جمعه , 15 تیر 1403 - 5:49 قبل از ظهر

آهنگ ساز فیلم آواتار 2 کیست ؟

آهنگ ساز فیلم آواتار 2 را در این جا بررسی می کنیم و می خواهیم بدانیم چه آهنگ های دیگری از این آهنگ ساز بزرگ به تاریخ پیوسته است .

آهنگ ساز فیلم آواتار ۲ کیست ؟

موسیقی متن فیلم آواتار ۲ توسط کامپوزیتور جیمز هورنر ساخته می‌شود. جیمز هورنر یکی از معروف‌ترین موسیقیدانان فیلم‌های هالیوودی است و در گذشته در فیلم آواتار نیز موسیقی متن آن را ساخته بود. اما با مرگ هورنر وضعیت کمی متفاوت شد .

آلبوم فیلم آواتار 2

آواتار: راه آب (اصلی موسیقی متن فیلم) آلبوم موسیقی متن فیلم علمی تخیلی حماسی آواتار: راه آب محصول 2022 به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون است که دنباله‌ای بر آواتار (2009) است. این آلبوم دارای یک موسیقی اصلی ساخته شده توسط Simon Franglen و موسیقی اصلی توسط خواننده و ترانه سرای کانادایی Weeknd بود. فرنگلن، یکی از دوستان آهنگساز جیمز هورنر که قبلا موسیقی آواتار را ساخته بود، به‌عنوان تهیه‌کننده و تنظیم کننده برای آن فیلم کار کرده بود و پس از مرگ هورنر، وظیفه آهنگ‌سازی را برای The Way of Water و دنباله‌های آتی مجموعه آواتار بر عهده گرفت.

این آلبوم که آهنگ اصلی فراگلن را همراهی می‌کند، دارای دو آهنگ اصلی بود: «آکورد آهنگ» با اجرای فرانگلن و زویی سالدانا و «هیچ چیز از دست رفته نیست (تو به من قدرت می‌دهی)» توسط The Weeknd اجرا شد. دومی به‌عنوان تک‌آهنگی از آلبوم در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، و روز بعد، در ۱۶ دسامبر، موسیقی متن کامل آن توسط هالیوود رکوردز در کنار فیلم منتشر شد. آلبومی با عنوان آواتار: راه آب (امتیاز اصلی) که شامل قطعات دیگری از موسیقی فرنگلن است در 20 دسامبر منتشر شد.

آهنگساز آواتار، جیمز هورنر، قصد داشت بخشی از دنباله و همچنین فیلم‌های آینده این مجموعه باشد،  قبل از مرگش در یک سانحه هوایی در 22 ژوئن 2015. سایمون فرانگلن که با هورنر به عنوان تهیه کننده و تنظیم کننده فیلم هایش همکاری داشت، گزارش داد که در دسامبر 2019 برای این فیلم گلزنی کرد. مشارکت او به طور رسمی توسط لاندو در آگوست 2021 تأیید شد، جایی که او برای همه فیلم‌های آینده آهنگسازی می‌کرد. فرانگلن به طور قابل توجهی موسیقی فیلم The Magnificent Seven (2016)، پس از مرگ هورنر را تکمیل کرده بود. او همچنین موسیقی اصلی پاندورا – دنیای آواتار، جاذبه پارک موضوعی بر اساس این فیلم را ساخت، و همچنین تم هورنر را از فیلم تنظیم کرد، زیرا فرنگلن می‌خواست «هسته‌ی اصلی موسیقی فیلم را در کنار هم نگه دارد». از این رو، تا سال 2017، زمانی که کامرون از او خواست فیلمنامه های دنباله ها را بخواند، آماده بود تا برای فیلم گلزنی کند.

فرنگلن می‌خواست با آوردن مضامین جدید در موسیقی به میراث هورنر احترام بگذارد و افزود: “اکثریت قریب به اتفاق آن تازه و جدید است زیرا فیلم جدیدی است و شخصیت‌های جدیدی در آن مکان‌های جدید وجود دارند. اما لحظاتی وجود دارد که مهم است که مضامین اصلی در آنجا وجود داشته باشد. امیدوارم طرفداران نسخه اصلی دوست داشته باشند و متوجه شوند که ما سعی کرده ایم آن را حفظ کنیم زیرا جریانی برای یک سری فیلم وجود دارد. آواتار یک فیلم مستقل نیست. بخشی است ما امیدواریم که از کل فیلم‌های معمولی استفاده کنیم. بنابراین، آوردن بخشی از امتیاز از A1 به A2 به نظرم مناسب و کار خوبی بود.»

فرنگلن افزود که او توانست آلات موسیقی پاندورا منحصر به فردی را برای این فیلم طراحی کند که یکی از لذت های غیرمنتظره بود. که به صورت سه بعدی توسط بخش هنری و تیم پراپ چاپ شده است. او وظیفه داشت تا بافت‌ها، صداها و عناصر جدیدی را در موسیقی بیاورد و افزود: «دریا جزء لاینفک بسیاری از مضامین و نقوش موسیقی من است؛ سوسو زدن نور، جزر و مد امواج، و اتصال Na’. vi [شخصیت‌های فیلم] با آب همه الهام‌بخش بودند».

ضبط موسیقی فیلم در 29 ژوئیه 2022 در استیج آهنگسازی نیومن در استودیو قرن بیستم در لس آنجلس،  با ارکستری 100 قطعه ای که موسیقی را ضبط می کرد، آغاز شد. فرانگلن گفت که او توانست “تنوع زیادی از خوانندگان و نوازندگان برجسته از سراسر جهان را به نمایش بگذارد، که همگی بافت‌های منحصر به فرد خود را به نوازندگی می‌آورند”، مانند آوردن گروه کر Tenebrae از لندن و موسیقی کرال جزایر اقیانوس آرام. مقیاس اختلاط موسیقی از 1000 آهنگ فراتر رفت.

آهنگ های اصلی

The Way of Water دارای دو آهنگ اصلی بود که توسط فرانگلن نوشته و تهیه شده بود. «The Songcord» با اجرای Zoe Saldaña، در نامزدی سیزدهمین جایزه موسیقی هالیوود در رسانه ها در بهترین آهنگ اصلی در یک فیلم بلند در نوامبر 2022 اعلام شد. کامرون این آهنگ را در صفحه اول فیلمنامه توصیف کرد، جایی که به «گفتن داستان خانواده ناوی یا تبار قبیله از طریق آهنگ، همراه با دستگاهی با مهره‌هایی که روی ریسمان یا نخ به هم متصل شده‌اند» اشاره دارد. او همچنین به فرانگلن پیشنهاد کرد که این آهنگ به “کیفیتی شگفت انگیز باستانی با گرمای عشق مادری” نیاز دارد. از این رو، او شعر این آهنگ را به زبان ناوی نوشت و به همراه سالدانا در حضور 100 خدمه به صورت زنده روی صحنه اجرا کرد.

“Nothing Is Lost (You Give Me Strength)” آهنگ تیتراژ پایانی فیلم است،  که کامرون می خواست آن را “امیدوارانه و در مورد مبارزه برای بقای خانواده” باشد. فرانگلن خواننده کانادایی Weeknd را طناب زد تا آهنگ را اجرا کند و مفاهیم موضوعی و غزلی را برای او ارسال کرد، جایی که او می خواست جهان پاندورا را با نوازنده پیوند دهد. علاوه بر این، سوپرگروه سوئدی سوئد هاوس مافیا به فرانگلن در تولید آهنگ کمک کرد تا حس پاپ متمایز خود را با صدای ناوی، درام‌های قبیله‌ای و ارکستری که دنیای موسیقی را پوشش می‌داد ترکیب کنند. Weeknd آخرین آوازهای این آهنگ را در لس آنجلس ضبط کرد، در حالی که بخش‌های ارکسترال در مرحله نوازندگی نیومن، در جلسات نهایی موسیقی در نوامبر 2022 ضبط شدند.

انتشار و ارتقاء

موسیقی متن آواتار: راه آب در کنار فیلم در 16 دسامبر 2022 توسط هالیوود رکوردز منتشر شد، با “Nothing Is Lost (You Give Me Strength)” به عنوان تک آهنگ اصلی آلبوم منتشر شد. در 15 دسامبر .  این آلبوم دارای 20 قطعه از موسیقی اصلی فرانگلن بود و 10 قطعه دیگر در یک آلبوم موسیقی جداگانه در 20 دسامبر منتشر شد .

سبک اهنگ سازی هورنر در این فیلم چگونه بود ؟

جیمز هورنر به عنوان یک کامپوزیتور موسیقی فیلم، در انواع و سبک‌های مختلف موسیقی به‌طور ماهرانه مسلط است. او در موسیقی متن فیلم آواتار ۲ نیز از گستره‌ی وسیعی از سبک‌ها و ابزارهای موسیقی استفاده کرده است.

با توجه به اینکه فیلم آواتار ۲ یک فیلم علمی تخیلی و فانتزی است، موسیقی متن آن نیز باید با این سبک و ایده‌ها همخوانی داشته باشد. جیمز هورنر در این فیلم از سازهایی مانند سینتی‌سایزرها، کیبوردهای الکترونیکی، نواختن سازهای سنتی، گیتار الکتریک و پرکاشن‌ها استفاده کرده است.

علاوه بر این، جیمز هورنر در موسیقی متن فیلم آواتار ۲ از برخی عناصر و اجزای سبک موسیقی سنتی قاره‌های مختلف نیز بهره برده است. او از ملودی‌های بلوزی، کلیشه‌های موسیقی سنتی آفریقایی، سازهای بادی سنتی چینی و ژاپنی و غیره استفاده کرده تا با کارایی در آهنگسازی، صدای خاصی برای موسیقی متن آواتار ۲ ایجاد کند.

خواندنی هایی از جیمز کامرون را در اینجا مطالعه کنید . 

هورنر و زندگی موسیقیایی او

جیمز هورنر (James Horner) متولد ۱۴ اوت ۱۹۵۳، کامپوزیتور موسیقی فیلم آمریکایی بود. وی در حوزه‌ی موسیقی فیلم با فیلمسازان مختلفی همکاری داشته است و بیش از ۱۰۰ فیلم‌ موفق را به همراه موسیقی متن آن‌ها ترکیب کرده است. هورنر در موسیقی متن فیلم‌ها از گستره‌ی وسیعی از سبک‌های موسیقی بهره می‌برد، از جمله سبک‌های غربی، سنتی، عصر حاضر، انیمیشن و موسیقی سنتی کلاسیک.

هورنر برای فیلم آواتار نیز موسیقی متن آن را ساخته بود. این فیلم که در سال ۲۰۰۹ اکران شد، با فروش بیش از ۲٫۷ میلیارد دلار، بالاترین فروش فیلم تاریخ شد. موسیقی متن فیلم آواتار نیز برای هورنر از جمله‌ی موفق‌ترین آثارش بود.

هورنر در سال ۲۰۱۵ در یک تصادف هوایی در سن ۶۱ سالگی جان باخت. او پیش از این بارها برای موسیقی متن فیلم‌های مختلف نامزد جایزه‌های اسکار و گلدن گلوب بوده و برای موسیقی متن فیلم‌های Titanic و Avatar، جایزه‌ی اسکار را به دست آورد.

نظرات منتقدان در مورد آهنگسازی فیلم آواتار ۲ چه بوده است ؟

موسیقی متن فیلم تا حد زیادی نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد. در نقدی از نیویورک پست، جانی اولکسینسکی نوشت: “پاندورا نیز از طریق موسیقی که این بار توسط سایمون فرانگلن ساخته شده است، هنوز هم به کارهای شگفت انگیز جیمز هورنر فقید تعظیم می کند، همچنان زنده می شود”. دیوید رونی از هالیوود ریپورتر گفت که این فیلم «از تعلیق تپنده قلب و مضامین قبیله‌ای موسیقی جیمز هورنر برای فیلم 2009 غافل است، اما سایمون فرانگلن آهنگساز به خوبی ادامه می‌دهد.

آواتار چه سبکی از موسیقی را دارد ؟

آواتار به عنوان یک گروه هوی متال و به طور خاص به عنوان دث متال ملودیک و گرو متال توصیف شده است. این گروه همچنین به عنوان “گروه متال مرگ/صنعتی/پرگرسیو سوئدی رنگ‌آمیزی شده” نامیده می‌شود.

اهنگ های معروف دیگر هورنر

جیمز هورنر بیش از ۱۰۰ موسیقی متن فیلم مختلف را ساخته است. برخی از مهمترین آثار او عبارتند از:

  1. Titanic
  2. Braveheart
  3. A Beautiful Mind
  4. Avatar
  5. Legends of the Fall
  6. Apollo 13
  7. The Mask of Zorro
  8. Troy
  9. The Amazing Spider-Man
  10. Aliens
  11. Field of Dreams
  12. Cocoon
  13. Jumanji
  14. The Land Before Time
  15. و غیره.

نظر مردم در مورد این آهنگ ساز چیست ؟

جیمز هورنر در حوزه موسیقی فیلم خیلی محبوب و شناخته شده بود و برخی از آثار او همچون Titanic و Avatar بسیار محبوب و پرفروش بودند. به طور کلی، مردم علاقه زیادی به آهنگسازی هورنر داشته اند و اثرات بسیار زیادی روی صنعت موسیقی فیلم گذاشته است. پس از درگذشت او نیز، انتقادات و تعریف‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف منتشر شد.

هورنر و حرفه ی موسیقی

جیمز هورنر یکی از بزرگترین و معروف‌ترین آهنگسازان موسیقی فیلم در تاریخ بود و به عنوان یکی از پیشگامان در این حوزه شناخته می‌شود. او بیش از ۳۵۰ عنوان فیلم و سریال مختلف را با موفقیت به اجرا درآورده و به برنده بیش از ۱۰ جایزه اسکار شده است. هورنر در کارش بسیار حرفه‌ای بوده و همواره سعی داشته است تا با استفاده از انواع مختلف سازها، صداها و ریتم‌ها، موسیقی متن‌هایی را با طرح‌های خلاقانه و جذاب بسازد.

خلاصه آن چه گفته شد

در این مطلب، درباره آهنگسازی جیمز هورنر، آهنگساز مشهور موسیقی فیلم صحبت شد. هورنر بیش از ۱۰۰ موسیقی متن فیلم مختلف را ساخته است که برخی از مهمترین آثار او عبارتند از Titanic، Braveheart، Avatar و Legends of the Fall هستند. او بسیار حرفه‌ای در کارش بوده و همواره سعی داشته است تا با استفاده از انواع مختلف سازها، صداها و ریتم‌ها، موسیقی متن‌هایی را با طرح‌های خلاقانه و جذاب بسازد. هورنر در حوزه موسیقی فیلم بسیار محبوب و شناخته شده بود و اثرات بسیار زیادی روی صنعت موسیقی فیلم گذاشته است. به طور کلی، مردم علاقه زیادی به آهنگسازی هورنر داشته اند و پس از درگذشت او، انتقادات و تعریف‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف منتشر شد.

مطلب پیشنهادی

 معرفی فیلم های هالیوودی پیمان معادی

 معرفی فیلم های هالیوودی پیمان معادی

 معرفی فیلم های هالیوودی پیمان معادی :پیمان معادی، نامی آشنا در سینمای ایران و جهان. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *