چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:51 قبل از ظهر

امروز که مشکل برق ندارید یو پی اس بخرید. تابستان خیلی دیر است!

یو پی اس شما را از نگرانی قطع ناگهانی برق در تابستان آسوده می‌کند. قطع شدن ناگهانی برق، یکی از مشکلاتی می‌باشد که در فصل تابستان به دفعات زیادی شاهد آن هستیم. در صورتی که خیلی خوش شانس باشید و از قبل برنامه قطع برق در اختیار شما قرار بگیرد، می‌توانید سیستم‌های حساس خود را به صورت امن خاموش کنید. در غیراینصورت باید احتمال آسیب دیدن لوازم برقی را به جان بخرید و ساعت‌ها نبود برق را تحمل کنید. بهترین راهکار برای رهایی از عواقبی که قطع ناگهانی برق به همراه دارد، تهیه یک یو پی اس می‌باشد. اگر قصد خرید پو پی اس را دارید، بهتر است امروز که مشکل برق ندارید، UPS بخرید و خرید آن را به تابستان و پس از قرار گرفتن در شرایط بحرانی موکول نکنید.

ضرورت تهیه یو پی اس چیست؟

متاسفانه در فصل تابستان، شاهد قطع ناگهانی برق به صورت متوالی هستیم. با قطع شدن جریان برق شهری، تمامی تجهیزات الکترونیکی نیز از کار می افتند. به طوری که با قطع برق، ضمن اینکه باید تاریکی را تحمل کنیم، شاهد مشکلات بسیار دیگری از جمله آسیب دیدن لوازم برقی حساس، خراب شدن مواد غذایی در یخچال و فریزر، خسارت‌های مالی و جانی در بیمارستان‌ها، از دست رفتن اطلاعات در اداره‌ها و سازمان‌ها و … نیز هستیم.

بدیهی است که ما در قطع ناگهانی برق مسئول نیستیم؛ اما می‌توانیم شرایط را به نحوی پیش ببریم که آمادگی مقابله با قطعی برق را داشته باشیم. یک راهکار ساده برای مقابله با قطعی برق، تهیه یک تجهیز تحت عنوان یو پی اس (UPS) است. این تجهیز با برخورداری از باتری یو پی اس، برق مورد نیاز برای کار کردن تجهیزات الکترونیکی را در زمان قطعی برق، فراهم می‌کند.

اینگونه وقتی که جریان برق قطع می‌شود، UPS برق مورد نیاز را تامین می‌کند. به طوری که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی، بدون اینکه متوجه قطعی برق شوند، به کار خود ادامه می‌دهند. بنابراین ضمن اینکه شما مجبور به تحمل تاریکی و گرمای تابستان نخواهید بود، از آسیب دیدن لوازم برقی خود نیز جلوگیری می‌کنید.

نیاز نیست برای تهیه یو پی اس، تا فصل تابستان صبر کنید و زمانی که در شرایط بحرانی قرار گرفتید و قطع ناگهانی و مداوم برق شما را کلافه کرد، برای خرید UPS اقدام کنید. اگر قصد خرید یوپی‌اس را دارید، همین امروز بهترین زمان برای خرید این تجهیز است. می‌توانید به مراکز معتبر مراجعه کنید و یک UPS با ظرفیت مناسب با زمینه استفاده از آن را تهیه کنید.

چگونه یک UPS مناسب را برای تابستان خریداری کنیم؟

UPS دارای انواع مختلفی است که هر یک دارای عملکرد خاصی می‌باشند. به همین دلیل بسیار مهم است انتخاب یو پی اس بسیار درست انجام شود تا از ایجاد خسارت در هنگام قطعی برق جلوگیری کند.

معمولا از یو پی اس هایی که آنلاین هستند در زمینه‌های بحرانی از جمله بیمارستان‌ها و یا برای محافظت از تجهیزات سیستم‌های مخابرات استفاده می‌شود. این نوع یو پی اس‌ ها به صورت مداوم در حال کار کردن می‌باشند و اصلا تاخیر زمانی ندارند. البته UPS آنلاین برای تجهیزات با توان بالا نیز کارایی دارد.

اگر قطع ناگهانی برق با مشکلات بسیاری برای شما همراه نیست، بهتر است به سراغ یوپی‌اس‌های آفلاین و یا لاین اینتر اکتیو بروید. این دسته از یوپی‌اس‌ها برای دستگاه‌های کم‌توان مناسب هستند. برای مواقعی که جریان برق به صورت مداوم دچار قطعی و یا نوسان می‌شود، یو پی اس‌های لاین اینتر کارکرد بهتری دارند.

با این حال برای اینکه در خرید UPS عملکرد خوبی داشته باشید، به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید.

توجه به توان یو پی اس انتخابی

برای انتخاب یک یو پی اس با توان مناسب، باید توان مصرفی تجهیزاتی که دارید را تعیین نمایید. بر روی هر کدام از تجهیزات الکتریکی که در اختیار دارید، توان مصرفی آن‌ها درج شده است. عدد درج شده ممکن است بر حسب آمپر باشد که باید آن را نیز به VA تبدیل کنید. میزان ولتاژ در کشور ما برابر با 220 ولت است.

پس از اینکه توان مصرفی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را تعیین نمودید، باید یک یوپی‌اس که دارای 25 درصد توان مصرفی بیشتر است را انتخاب کنید. اینگونه UPS شما در طول زمان، کمتر از حد توان خود کار می‌کند و در نتیجه دارای طول عمر بیشتری خواهد بود.

یو پی اس مرکزی یا توزیع یافته

در صورتی که تمامی تجهیزات و لوازم الکترونیکی مد نظر شما در داخل یک اتاق قرار دارند، بهتر است از یک UPS مرکزی استفاده کنید. اگر تجهیزات شما در چندین اتاق قرار گرفته است، بهتر است به سراغ UPS های توزیع یافته بروید.

اهمیت مدت زمان  Backup

یکی دیگر از موضوعات مهم در خرید دستگاه UPS، توجه به اینکه نکته است که یوپی‌اس شما در هنگام قطع برق، چه اندازه قادر به تامین انرژی مورد نیاز برای تجهیزات شماست. در حقیقت این موضوع به معنی ظرفیت باتری یو پی اس است.

با قطع برق شهری، UPS وارد تایم بک آپ می‌شود. در تعیین مدت زمان بک آپ UPS ، عواملی شامل بار باتری، سلامت و کیفیت باتری، میزان شارژ و دشارژ باتری، عمر باتری و … تاثیرگذار می‌باشند.

سخن آخر

در هیچ کجای دنیا، نمی‌توان به صورت صد در صدی از جریان برق اطمینان داشت. افزایش استفاده از جریان برق در فصول گرم سال، زمینه افزایش تعداد قطع برق در روزهای مختلف را فراهم می‌کند. قطعا با مشکلات زیادی که قطعی جریان برق شدید در روزهای تابستان به همراه دارد، آشنایی دارید. بنابراین بهتر است آمادگی خود را برای مقابله با روزهایی که برق در دسترس نیست، افزایش دهید. خوشبختانه با خرید دستگاه یو پی اس، می‌توان تا حد بسیار زیادی از بروز مشکلات برای برق جلوگیری کرد.

دستگاه یوپی‌اس با ذخیره انرژی، برای یک بازه زمانی محدود و مشخصی، برق مصرفی تجهیزات شما را تامین می‌کند. اگر قصد خرید یو پی اس را دارید، امروز که مشکل برق ندارید، می‌توانید آن را از طریق شرکت مهندسی و بازرگانی هانیکا خریداری کنید. در مجموعه هانیکا انواع دستگاه‌های یوپی‌اس و باتری یو پی اس از برندهای معتبر جهانی و با قیمت به صرفه موجود هستند. برای ثبت سفارش و خرید این تجهیزات، نیازی نیست تا تابستان صبر کنید. همین حالا می‌توانید سفارش دهید و برای روزهایی که برق شهری قطع می‌شود، آماده گردید.

مطلب پیشنهادی

اسپکتوفتومتر

تجهیزات پرکاربرد آزمایشگاهی: همزن مکانیکی، اسپکتوفتومتر، همزن مکانیکی آزمایشگاهی، شیکر لوله

لوازم پزشکی آزمایشگاهی ابزارها و تجهیزاتی هستند که در آزمایشگاه‌های پزشکی برای انجام آزمون‌ها، تحقیقات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *