چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 3:10 قبل از ظهر
تمیز کردن کفپوش های چوبی

بهترین روش های تمیز کردن کفپوش های چوبی

با استفاده از این پاک کننده های طبیعی و پیروی از این نکات ساده، نحوه مراقبت از کفپوش های چوبی را یاد بگیرید.

کفپوش های چوبی، زیبایی خاکی و گرمی را به خانه شما می آورند. آنها بادوام هستند و با مراقبت مناسب، چندین دهه دوام می آورند. با پیروی از این نکات در مورد نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی می توانید آنها را زیبا نگه دارید.

گام اول: برای پاک کردن کثیفی، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و سایر زباله هایی که می توانند روی زمین را خراش دهند، از یک گرد و غبار یا جاروبرقی استفاده کنید. از جاروبرقی با اتصال میله همزن استفاده نکنید زیرا می تواند به سطح کف آسیب برساند. از ضمیمه برس کف استفاده کنید. بسته به ترافیک و تعداد حیوانات خانگی و کودکانی که دارید، باید این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

پاک کردن گرد و غبار، کثیفی و جرم را که در طول زمان ایجاد می شود، از بین نمی برد. برای تمیز کردن عمیق دوره ای، باید از یک پاک کننده مایع استفاده کنید. می توانید از یک محصول تجاری تمیز کننده چوب مانند صابون بونا یا روغن مورفی استفاده کنید. حتماً دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. شما همچنین می توانید با مخلوط کردن یک قسمت سرکه با 10 قسمت آب گرم، پاک کننده خود را بسازید. چند قطره صابون مایع کاستیل اضافه کنید.

هر پاک کننده ای که انتخاب می کنید، روند نحوه تمیز کردن کف چوبی و نحوه تمیز کردن کف های چوبی مهندسی شده یکسان است. یک دستمال پارچه ای یا اسفنجی را در محلول تمیز کننده خود اشباع کنید. آن را کاملاً فشار دهید تا دستمال مرطوب باشد، نه خیس. کف را با پاک کننده تمیز کنید و مراقب باشید که مایع زیادی روی زمین نریزید. دستشویی را با آب تمیز بشویید، اضافی را بشویید و کف را مرطوب کنید تا پاک کننده پاک شود. آب اضافی را با یک حوله تمیز و خشک پاک کنید زیرا آب ایستاده به زمین آسیب می رساند.

همچنین می توانید از آب جوش و دو کیسه چای برای تمیز کردن کف چوبی استفاده کنید. اسید تانیک موجود در چای درخشندگی زیبایی ایجاد می کند. اجازه دهید دو کیسه چای چند دقیقه در آب جوش دم بکشد. چای را در یک سطل بریزید. یک پارچه نرم بردارید و آن را در چای بچکانید. پارچه فقط باید مرطوب باشد، نه خیس. این باعث می شود که کف به سرعت خشک شود. کف را بشویید و آماده باشید که از درخشش شگفت زده شوید.

پوشاندن خراش هایی که پس از تمیز کردن باقی می مانند بخشی از دانستن نحوه تمیز کردن کف چوبی است. یک مداد رنگی به رنگ کف زمین بردارید و آن را روی خراش بمالید تا جای خالی پر شود. سشوار را روشن کنید، ناحیه ای را که مداد رنگی روی آن گذاشته شده گرم کنید و آن را با یک پارچه نرم صاف کنید.

از آلودگی و آسیب به کف های تازه تمیز شده خود جلوگیری کنید. در داخل و خارج درهای خارجی را برای کاهش آلودگی و رطوبت قرار دهید. با استفاده از محافظ های کف در زیر مبلمان و قرار دادن فرش در مکان های پرتردد از خراشیدگی جلوگیری کنید. دانستن نحوه تمیز کردن کف چوبی باعث می شود تا سال ها زیبا به نظر برسید.

آماده سازی برای پاک کردن کفپوش های چوبی

آماده‌سازی برای تمیز کردن کفپوش‌های چوبی از مراحل اساسی در فرآیند حفظ زیبایی و دوام این سطوح محسوب می‌شود. در این مرحله، ابتدا لازم است تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن مانند جاروبرقی با مکش ملایم، مموج مخصوص چوب و دستمال‌های نرم غیر پارچه‌ای به دست آورده شوند. سپس بهتر است اشیاءی که روی کفپوش قرار دارند و قابل حرکت هستند مانند میز، صندلی و دیگر وسایل را برداشته و سطح را تخلیه کرده و از ذرات گرد و غبار خودشویی کنیم. این مرحله مهم از پیش‌نیازهای بهره‌وری از روش‌های تمیز کردن کفپوش چوبی است و به وضوح تأثیر مستقیمی بر کیفیت نتایج نهایی خواهد داشت.

خشک کردن لکه های کفپوش چوبی

خشک کردن لکه‌ها یک مرحله مهم در فرآیند تمیز کردن کفپوش‌های چوبی به منظور جلوگیری از نفوذ آب و حفظ زیبایی و دوام سطح چوب می‌باشد. در صورتی که کفپوش با مایعات مانند آب، نوشیدنی یا روغن تماس داشته باشد، لکه‌ها را باید با سرعت پاک کرد تا اجازه ندهیم که مایع وارد چوب شده و آن را تغییر دهد یا آسیب برساند. برای این منظور، ابتدا با دستمال نرم و مرطوب لکه را برطرف کرده و سپس با دستمال خشک و تمیز آن را خشک می‌کنیم. از فرش یا پارچه نیز می‌توانید برای جذب مایعات و کمک به خشک کردن لکه‌ها استفاده کنید. این روش از جلوگیری از ایجاد لکه‌های پایدار و سطحی تا ارتقاء دوام کفپوش چوبی اهمیت دارد و در صورت اجرا به درخشندگی و نمای زیبا و تمیز کفپوش‌های چوبی کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی

دین اکثریت مردم مصر چیست ؟

مصر کشوری با تاریخ غنی و فرهنگی منحصر به فرد است که در تقاطع آفریقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *