یکشنبه , 8 مهر 1403 - 0:48 قبل از ظهر
انتخاب شغل ایده ال

آیا این شغل آیده آل برای شما مناسب است؟

در طول دوره شغلی ما ، فرصتهای شغلی وجود دارد – چه در داخل و چه در خارج – که ظاهراً جذاب به نظر می رسد اما ممکن است کشش باشد و ما را فراتر از سطح فعلی دانش ، مهارت ها یا تجربه های خود قرار دهد.

تحقیقات از Hewlett Packard نشان می دهد که زنان تمایل به درخواست شغل ندارند مگر اینکه 100٪ دارای صلاحیت باشند ، در حالی که آقایان 60٪ از افراد واجد شرایط درخواست می کنند. تحقیقات بعدی نشان می دهد که این تفاوت به اندازه اعتماد به نفس زنان به توانایی های آنها نیست ، بلکه درباره اعتقاد آنها در مورد “قوانین استخدام” است – که در واقع مدارک لازم “ضروری است”.

دانستن اینکه “الزامات” شغلی اساساً لیست آرزوهایی از سوی کارفرمایان است و با توجه به اینکه رشد شخصی و حرفه ای ما تابعی از میزان کشش و چالش خود است ، ارزش استفاده از مشاغل کشش را دارد. اما ، چگونه می دانید که آیا برای موقعیت مناسب و مقدار مناسب کشش درخواست می کنید؟ برای انجام این ارزیابی ، عوامل زیر را در نظر بگیرید.

افراد دیگر شما را به عنوان کاندیدای معتبر می بینند.

ممکن است نقاط قوت در نقاط قوت شما وجود داشته باشد ، جایی که دیگران خصوصیات ، استعدادها یا پتانسیل هایی را در شما می بینند که به راحتی نمی بینید. علاوه بر این ، در دستیابی به مقام های سطح بالاتر ، شما ممکن است از سندرم تحریک کننده رنج برده و توانایی ها یا مدارک تحصیلی خود را زیر سوال برید. با این وجود ، اگر همكاران فعلی یا سابق ، مدیران ، مربیان یا دوستانی كه شما را به خوبی می شناسند معتقدند كه می توانید این كار را انجام دهید و شما را به درخواست تشویق می كنند ، علی رغم تردیدهای خودتان ، ممكن است آنها به درستی صحیح باشند كه شما قادر به انجام آن هستید کار. Francesca در ابتدای کار مدیرعامل مردم بود که رئیس او ، رئیس HR ، او را کنار گذاشت تا بگوید در حالی که دوست دارد او را برای ماندن در شرکت کند ، اما فکر کرد که او برای مقام اول آماده است و حمایت خواهد کرد. او در دنبال کردن این فرصت ها در جای دیگر. او کاملاً شگفت زده شد ، زیرا قبلاً از ذهنش عبور نکرده بود ، اما این فقط آراء صحیح اعتماد به نفس بود که او برای رسیدن به نقش عالی HR در یک استارتاپ دیگر نیاز داشت.

این فقط کمی شما را می ترساند.

هر چالش جدید با کمی اضطراب همراه است. اگر این رعایت ناچیز ترس را احساس می کنید ، اما بیشتر در مورد چشم انداز اشتغال به کار هیجان زده می شوید ، پس این نشانه ای مثبت از این است که این یک فرصت گام به گام برای شماست. Francesca فرصتی عالی یافت که نه تنها رئیس HR در ابتدای راه دیگر باشد بلکه این عملکرد را از ابتدا ایجاد کند. در مصاحبه با این نقش ، خودش را در همان زمان ترس و هیجان دید. نکته ترسناک این بود که او اکنون مسئولیت و مالکیت در تصمیم گیری های پرشور را بر عهده خواهد گرفت ، در مقابل فقط به این امر کمک می کند تا به این تصمیمات برسد. این هیجان او از رسالت شرکت و فرصتی برای ساختن چیز جدیدی بود که به او کمک کرد تا از این ترس ها عبور کند و بداند که این نقش مناسب برای او بود.

می توانید یک داستان منسجم را بگویید.

در ساختن روایتی پیرامون شغل خود تا به امروز و پیشرفت آینده شغلی مطلوب ، می توانید یک داستان واضح و منسجم را درمورد اینکه در آن کجا بوده اید ، الان کجا هستید ، و در کجا قصد دارید به مرحله بعدی بروید – با کار کششی هدفمند به زیبایی در قوس داستان جا می گیرد و یک مسیر حرفه ای منطقی را نشان می دهد. این همان چیزی است که هرمینیا ایبارا ، نویسنده شخصیت هویت ، از آن به عنوان “معقول ساختن” یاد می کند – تجدید ساختار یا تفسیر مجدد حرکات حرفه ای گذشته و ایجاد داستان های قانع کننده. اگر شما قادر به ایجاد چنین داستانی قانع کننده نیستید که برای شما و دیگران معنا پیدا کند ، ممکن است به خاطر نقش بعدی فوری شما زیاد باشد.

شما توانایی پیشبرد چالش های جدید و موفقیت در گذشته را نشان داده اید

داشتن سابقه در پذیرش چالش های جدید و موفقیت در انجام این کار ، نه تنها شما را به عنوان کاندیدای قانع کننده تر به کارفرما تبدیل می کند ، بلکه به شما در ارزیابی توانایی شما در “پل شکاف” برای یک کار آینده نگر نیز کمک می کند. هرچه چالشهای قبلی که با آن مقابله کرده اید بزرگتر باشد ، می توانید در توانایی خود در مقابله با چالش های موقعیت کششی که قصد استفاده از آن را دارید ، اطمینان داشته باشید. Francesca اعتماد به نفس خود را از حرکت قبلی خود از مشاوره مدیریت به HR در شروع کار فعلی خود جلب کرد. علی رغم داشتن تجربه HR ، و نه تجربه راه اندازی ، وی در نقش خود موفق بود. رئیس او او را استخدام کرده بود زیرا او را استراتژیک و هوشمند می دید و می دانست که او توانایی یادگیری بقیه را دارد.

شما به مهارت خود اطمینان دارید.

در حالی که شاید با جنبه های خاصی از شغلی تجربه کمی داشته باشید ، اما به توانایی خود در دستیابی به افراد مناسب و سؤال های مناسب اعتماد دارید و در مورد اعمال نفوذ در شبکه خود حیا نیستید. عبارتی که من اغلب با مشتریانم که با یک چالش بزرگ و جدید روبرو هستم به اشتراک می گذارد این است: “هیچ چیز علوم موشکی نیست ، مگر علم موشکی.” Francesca هیچ تجربه ای در قانون اشتغال و سایر جنبه های انتخاب شده HR نداشت ، اما او می دانست که می تواند از تخصص هایی که در آن تجربه نمی کند برون سپاری کند ، و روابط و مشاوران دیگری نیز داشته است که می دانسته است می تواند درگیرش باشد تا از او سؤال های گنگ را بپرسد. ”

شما از پشتیبانی مناسب برخوردار هستید تا بتوانید موفقیت خود را تنظیم کنید.
مانند هر فرصت جدید ، یک راه برای دانستن اینکه این شغل مناسب کششی است این است که شما نیز منابع لازم را برای موفقیت شما فراهم می کند. این شامل توانایی شما در ایجاد تیم مناسب و همچنین بودجه کافی و اختیار تصمیم گیری برای موفقیت می باشد. احتمالاً تا زمانی که در جریان مصاحبه قرار نگیرید ، این موارد را نمی دانید ، اما تشخیص این موارد اگر این یک فرصت مناسب برای کشش باشد ، یا اگر در دستگاه عمیق و بدون وسیله شناور قرار گیرید ، نشانگر روشنی خواهد بود. پشتیبانی لازم برای راه اندازی شما برای موفقیت نیز به زندگی خانه شما گسترش می یابد. اگر شغل به جابجایی ، مسافرت قابل توجهی یا ساعات طولانی نیاز دارد ، داشتن پشتیبانی مناسب در خانه می تواند تشخیص دهد که آیا این فرصت مناسب کشش در حال حاضر برای شما است یا خیر. Francesca نقش جدید خود را چهار ماه پس از فرزند اولش آغاز کرد. اگر او مراقبت از کودک و پشتیبانی همسر خود که وظایف اضافی را در خانه به عهده داشت ، نمی توانست این موقعیت جدید را به دست آورد و ساعات طولانی که با آن همراه بود.

شغل های کششی فرصت های خوبی برای تسریع در پیشرفت حرفه ای شما هستند. قبل از ایجاد جهش ، از استراتژی های فوق استفاده کنید تا ارزیابی کنید شغل مورد نظر شما مناسب است یا خیر.

مطلب پیشنهادی

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ  : فیلم فارست گامپ، شاهکاری سینمایی محصول سال 1994 به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *