار به ما کمک می‌کند تا با جنبه‌های مختلف سینمای روسیه و تأثیر آن بر سینمای جهان بیشتر آشنا شویم.

10 مورد از بهترین فیلم های روسی تمام دوران، رتبه بندی شده

10. The Banishment (2007)

فیلم “تبعید” که به طور آزادانه از رمان “موضوع خنده” نوشته ویلیام سارویان، نویسنده ارمنی-آمریکایی، الهام گرفته است، داستان زوجی را روایت می‌کند که برای استراحت به خانه‌ی روستایی خود سفر می‌کنند. در اینجا، زن به شوهرش اعتراف می‌کند که دوباره باردار است و این‌که فرزند متعلق به او نیست. با افزایش تنش‌ها، شوهر تلاش می‌کند تا با این وضعیت کنار بیاید و به بهترین شکل ممکن واکنش نشان دهد. “تبعید” نگاهی بی‌پرده و بدون احساس‌گرایی به پیچیدگی احساسات انسانی دارد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نامزد دریافت جایزه نخل طلایی شد.

9.  The Sacrifice (1986)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

تارکوفسکی برای روسیه همان جایگاهی را دارد که ری برای هند، کوروساوا برای ژاپن، و هیچکاک برای بریتانیا. به طور ساده، او نور درخشان سینمایی این کشور است. در تلاش برای خداحافظی با زندگی و هنر خود، این استاد افسانه‌ای فیلم “قربانی” را در حالی ساخت که از سرطان رنج می‌برد. این فیلم را می‌توان به عنوان بازتابی از حالت ذهنی کارگردان نیز در نظر گرفت، که با افکار پیچیده‌ای درباره زندگی و مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. داستان فیلم حول محور روزنامه‌نگاری به نام الکساندر می‌چرخد که در حال جشن گرفتن تولد خود با دوستان و خانواده است، وقتی که خبری فاجعه‌بار می‌شنود: جنگ جهانی سوم آغاز شده است. این خبر او را به دنیایی از تأملات فلسفی فرو می‌برد.

8.  Loveless (2017)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

فیلم “بی‌عشق” به کارگردانی آندری زویاگینتسف، یکی از بزرگان مدرن سینمای روسیه، داستان زوجی را روایت می‌کند که پسرشان در جریان طلاق سخت و پرتنش آنها ناپدید می‌شود. این زوج، ژنیا و بوریس، از نظر ذهنی به رابطه‌های جدیدی روی آورده‌اند و منتظرند تا صفحه‌ای جدید در زندگی‌شان باز کنند، اما پس از آنکه پسر ۱۲ ساله‌شان، آلیوشا، یکی از دعواهای شدید آنها را می‌بیند و ناپدید می‌شود، آنها مجبور می‌شوند تا اختلافات خود را کنار بگذارند و به طور متحدانه به دنبال پسرشان بگردند.

معروف ترین و بهترین فیلم های سینمایی استرالیا

7.  The Island (2006)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

“جزیره” داستانی از دو دیدگاه متفاوت است که زندگی یک راهب عجیب و غریب را دنبال می‌کند که در یک صومعه کوچک در شمال روسیه زندگی می‌کند. رفتار این مرد توسط دیگر راهبان صومعه به عنوان عجیب و غریب تلقی می‌شود، اما بازدیدکنندگانی که به این جزیره می‌آیند، او را به عنوان قدیسی می‌بینند که دارای استعدادها و قدرت‌های فوق‌العاده‌ای است.

6.  Burnt by the Sun (1994)

این فیلم برنده جایزه اسکار داستان یک افسر ارشد ارتش سرخ را روایت می‌کند که در طول پاکسازی بزرگ دهه ۱۹۳۰ با خانواده‌اش به تعطیلات می‌رود. اوضاع برای سرهنگ کوتوف، همسرش ماروسیا و دخترشان نادیا به خوبی پیش می‌رود، تا زمانی که میتیا، معشوق قدیمی و گمشده ماروسیا، سر می‌رسد. میتیا پس از سال‌ها ناپدید بودن با استقبال گرم مواجه می‌شود، اما وقتی دلیل واقعی حضور میتیا فاش می‌شود، اوضاع پیچیده می‌شود: او آمده تا کوتوف را به اتهام خیالی مشارکت در توطئه‌ای برای قتل استالین دستگیر کند.

5.  Hard to be a God (2013)

فیلم “سخت است که خدا باشی” که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است، یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی آلکسی گرمن است. داستان فیلم درباره گروهی از دانشمندان است که برای یک مأموریت جذب نیرو به سیاره‌ای به نام آرکانار فرستاده می‌شوند. مأموریت این دانشمندان ساده است: آن‌ها نباید به صورت خشونت‌آمیز در زندگی مردم آرکانار که در دوره قرون وسطایی خود به سر می‌برند، دخالت کنند و در عین حال باید بهترین ذهن‌های آنجا را شناسایی و جذب کنند. اما مشکل زمانی شروع می‌شود که یکی از دانشمندان سعی می‌کند مردم محلی را از مجازات نجات دهد و با این کار نقش خدا را بازی کرده و قوانین مأموریت را زیر پا می‌گذارد.

بهترین فیلم های تاریخ آلمان

4.  Solaris (1972)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

وقتی یک روانشناس به ایستگاه فضایی نزدیک سیاره‌ای به نام “سولاریس” فرستاده می‌شود تا مرگ یک پزشک را بررسی کند، به زودی متوجه می‌شود که ماجرا پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. مرگ پزشک و مشکلات روانی کیهان‌نوردان همگی به مایعی در این سیاره مرتبط هستند که مانند مغز عمل می‌کند و مسئول زنده کردن خاطرات تاریک و سرکوب‌شده آن‌هاست.

3.  Battleship Potemkin (1925)

فیلم کلاسیک سرگئی آیزنشتاین داستان خدمه یک کشتی روسی را دنبال می‌کند که به طرز غیرانسانی مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند و مجبور به تحمل شرایط کاری سخت و تغذیه با گوشت فاسد و کنسرو شده هستند. این خدمه چاره‌ای جز شورش ندارند و در مقابل پلیس ایستادگی می‌کنند، که این امر منجر به هرج و مرج و آشوب می‌شود. این فیلم کلاسیک آیزنشتاین به عنوان یک روایت دراماتیک از یک شورش بزرگ دریایی روسیه خدمت می‌کند که با حمایت عمومی مواجه شد و در نهایت به یک کشتار توسط پلیس منجر شد.

2.  Come and See (1985)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

“بیا و ببین” یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ است. این فیلم داستان پسر جوانی به نام فلوریا را روایت می‌کند که شجاعت نوجوانانه‌اش او را وادار می‌کند تا به گروهی از مبارزان مقاومت بپیوندد، به رغم ناراحتی مادرش، زمانی که آلمانی‌ها روستای او را در اتحاد جماهیر شوروی محاصره می‌کنند. با فرو ریختن پرده جنگ بر زندگی فلوریا، معصومیت کودکانه‌اش با بی‌رحمی‌های شدید جنگ جایگزین می‌شود.

1.  Stalker (1979)

 بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه

“استاکر” بدون شک یکی از  بهترین فیلم های سینمایی کشور روسیه است که تاکنون ساخته شده است. اثر حماسی علمی تخیلی تارکوفسکی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی که هیچ چیز به طور مشخص تعریف نشده، به وقوع می‌پیوندد. فیلم در زمینه‌ای از ویرانه‌ای به نام «منطقه» قرار دارد که به شدت محافظت می‌شود و مردم از ورود به آن واهمه دارند. یک راهنمای غیرقانونی که به عنوان قاچاقچی عمل می‌کند، توافق می‌کند تا نویسنده و دانشمندی را به قلب «منطقه» ببرد، جایی که یک مکان افسانه‌ای به نام «اتاق» وجود دارد که به طور ظاهری قادر است آرزوهای زمینی را برآورده کند.

مطلب پیشنهادی

موفق ترین بازیگران هری پاتر

رتبه بندی 10 بازیگر موفق هری پاتر در فیلم های دیگر

اولین فیلم هری پاتر بیست سال پیش در چهاردهم نوامبر اکران شد و ما رسماً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *