چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 3:21 قبل از ظهر

برج ایفل چند متر است ؟

برج ایفل در شهر پاریس، فرانسه واقع شده است. ارتفاع این برج از زمین تا قله آن حدوداً ۳۳۰ متر و از سطح زمین تا نقطه بالایی آن حدوداً ۳۰۵ متر می‌باشد.

۱۸۸۹

برج اهنگامی که اولین بار ساخته شد، پیش از اینکه نام خالق خود را بگیرد، برج ایفل به «برج ۳۰۰ متری» معروف بود. ارتفاع آن دقیقاً ۹۸۴ فوت بود. با این حال، در روز افتتاح آن در ۳۱ مارس، با نصب یک ستون پرچم بزرگ برای نگه‌داری پرچم فرانسه، ارتفاع برج به بیش از ۳۱۲ متر (۱۰۲۴ فوت) افزایش یافت.

۱۹۴۹

قسمت بالای برج از سال ۱۹۰۰ تا حدوداً تغییراتی داشت، به ویژه با اضافه شدن یک اتاق نشیمن هشت ضلعی کوچک زیر تیرها. با وجود ناپدید شدن پرچم، هنوز یک ستون وجود داشت که به آن آنتن‌های تلویزیون اول و همچنین سنسورها و تجهیزات هواشناسی متصل بودند. در ماه اکتبر ۱۹۴۹، تلویزیون فرانسه با نصب یک آنتن تلویزیون ۳ متری جدید برای یک فرستنده با کیفیت تصویر “بالایی” با ۸۱۹ خط، که اجازه پخش دو برنامه به طور همزمان را می‌داد، یک پیشرفت بزرگ کرد. در آن زمان، ارتفاع برج همچنان بیش از ۳۱۲ متر (۱۰۲۴ فوت) بود.

۱۹۵۷

تنظیمات بالای برج ایفل در حال حاضر بسیار متفاوت بود، پس از آتش‌سوزی در سال ۱۹۵۶ مجدداً ساخته شده بود. تلویزیون به پیشرفت ادامه داد و آنتن‌های پخش زنده برای پخش سه کانال تلویزیونی با ۸۱۹ خط، همچنین یک فرستنده رادیویی با فرکانس مدولاسیون را نصب شد. تمام این تجهیزات جدید ارتفاع برج ایفل را به ۳۲۰.۷۵ متر (۱۰۵۰ فوت) افزایش داد.

۲۰۰۰

نصب یک آنتن جدید UHF (فرکانس فوق بالا) برای تلویزیون دیجیتال زمینی و پایه‌اش باعث تغییر دوباره ارتفاع برج شد، آن را به ارتفاع ۳۲۴ متر (۱۰۶۳ فوت) رساند.

۲۰۲۲

آخرین اضافه: با نصب یک آنتن جدید مخصوص رادیوی دیجیتال زمینی (DAB+)، ۶ متر ارتفاع برج ایفل افزایش یافت. برج ایفل با انجام این عملیات موفق و سرگیجه‌آور با هلیکوپتر در ۱۵ مارس ۲۰۲۲، به ارتفاع ۳۳۰ متر (۱۰۸۳ فوت) رسید. که یک رکورد بود!

آیا برج ایفل موقتی بود ؟

برج ایفل قرار بود پس از ۲۰ سال برداشته شود. خوشبختانه، این اتفاق رخ نداد و باید به رادیو از آن سپاسگزار بود! توسط برتراند لموان.

در سال ۱۹۱۰، برج ایفل می‌توانست منهدم شود! پس از ساخت و افتتاح برای نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹، باید برج به شهر پاریس بازگردانده شود، زیرا گوستاو ایفل فقط مجوز ۲۰ ساله برای استفاده از زمین را در اختیار داشت. اما استفاده از آن به عنوان یک آنتن رادیویی عظیم از نابودی آن جلوگیری کرد!

برج ایفل وقتی که ساخته شد. یکی از جاذبه‌های اصلی در نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ بود، اما بازگشت آن به مالکیت کامل شهر پاریس در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۱۰ ضمانت شده نبود. اما موفقیت آن در نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹، کاهش محبوبیت آن در نمایشگاه جهانی ۱۹۰۰ و خستگی ناپذیر از دیدن آن که به طور مداوم بر آسمان‌های پاریس حکومت می‌کند، تضمینی برای نگه‌داری آن بیشتر از آن تاریخ مشخص نمی‌کرد. در واقع، در سال ۱۹۰۶ شهر تصمیم به تخریب گالری ماشین‌ها از سال ۱۸۸۹، بزرگ‌ترین ساختمان جهان، گرفت، زیرا کاربردی برای آن پیدا نکرده بود.

تلگراف بی‌سیم به صحنه می‌آید

گوستاو ایفل از زمان اولیه‌ای متوجه شد که باید برای برج خود علاوه بر وظیفه‌اش به عنوان نماد پیشرفت و یک برنامه جذاب زمان نمایشگاهی، کاربرد علمی پیدا کند. او به سرعت شروع به جستجوی توجیه علمی برای وجود آن کرد. در دهه ۱۸۹۰، یک تکنیک جدید در انتقال سیگنال به نام تلگراف بی‌سیم (TSF) به وجود آمد به لطف تلاش‌های مشترک افکار مختلف (هرتز، مارکونی، تسلا، برانلی، پوپوف، تیسوت و غیره). پس از انجام اولین انتقال‌های هرتزی در سال ۱۸۹۵، امور به سرعت پیشرفت کرد.

۱۸۹۸: اولین تماس رادیویی

در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۹۸، اوژن دوکرته اولین تماس رادیویی با کد مورس بین برج ایفل و پانتئون که چهار کیلومتر فاصله داشته است برقرار کرد. سپس یک ایستگاه فرستنده به طور دائمی در برج نصب شد. در سال ۱۸۹۹، این ایستگاه امکان انتقال‌های رادیویی با لندن را فراهم کرد. در این نقطه، مقامات نظامی به این تکنولوژی رادیویی نزدیک شدند. آنها گوستاو فریه، یک کاپیتان مهندسی ارتش فرانسه ۳۱ ساله فارغ التحصیل از پلی‌تکنیک را مسئول انجام آزمایشات قرار دادند. او از سال ۱۸۹۷ به عنوان مسئول مدرسه تلگراف نظامی تازه تأسیس شده بود منصوب شد . در سال ۱۹۰۰، او یک کتاب مرجع در مورد این تکنولوژی منتشر کرد و در سال ۱۹۰۳، دستگاه‌های دریافتی را بهبود بخشید.

۶,۰۰۰ کیلومتر برد در سال ۱۹۰۸

سپس گوستاو ایفل برج را در دسترس خود قرار داد و پیشنهاد کرد نصب یک ستون آنتن در قله برج را به همراه یک کابل به مرکز فیلد دو مارس را به تأمین بپردازد. فریه با یک تیم کوچک از متخصصان در کلبه‌ای در پایانه جنوبی برای ادامه آزمایشاتش تأسیس کرد. در سال بعد، او ارتباطی با احصایه‌های شرقی ۴۰۰ کیلومتری دور برقرار کرد، سپس با پایگاه نظامی در بیزرت در تونس و در نهایت، تا فاصله ۶,۰۰۰ کیلومتری در سال ۱۹۰۸ پیوست. در سال ۱۹۰۹، یک ایستگاه دائمی زیر فیلد دو مارس ساخته شد. اهمیت استراتژیک برج تأیید شد و به گوستاو ایفل تمدید مجوز اجاره‌اش برای ۷۰ سال دیگر، از ۱ ژانویه ۱۹۱۰ شروع شد، اعطا شد.

نقش تصمیم‌گیری‌ در سال ۱۹۱۸

از آن زمان به بعد، برج به عنوان یک فرستنده و گیرنده برای پخش‌های رادیویی خدمت می‌کند. از قله برج، بسیاری از پیام‌های آلمانی در طول جنگ جهانی اول انتقال یافت. در مارس ۱۹۱۸، یک رادیوگرام رمزگذاری شده شناسایی و سپس در طول سه روز کار سخت توسط فارغ التحصیل پلی‌تکنیک ژرژ پانون رمزگشایی شد. محتوا به فرانسوی‌ها اجازه داد تا حمله آلمانی را به سرعت دفع کرده و سپس جنگ را به سمت پیروزی نهایی برگردانند. اهمیت استراتژیک برج به این ترتیب به طور کامل نشان داده شد. بعدها، رادیو برج ایفل در دسامبر ۱۹۲۱ شروع به پخش منظم کرد.

برج ایفل به ارتفاع ۳۳۰ متر می‌رسد!

۱۵ مارس ۲۰۲۲، تاریخ تاریخی برای برج ایفل است که همیشه نقش خود را در نوآوری‌های بزرگ در رادیو و تلویزیون ایفا کرده است. با نصب یک آنتن رادیویی به وسیله TDF، برج ایفل با افزایش ۶ متری به ارتفاع ۳۳۰ متر (۱٬۰۸۳ فوت) می‌رسد. این نصب آنتن دیجیتال DAB+ به منظور پخش رادیویی دیجیتال در حال آماده‌سازی است.

متراژ زمین برج ایفل چقدر است ؟

زمین برج ایفل 7200 متر مربع مساحت دارد.

این زمین در میدان شان دو مارس واقع شده است که در کنار رود سن و در نزدیکی مرکز شهر پاریس قرار دارد.

برج ایفل در سال 1889 برای نمایشگاه جهانی ساخته شد و از آن زمان تا کنون به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده است.

برج ایفل بزرگ تره یا اهرام مصر ؟

برای پاسخ به این سوال باید مشخص کنیم منظورتان از “بزرگ تر” کدام معیار است.

ارتفاع:

بلندترین هرم مصر، هرم خوفو، در حال حاضر 137.5 متر ارتفاع دارد.
برج ایفل 324 متر ارتفاع دارد.
بنابراین، برج ایفل از نظر ارتفاع بلندتر از اهرام مصر است.

مساحت:

هرم خوفو مساحتی حدود 53,000 متر مربع دارد.
زمین برج ایفل 7,200 متر مربع مساحت دارد.
بنابراین، هرم خوفو از نظر مساحت بزرگتر از برج ایفل است.

حجم:

هرم خوفو حجمی حدود 2,583,283 متر مکعب دارد.
برج ایفل حجمی حدود 7,300,000 متر مکعب دارد.
بنابراین، برج ایفل از نظر حجم بزرگتر از هرم خوفو است.

جمع بندی:

اگر منظور از “بزرگ تر” ارتفاع باشد، برج ایفل بزرگتر است.
اگر منظور از “بزرگ تر” مساحت باشد، هرم خوفو بزرگتر است.
اگر منظور از “بزرگ تر” حجم باشد، برج ایفل بزرگتر است.

برج ایفل چندمین سازه بلند جهان است ؟

رتبه بندی دقیق برج ایفل به عنوان بلندترین سازه جهان به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

ارتفاع تا نوک آنتن:

اگر ارتفاع تا نوک آنتن را در نظر بگیریم، برج ایفل در رتبه 284 بلندترین سازه‌های جهان قرار می‌گیرد.

ارتفاع تا سقف:

اگر ارتفاع تا سقف را در نظر بگیریم، رتبه برج ایفل 338 خواهد بود.

بلندترین برج مخابراتی:

در بین برج‌های مخابراتی، برج ایفل هجدهمین برج بلند جهان است.

بلندترین برج در فرانسه:

برج ایفل بلندترین برج در فرانسه و پنجمین برج بلند در اتحادیه اروپا است.

نکاتی برای مقایسه:

رتبه بندی دقیق برج ایفل به طور مداوم با ساخت سازه‌های جدید تغییر می‌کند.
برای مقایسه دقیق، باید نوع سازه (برج مخابراتی، ساختمان، دودکش و …) را نیز در نظر گرفت.

مطلب پیشنهادی

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟ : در دنیای امروز، درک واحدهای پولی مختلف و نحوه تبادل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *