چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 5:41 قبل از ظهر

بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک کدام رنگ است؟

بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک کدام رنگ است؟

باید قبول کنیم که کابینت آشپزخانه نقش قابل توجهی در دکوراسیون و حال و هوای کلی خانه ایفا می­کند. حالا اگر این کابینت از نوع نئوکلاسیک باشد آشپزخانه تبدیل به یک اثر هنری می­شود. در این مقاله سعی داریم در کنار معرفی کابینت نئوکلاسیک، شما را در انتخاب بهترین رنگ برای این نوع کابینت راهنمایی کنیم. و با شناخت رنگ بندی های متنوع شما را در انتخاب و خرید اکسسوری کابینت مانند دستگیره کابینت همراهی کنیم.

بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

اگر بین انتخاب کابینت سبک کلاسیک و مدرن دو دل هستید دیگر نگران نباشید. کابینت نئوکلاسیک با طراحی خاص خودش به کمک شما آمده است. کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از دو سبک کلاسیک و مدرن است که آشپزخانه شما را تبدیل به محیطی خاص، کاربردی و ساده می­کند. این سبک از دکوراسیون که در قرن 18 میلادی ظاهر شد بر سادگی، تقارن و خطوط و نقوش سنتی تاکید دارد. عناصر معماری در سبک نئوکلاسیک به گونه­­ای است که در همان نگاه اول در شما حس هماهنگی، تعادل و نظم ایجاد می­شود.

انواع کابینت نئوکلاسیک

انواع کابینت نئوکلاسیک در دو دسته قرار می­گیرد. کابینت طرح انزو و کابینت انزو با رنگ پولیشی

انزو: در واقع نام برند محصولی از شرکت Zentique  است. این کابینت­ها اولین بار با این اسم توسط ایتالیایی­ها وارد ایران شد و بعدا به خاطر بالا بودن قیمتشان ایرانیها تصمیم گرفتند خودشان محصول این برند را تولید کنند. بنابراین کابینت­های نئوکلاسیک انزو که در اینجا اجرا می­شود ایرانی و الهام گرفته از مدل خارجی است. طرح­های کابینت انزو در دسته نئوکلاسیک قرار می­گیرد و ظاهر آن تلفیقی از کابینت ممبران و کابینت های گلاس است. کابینت انزو ضخامت درب بالایی دارد و تا بیست و پنج میلی‌متر می­رسد. این درحالی است که بیش­تر کابینت­های ام دی اف زیر بیست میلی‌متر ضخامت درب دارند. ضخامت رنگ نیز در کابینت انزو یک میلی‌متر است.

کابینت طرح انزو با رنگ پولیشی: کابینت پولیشی یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت­هاست. در واقع نام کابینت پولیشی به رنگی که برای سطح کابینت استفاده می­شود برمی­گردد. این محصول جذاب از ترکیب کردن یک کابینت طرح نئوکلاسیک با رنگ براق پولیشی به دست می آید. بیشتر در رنگ سفید اجرا می­شود که ظاهر کابینت های گلاس سفید را کمی تداعی می­کند. رنگ پولیش خاصیت ضد آب دارد و برای قسمت­هایی که بیشتر در معرض آب و حرارت قرار می­گیرد مناسب می­باشد. ضخامت رنگ پولیش به سه سانتی‌متر می­رسد.

انواع کابینت نئوکلاسیک

طراحی کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک مانند کابینت مدرن کاملا ساده و بدون طرح نیست و در عین حال طراحی­های شلوغ و منبت­کاری­های سبک کلاسیک و سنتی را هم ندارد. طراحی کابینت نئوکلاسیک به شکل مستطیلی با خطوط ظریف حکاکی شده در کناره­ها است که عناصر تقارن و نظم را در بیننده­اش تداعی می­کند. این نقوش ظریف و اندک حس قدمت و مدرنیته را همزمان به شما خواهد بخشید.

این نوع کابینت­ها معمولا تا سقف اجرا می­شوند بنابراین برای به دست آوردن یک دکور شیک در دکوراسیون آشپزخانه می­توان جزئیات سلیقه­ای را در ستون­ها، سرستون­ها، زیرچراغ­ها، تاج و جزیره آشپزخانه اعمال کرد. در سبک نئوکلاسیک نسبت به سبک کلاسیک تعداد ستون­ها کمتر است و در برخی موارد حتی می­توان ستون را حذف کرد. تاج و زیر چراغ با اینکه اجزای کوچکی هستند ولی در چشم­نوازی این سبک کابینت می­توانند بسیار موثر باشند. زیرچراغ و تاج  معمولا همرنگ با کابینت ادر نظر گرفته شده و در کابینت­های دیواری نصب می­شوند. تاج و چراغ این سبک نیز با کلاسیک متفاوت است.

در طراحی کابینت نئوکلاسیک رنگ­های سرد مانند سفید و طوسی ترجیح داده می­شود. بنابراین در انتخاب دستگیره رنگ­های تیره مکمل خوبی برای آشپزخانه­تان خواهد بود. اما  اگر کابینت نئوکلاسیک تیره رنگ را بیشتر می­پسندید ما به شما دستگیره­های طلایی و برنزی رنگ را پیشنهاد میکنیم.استفاده از دستگیره تک پیچ در کنار مدل های دو پیچ  برای این سبک از کابینت ها بسیار محبوب است.

همچنین در طراحی کابینت نئوکلاسیک بعضی کابینت­ها درب شیشه­ای دارند و در نقش ویترین برای ظروفات استفاده می­شوند. این درب­های شیشه­ای ظاهر کلاسیک به کابینت می­دهد.

کابینت نئوکلاسیک طوسی

شاید بتوان گفت جذاب­ترین رنگ در طراحی خانه در سال­های اخیر رنگ طوسی است. رنگ طوسی تداعی کننده سکوت و آرامش است و در دسته رنگ­های سرد و خنثی قرار می­گیرد و به راحتی می­تواند با سایر رنگ­ها و لوازم آشپزخانه هماهنگ شود. اگر لوازم آشپزخانه­تان استیل، نقره­ای و مشکی است، خیلی خوش شانس هستید چون که کابینت طوسی رنگ با طراحی ساده نئوکلاسیک خودش در کنار لوازم شما غوغا می­کند.  میتوانید از طیف­های مختلف طوسی نیز بهره ببرید. استفاده از کابینت نئوکلاسیک طوسی روشن در کنار یک جزیره با رنگ طوسی تیره به همراه یک سینک ظرف شویی تیره­تر می­تواند ترکیب جالبی به وجود بیاورد. رنگ طوسی بازتاب دهنده نور است. اگر نور زیادی از پنجره به آشپزخانه­تان نمی­تابد در کنار کابینت نئوکلاسیک طوسی رنگ از سنگ های طبیعی برای سطح کابینت استفاده کنید تا نور بازتاب چند برابری داشته باشد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

بعد از رنگ طوسی رنگ سفید دومین انتخاب محبوب در مبلمان و دکوراسیون خانه و آشپزخانه است. کابینت نئوکلاسیک سفید رنگ انتخابی همیشگی و کاربردی است که می­تواند مکمل انواع سبک معماری داخلی باشد. ظاهر تمیز و شفاف آن حس طراوت و روشنایی را به هر فضایی می بخشد و آن را به گزینه ای محبوب برای محیط های مدرن و سنتی تبدیل می کند. از مزایای اصلی کابینت سفید رنگ نئوکلاسیک منعکس کردن نور طبیعی و مصنوعی و  ایجاد حس دلبازی است که باعث  بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می­شود. به همین دلیل برای محیط های کوچک گزینه بسیار مناسبی است. سادگی رنگ سفید کابینت نئوکلاسیک این اجازه را می­دهد که با انواع رنگ­ها و تزئینات هماهنگ شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید از جزیره به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید، قرار دادن سنگ مرمر تیره رنگ به عنوان سطح کابینت جزیره تضاد زیبایی به آشپزخانه­تان میبخشد. اگر قصد دارید تا دکوراسیون خاصی را در آشپزخانه برجسته کنید حتما آن را با کابینت نئوکلاسیک سفید همراه کنید. رنگ سفید باعث بهتر و پر رنگ تر دیده شدن سایر عناصر در آشپزخانه می­­شود. اگر نگران زود کثیف شدن رنگ سفید هستید برای سطوح کابینت از نوع مات به جای براق استفاده کنید.

 کابینت نئوکلاسیک سفید صدفی

رنگ سفید صدفی هم مانند رنگ طوسی و سفید خنثی است و تطبیق پذیری بالایی با انواع رنگ­ها و طرح­ها دارد. کابینت نئوکلاسیک سفید صدفی در انواع براق و مات ظاهری تمیز و بزرگ  به آشپزخانه می­دهد و برای محیط­های کوچک توصیه می­شود. کابینت سفید صدفی هرگز از مد نمی­افتد و می­توانید با خیال راحت برای مادم العمر آن را استفاده کنید. ترکیب کابینت نئوکلاسیک سفید صدفی با یراق آلاتی مانند دستگیره­های طلایی، مشکی و زیتونی جذابیت بیشتری خواهد داشت. در کنار کابینت سفید صدفی استفاده از گرانیت مشکی و یا طرح چوب با رگه­های سفید برای رویه کابینت آشپزخانه را شیک و ثروتمند جلوه می­دهد.

کابینت نئوکلاسیک نسکافه ای

رنگ نسکافه­ای نسبتا گرم است و به هر فضا صمیمیت می­بخشد. نسکافه­ای در هر دو سبک کلاسیک و مدرن یکی از رنگ­های پرترجیح است. کابینت نئوکلاسیک نسکافه­ای در طیف­های مختلف تیره و روشن قابل اجراست. برای جلوگیری از یکنواختی و دلگیری آشپزخانه­تان ترکیب طیف­های مختلف نسکافه­ای کمک زیادی به شما می­کند. ترکیب نسکافه­ای با سایر رنگ­های روشن مثل سفید و کرم هم ظاهر چشم­نواز و نشاط آوری به نتیجه کارتان می­دهد. استفاده از رنگ نسکافه­ای در کنار چوب طبیعی یا ام دی اف طرح چوب تداعی کننده طبیعت است و احساس صمیمیت و گرما را بیش تر از پیش القا می­کند. در نورپردازی کابینت نئوکلاسیک نسکافه ای به سراغ نورهای یخی و مهتابی بروید. نورهای روشن فضا را دلبازتر و روشن­تر نشان می­دهد. دستگیره­های سفید، مشکی و کرم اکسسوری مناسبی برای این تناژ رنگ است.

کابینت نئوکلاسیک کرم

رنگ کرم در مقایسه با سفید و سفید صدفی حس کلاسیک بیشتری در خود دارد. در کل حکاکی­های ظریفی که بر روی کابینت­های نئوکلاسیک وجود دارد در رنگ­های روشن برجسته­تر دیده می­شود. این حکاکی­ها در کنار رنگ کرم اصالت و قدمت را به بیننده القا می­کند. ترکیب کردن کابینت نئوکلاسیک کرم رنگ با دستگیره­های دکمه­ای و نگینی طلایی رنگ و مشکی رنگ حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد. سنگ گرانیت مشکی با رگه­های کرم و یا سنگ گرانیت طلایی با طرح­های مختلف در کنار سادگی رنگ کرم نمایشی تمام عیار از هارمونی و زیبایی­ست. نورهای قهوه­ای و زرد گرمای محیط را افزایش می­دهد.

کابینت نئوکلاسیک رنگ کرم

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

با اینکه کابینت نئوکلاسیک خود به تنهایی یک شاهکار است اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تک رنگ بودن کابینت ممکن است برایتان خسته کننده به نظر بیاید از طیف­های مختلف یک رنگ و یا رنگ­های متضاد و حتی دو رنگ خنثی در کنار یکدیگر استفاده کنید. در همه انواع کابینت به کار بردن دو رنگ در  طراحی آشپزخانه باعث افزایش عمق آن در چشم بیننده می­شود. در متن مقاله نمونه­هایی از رنگ­های مختلف در کنار هم پیشنهاد شد. در ادامه نیز بعضی از این ترکیب رنگ­ها معرفی شده­اند.

 کابینت نئوکلاسیک سفید طوسی

رنگ طوسی در کنار سفید به شکل عجیبی به فضا انرژی می­بخشد. کابینت نئوکلاسیک سفید در ترکیب با انواع طیف طوسی مخصوصا رنگ طوسی تیره تضاد و جلوه خاصی به آشپزخانه خواهد بخشید. برای ترکیب سفید و طوسی در طراحی کابینت نئوکلاسیک می­توان روی اکسسوری، کفپوش، لوازم آشپزخانه و دیوار­ها مانور داد. به این صورت که  مثلا اگر رنگ کابینت­ها طوسی تیره است، لوستر و پیشخوان و یا دستگیره­ ها سفید رنگ انتخاب شود.

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است و همین طور …

یک دیدگاه

  1. رنگ های کابینت نئوکلاسیک باید با دقت زیاد انتخاب شود رنگ های سفید صدفی به همراه ابزار های طلایی میتواند انتخاب خوبی باشد. بعد از انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک نوبیت اکسسوری ها و تجهیزات آشپزخانه می رسد که باید با توجه به رنگ کابینت انتخاب شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *