چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:38 قبل از ظهر

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

چرخ و فلک های معروف زیادی وجود دارد. برخی به دلیل اندازه، برخی به دلیل هنر یا ایده ها و طراحی خلاقانه خود مشهور هستند. در اینجا به تعدادی از بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا چه جدید و چه  قدیمی اشاره می کنیم .

بلند ترین چرخ و فلک چرخشی

بلندترین چرخ و فلک چرخشی “Prater Turm” در وین است که 117 متر ارتفاع دارد و در سال 2010 ساخته شده است.

بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا

بزرگترین چرخ و فلک در جهان چرخ و فلک است که در House on the Rock در نزدیکی Dodgeville و Spring Green، ویسکانسین در شهرستان آیووا واقع شده است. دارای 269 حیوان چرخ و فلک مختلف، 182 لوستر است و با بیش از 20000 چراغ روشن می شود.

قدیمی ترین چرخ و فلک

قدیمی ترین چرخ و فلک در ایالات متحده در سال 1876 ساخته شد. این چرخ فلک اسب های پرنده نام دارد و در حال حاضر در اوک بلوفز، ماساچوست قرار دارد. اما در بین چرخ  و فلک های دنیا قدیمی ترین چرخ و فلک جهان که در سال 1780 ساخته شده است در آلمان در پارک ویلهلمزبد در هانائو قرار دارد.

اولین چرخ و فلک

اولین چرخ فلک شناخته شده ای که در ایالات متحده ظاهر شد در سال 1799 در سالم، ماساچوست ظاهر شد. در متون به عنوان «سوار سیرک اسب چوبی» ذکر شده است.
ایالات متحده تنها یک چرخ فلک بخار دار در شرایط کار دارد. در تعطیلات آخر هفته روز کارگر در گردهمایی سالانه کوبنده های بخار مینه سوتا در رولاگ، مینه سوتا فعالیت می کند.

بلندترین چرخ و فلک کلاسیک جهان

بلندترین چرخ و فلک کلاسیک جهان (با اسب های چوبی) یک جفت چرخ فلک دو طبقه به نام چرخ فلک های کلمبیا هستند که در Six Flags Great America و در پارک های آمریکای بزرگ کالیفرنیا قرار دارند. هر دو 30 متر ارتفاع دارند.

ماجرای چرخ و فلک های اهدایی چیست ؟

شش چرخ و فلک توسط جورج اف. جانسون به بینگهامتون، نیویورک، که “پایتخت چرخ و فلک جهان” در نظر گرفته می شود، اهدا شد. آنها تحت یک قانون اهدا شدند: هرگز برای کسی که سوار آنها شود، ورودی دریافت نکنند.

چرخ فلک Looff Beach Boardwalk Santa Cruz، ساخته شده در سال 1911، هنوز در همان مکان است و یکی از نادرهایی است که از زمان قرار گرفتن آن تغییر مکان نداده است.

سریع ترین چرخ  فلک

تنها چرخ و فلک که با حرکات موج سواری می‌کند، چرخ فلک «Over the Jumps» در آرکانزاس است که توسط شرکت هرشل و اسپیلمن ساخته شده است.
سریع ترین چرخ و فلک در جهان چرخ و فلک در پارک الدریج در نیویورک است.
Cedar Downs Racing Derby یک چرخ فلک در Sandusky، اوهایو است و یکی از دو چرخ و فلک است که دارای اسب هایی است که با افزایش سرعت چرخ و فلک به جلو و عقب حرکت می کنند (از این رو “دربی مسابقه ای” نامیده می شود). در سال 1920 ساخته شد.

Carousel spinning fast - License, download or print for £9.00 | Photos | Picfair

تاریخ چرخ فلک حیوانی

چرخ و فلک گونه های در خطر انقراض در فورت وین، ایندیانا حیواناتی دارد که برای صندلی در معرض خطر هستند. این در سال 1994 ساخته شد و در یک باغ وحش قرار دارد.
هنگامی که در سال 1927 در پیتسبورگ، پنسیلوانیا ساخته شد، چرخ فلک پارک کنی وود به عنوان “بزرگترین و پیچیده ترین چرخ فلک ساخته شده تا کنون” تبلیغ شد. دارای 72 حیوان است که البته با دست تراشیده شده است.

چرخ فلک موزه گرند رپیدز

چرخ فلک موزه گرند رپیدز در میشیگان، در سال 1902 در نزدیکی رودخانه ساخته شد. هنوز هم همان باجه فروش بلیط را دارد که برای اولین بار افتتاح شد.
Morgan Wonderland Carousel، در سن آنتونیو، ارابه هایی دارد که برای جا دادن افراد روی ویلچر طراحی شده اند.

چرخ فلکی اسب پرنده

چرخ فلکی اسب پرنده در وسترلی، رود آیلند، دارای اسب هایی است که از یک تکه چوب حک شده اند (از زمان محبوبیت چرخ و فلک ها، اسب ها از بسیاری از تکه های چسب مواد غذایی به هم تراشیده می شدند.)

La calesita "más grande" del mundo se inauguró en Mar de Plata | Rosario3

بهترین چرخ و فلک سواری در سراسر جهان

چرخ فلک جین

Old Dock St، بروکلین، نیویورک 11201، ایالات متحده آمریکا
می‌دانید که یک چرخ فلک برای اولین بار در ثبت ملی مکان‌های تاریخی باید کاملاً خاص باشد. چرخ فلک جین، واقع در پارک پل بروکلین در بخش DUMBO بروکلین، واقعا منحصر به فرد است. چرخ و فلک عتیقه ای که به طور کامل بازسازی شده از سال 1922 با 48 اسب چوبی به زیبایی کنده کاری شده و نقاشی شده و 1200 چراغ در لبه رودخانه شرقی، بین پل های بروکلین و ویلیامزبورگ قرار دارد. علاوه بر این، چرخ فلک در یک غرفه شیشه ای مدرن طراحی شده توسط معمار فرانسوی برنده جایزه پریتزکر ژان نوول قرار دارد. چرخ و فلک در اوهایو به وجود آمد. در سال 1984، قبل از اینکه غرفه در سال 2011 به روی عموم باز شود، برای دو دهه بازسازی دقیق به بروکلین آورده شد. چرخ و فلک مکان مناسبی برای استراحت پس از پیاده روی بر روی پل بروکلین از منهتن است. کودک درون خود را با سوار شدن بر چرخ و فلک (2 دلار به ازای هر بلیط) رها کنید و از مناظر 180 درجه ای خیره کننده منهتن شگفت زده شوید. پس از آن، پیتزای گریمالدی را در بالای بلوک یا کارخانه بستنی بروکلین، واقع در یک خانه قایق آتش نشانی در نزدیکی، بزنید. و در آخر هفته‌ها در ماه‌های گرم، از اسمورگاسبورگ، یک بازار غذای بروکلین با 100 فروشنده دیدن کنید.

بار چرخ فلک

خیابان سلطنتی 214
چه تجربه غم انگیز و بی نظیری گردشگران و مردم محلی در این کارناوال گردان دوش به دوش شلوغ می شوند و نوشیدنی هایی با نام های عجیب و غریب مانند Vieux Carré، London Fairy، و Corpse Reviver سفارش می دهند. و Sazeracs، البته. این چرخ و فلک که در سال 1949 در هتل 5 ستاره مشهور نیواورلئان در قلب محله فرانسوی نصب شده است، با سرعتی آهسته می چرخد تا از سرگیجه دیگران جلوگیری کند. کوکتل های قدرتمند برای انجام این کار هستند! اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که در چرخ و فلک صندلی پیدا کنید، این تازگی از بین نمی رود. بارمن ها حواسشان جمع است. چرخ و فلک زیبا و با محبت نگهداری می شود، مطمئناً باعث می شود دوباره احساس کنید که یک بچه هستید. فقط مطمئن شوید که شناسنامه خود را دارید!

قدیمی ترین کشور های دنیا را اینجا مطالعه کنید .

مطلب پیشنهادی

کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟

 کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟

 کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟  :کارتاخنا، شهری در سواحل کارائیب کلمبیا، یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *