چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:46 قبل از ظهر
باکیفیت ترین دریچه‌های تهویه هوا کدامند؟

باکیفیت ترین دریچه‌های تهویه هوا کدامند؟

باکیفیت ترین دریچه‌های تهویه هوا کدامند؟

امروز با  پاسخ به سوال با کیفیت ترین دریچه‌های تهویه هوا کدامند؟ و بررسی انواع دریچه‌های تهویه هوا، ویژگی‌های انواع دریچه تهویه هوا و متریال مورد استفاده برای ساخت دریچه تهویه هوا شما را همراهی خواهیم‌کرد. شما می‌توانید انواع دریچه تهویه هوا را با باکیفیت ترین دریچه هوا را از سایت تهویه سان با بهترین قیمت و به صورت آنلاین خریداری کنید.

 کار دریچه‌های تهویه هوا چیست؟

در دریچه‌های تهویه هوا شیارها و نوارهایی طراحی شده است که توسط آن فشار هوای بیرون و دورن تنظیم می‌شود و در برخی دیگر از این دریچه‌های تهویه هوا باد حاصل از وسایل سرمایشی و گرمایشی در محیط پخش و تنظیم می‌شود و موجب تنظیم دمای محیط می‌شود.

انواع دریچه‌های تهویه هوا و کاربرد آنها

دریچه مشبک

دریچه هوای مشبک همانطور از اسمش پیدا است از کنار هم قرار گرفتن تعدای مربع هم اندازه و کوچک تشکلی شده که این مربع‌ها با نوار‌های فلزی متصل به هم ساخته شده‌اند؛ این نوع دریچه هوا مناسب برگشت هوا و رفت هوا است و می‌تواند روی دیوار و همینطور سقف نصب شود.

دریچه فن کویل

دریچه فن کویل در ابعاد مختلف با توجه به دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی موجود در بازار تولید می‌شود؛ زیرا اندازه دریچه با اندازه دریچه دستگاه مرتبط است و اندازه دریچه فن کویل باید متناسب با دستگاه شما باشد؛ این دریچه معمولا به سقف نصب می‌شود و انواع مختلفی دارد.

دریچه گرد مشبک

دریچه گرد مشبک به صورت یک دایره است که در آن تعدای مربع کوچک در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ این دریچه بر روی سقف متصل می‌شود و امکان انتقال و پخش هوای ۳۶۰ را ندارد و فقط هوا را به پایین منتقل می‌کند.

دریچه قوس دار

دریچه هوای قوس دار مناسب نصب بر روی دیوار‌هایی است که گرد یا قوس دار طراحی شده‌اند؛ نصب این دریچه بر روی این نوع دیوار‌ها موجب زیبایی و جلوه بیشتر طراحی خاص دیوار می‌شود. دریچه هوای قوس‌دار از آلومینیوم ساخته شده و با دو مدل محدب و مقعر تولید می‌شود.

دریچه گرد

دریچه گرد معمولا از پلاستیک به علت انعطاف پذیری بیشتر تولید می‌شوند؛ این نوع دریچه در سقف نصب خواهدشد و دریچه گرد به علت طراحی دایره مانند ان قابلیت پخش هوا در همه ی بخش‌های محیط دارند.

دریچه دیواری

دریچه دیواری در اکثر محیط‌هایی که دارای کولر آبی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دریچه همانطور از نامش پیداست درون دیوار نصب می‌شود و در اغلب آنها امکان تنظیم جهت هوا و میزان آن وجود دارد.

دریچه سقفی

دریچه سقفی به صورت یک مربع طراحی شده است که هر چهار وجه این مربع امکان انتقال هوا را دارند؛ این دریچه‌ها همانطور از اسمش پیداست در سقف نصب می‌شوند. در دریچه سقفی شیار‌هایی در چهار وجه مربع طراحی شده است که از طریق قطر مربع به هم متصل شده اند.

دریچه خطی

دریچه خطی بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که طراح داخلی و معمار قصد دارد دریچه تهویه هوا مشخص نباشد اما در عین حال هوای زیادی را انتقال دهد؛ این دریچه همانطور از نامش پیداست به صورت خطی یا یک مستطیل بسیار باریک طراحی شده است.

تفاوت دریچه‌های سقفی و دریچه‌های گرد در چیست؟

دریچه‌های سقفی به صورت مربع و دریچه‌های گرد به صورت دایره طراحی شدند و تفاوت اصلی این دو دریچه در طراحی فرم آنها است؛ در دریچه‌های سقفی امکان انتقال هوای ۳۶۰ درجه ندارند و فقط از چهار وجه و به صورت مستقیم هوا را انتقال می‌دهند و می‌توانند مقدار هوای بیشتری را انتقال داده و مناسب استفاده برای دستگاه‌هایی است که هوای زیاد را تولید می‌کنند؛ دریچه‌های گرد به دلیل طراحی ان قابلیت انتقال هوای ۳۶۰ درجه را دارند؛ اما مناسب استفاده و نصب برای دستگاه‌هایی با توان زیاد نیستند.

دریچه‌های مورد استفاده در منازل

دریچه‌های مورد استفاده در منازل باید به توجه به دستگاه سرمایشی، گرمایشی و تهویه ای که در منزل موجود است انتخاب شود؛ این دریچه‌های عبارت‌اند از:

  • دریچه هوا دیواری
  • دریچه هوا سقفی
  • دریچه هوا گرد
  • دریچه هوا مشبک

متریال مورد استفاده برای ساخت دریچه‌های تهویه هوا چیست؟

معمولا دریچه‌های تهویه هوا با توجه به طراحی آنها از آلومینیوم و پلاستیک ساخته می‌شوند؛ به طور مثال دریچه سقفی از آلومینیوم تولید می‌شود اما دریچه گرد به دلیل فرم آن و نیاز بودن انعطاف و شکل پذیری زیاد متریال اولیه برای ساخت آن پلاستیک است.

باکیفیت ترین دریچه‌های تهویه هوا کدامند؟

کیفیت دریچه تهویه هوا با توجه به دستگاه شما مشخص می‌شود؛ به طور مثال ممکن است دستگاه شما توان زیادی داشته باشد به همین دلیل بهترین و باکیفیت‌ترین دریچه هوا برای دستگاه شما، دریچه‌های است که از آلومینیوم ساخته شده‌اند و ابعاد نسبتا زیادی دارند؛ آما اگر دستگاه شما توان کمی دارد بهترین و با کیفیت ترین دریچه برای دستگاه شما دریچه‌هایی است که از پلاستیک تولید و ساخته شده اند و ابعاد کوچک‌تری دارند.

سخن پایانی

برای خرید دریچه تهویه هوا باید به کیفیت و مدل آن دقت و توجه زیادی داشته باشید زیرا اگر دریچه تهویه هوا مناسب دستگاه شما نباشد ممکن است موجب بروز مشکل شود و همینطور اگر دریچه تهویه هوا کیفیت نداشته باشد نمی تواند مدت زیادی برای شما کار کند. از همراهی شما تا پایان سپاسگزاریم.

مطلب پیشنهادی

فشرده سازی خاک و زمین در پروژه های عمرانی

فشرده سازی زمین در ساختمان سازی یک فرآیند ضروری است که برای بهبود خواص مکانیکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *