چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:32 قبل از ظهر

آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی 100 % رایگان

آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی 100 % رایگان

از ابتدای سال 1402 کلیه مودیان باید صورتحساب خود را از طریق سامانه مودیان رایگان مالیاتی ارسال می کردند. اما ارسال قبوض از طریق این سامانه مشکلاتی را برای کارفرمایان و صاحبان مشاغل ایجاد کرده است.

یکی از مشکلات و چالش هایی که کارآفرینان در ارسال فاکتورهای خود به سامانه ثبت مالیاتی کشور دارند، این است که برای کمک گرفتن از مدیران مالیاتی باید هزینه فاکتور پرداخت کنند و این هزینه برای کارآفرینان واقعا هنگفت است.

سامانه مودیان رایگان

اهمیت سامانه مودیان مالیاتی رایگان

اداره امور مالیاتی کشور سیستم جدیدی را برای سهولت و امنیت پرداخت مالیات توسط مودیان و جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد کرده است. افراد می توانند با مراجعه به این سایت و پوشه مربوطه، به تبادل اطلاعات بین خریداران و فروشندگان و سازمان امور مالیاتی بپردازند. اگر بخواهیم به اهمیت سیستم مودیان برای سیستم ها اشاره کنیم، باید موارد زیر را بیان کنیم:

  • می توانید برای هر مالیات دهنده یک پوشه یا پنل کاربری اختصاص دهید.
  • تبادل موثر اطلاعات بین مودیان مالیاتی و نظام امور مالی کشور.
  • مرجع نهایی ثبت و صدور و استعلام صورتحساب های الکترونیکی.
  • امکان اتصال مودیان به این سامانه از طریق هر دستگاه دارای حافظه مالیاتی.

اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی چیست؟

ماده 169 قانون مالیات های مستقیم به نحوه معامله اشخاص حقوقی با سایر اشخاص می پردازد. همچنین در این قانون شرحی از صورت حساب مالیاتی الکترونیکی نیز آمده است. بر اساس این قانون افراد جهت گرفتن شماره اقتصادی باید در سامانه مودیان رایگان مالیاتی ثبت نام کنند.

لذا با توجه به توضیحاتی که ذکر کردیم، باید بدانید که صورتحساب مالیاتی الکترونیکی نوعی صورت حساب فروش است که اشخاص حقوقی یا صاحبان مشاغل باید از فرودین ماه 1402 برای انجام معاملات خود آن را تهیه کنند.

مزایای استفاده از سیستم سامانه مودیان رایگان

با توجه به اینکه کشور ما از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیست و از طرفی فرار مالیاتی و درآمدهای پنهان در کشور بسیار زیاد است، اگر نظام مالیاتی کارآمدی در کشور اجرا شود، می تواند برای کشورمان چاره اندیشی کند. طراحی و پیاده سازی سیستم پرداخت مالیات یکی از راه های پیاده سازی یک سیستم مالیاتی موثر است. به طور کلی، پیاده سازی و اجرای صحیح سیستم الکترونیکی مالیات دهندگان کشور مزایایی را به همراه خواهد داشت که در زیر به آن اشاره شده است:

  • با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به استفاده از خدمات شرکت های مالیاتی مورد اعتماد نیست.
  • فرستادن اطلاعات از طریق رمز نرم افزار
  • کاهش هزینه های سازمان شما
  • در این سرویس ارسال فاکتور کاملا رایگان و نامحدود است.
  • امکان پیگیری مستقیم از مودیان بر روی فاکتورهای ارسالی

سامانه مودیان رایگان

خدمات ارسال فاکتورهای صورت حساب مالیاتی مودیان به صورت رایگان

شرکت ما راه حلی ویژه برای ارسال فاکتور به صاحبان مشاغل ارائه کرده است. سازمان ها می توانند با استفاده از سامانه مودیان رایگان، فاکتورهای خود را به صورت 100 درصد رایگان ارسال کنند. یعنی مدیران بدون کمک گرفتن از شرکت های مالیاتی مورد اعتماد، صورت حساب های مالیاتی را فورا و کاملا رایگان ارسال می کنند.

ارسال مستقیم صورتحساب های مالیاتی توسط مدیران یا متخصصان درون سازمان تضمین می کند که مدیران بر ارسال صورتحساب ها کنترل کامل دارند. و در صورت بروز هرگونه مشکل الزامات و اقدامات لازم برای پیشگیری از مشکل را انجام می دهند.

نحوه صدور فاکتور فروش برای مودیان مالیاتی

در قسمت قبل در مورد نرم افزار رابط سامانه مودیان رایگان صحبت کردیم. اکنون باید نحوه ارسال فاکتورهای فروش برای مالیات دهندگان را نیز یاد بگیرید. طبق بند 15 قانون مالیات های مستقیم، افراد باید صورت حساب های کلیه دفاتر اعم از حساب سود و زیان، مخارج ماهانه، خلاصه درآمد، درخواست های کتبی از امور مالیاتی، هزینه های سالانه و نامه های دریافتی را در تاریخ و مکان مشخص جمع آوری کنند و به سازمان ارائه دهید.

کلیه مدارک ارسالی توسط سازمان امور مالیاتی بررسی خواهد شد. نحوه ارائه فاکتور فروش برای مودیان بسیار حساس و حائز اهمیت است و در ارائه آن باید نهایت دقت و تمرکز را داشته باشید. تا مراحل را به خوبی انجام دهند.

فرآیند ثبت عملیات محاسبه مالیات در سامانه مودیان رایگان

پس از جلسه علنی شورای اسلامی و تصویب ماده 5 لایحه قانون صندوق مکانیزه فروش و راه اندازی سامانه مودیان، فرآیندهای ثبت معاملات و محاسبه مالیات مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج این جلسه، روند ثبت گردش مالی و محاسبه مالیات در نظام مالیاتی به شرح زیر تشریح شد:

  1. فاکتورهای الکترونیکی صادر شده توسط فروشنده در سامانه ثبت می شود. اگر مودی قرار بود با مصرف کننده نهایی معامله کند، مراحل پرداخت مالیات از طریق پایانه فروشگاه انجام می شود.
  2. هنگامی که خریدار مصرف کننده نهایی نیست، فاکتور الکترونیکی به صورت خودکار توسط فروشنده به پوشه کار منتقل می شود.
  3. سیستم در پایان هر دوره بدهی های مالیاتی را محاسبه می کند.
  4. مقامات مالیاتی فقط در موارد ذکر شده در قانون می توانند شرکت کنند. علاوه بر این موارد آن ها حق دخالت در امور افراد درگیر را ندارند.

چگونه از سیستم مودیان مالیاتی رایگان استفاده کنیم؟

زمان استفاده از این برنامه برای ارسال فاکتورهای مالیاتی، فقط 5 دقیقه به طول می انجامد. ابتدا باید به سایت سامانه ارسال فاکتور مالیاتی مراجعه و ثبت نام کنید. سپس در کمتر از یک دقیقه پیامکی با نام کاربری، رمز عبور و لینک ورود به سامانه دریافت خواهید کرد. لینک ارسال شده از طریق پیامک را وارد کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک دریافت کرده اید وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از ورود به پنل می توانید اطلاعات اقلام و فاکتورها را ثبت کرده و فاکتورها را به سامانه فروشگاه مودیان ارسال نمایید. البته حتی اگر یک بار هم برای تست از این سامانه استفاده کنید، متوجه مزایای ویژه خدمات سامانه مالیات دهندگان رایگان خواهید شد.

سامانه مودیان رایگان مالیاتی

ثبت صورت حساب در سیستم به چه معناست؟

بر اساس ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، سازمان مالیاتی کشور موظف است برای تسهیل در محاسبه مالیات، توسط اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل، فاکتورهای عملیاتی خود را در سامانه ثبت کنند. برای ثبت فاکتور در سامانه مودیان 100 درصد رایگان، افراد می توانند در قسمت درج معامله ادواری اقدام کنند و صورتحساب در فایل کار ذخیره می شود.

نکته ای که باید در این بخش به خاطر بسپارید این مورد است که هنگام ثبت فاکتور در سامانه مودیان مالیاتی باید دقت کافی را داشته باشید و کلیه اطلاعات فاکتور اعم از شماره فاکتور، کد اقتصادی، شماره شناسایی کشور، شماره ثبت، کد رهگیری، آدرس و شماره تماس خریدار و فروشنده را وارد نمایید. زیرا پس از ثبت فاکتور در سامانه مودیان، امکان تغییر و ویرایش آن وجود ندارد.

نتیجه گیری نهایی

با توجه به لزوم استفاده مودیان و صاحبان مشاغل از سامانه مودیان رایگان جهت ارسال صورتحساب، ثبت نام در سامانه مودیان قابل تعویق نمی باشد. مودیان مالیاتی باید صورتحساب خود را به صورت مستقیم و یا با کمک کمیسیون مالیاتی در این سامانه ارسال کنند.

با توجه به نگرانی مدیریت در خصوص ارسال صورتحساب مالیاتی توسط سامانه مودیان کشور به صورت رایگان، مجموعه گیتی حساب پلتفرمی را برای ارائه راهکار سفارشی برای ارسال صورتحساب مالیاتی به مودیان معرفی کرده است. سرویس مالیات دهندگان برای ارسال صورت حساب و پرداخت ها به سامانه جدید پرداخت مالیات طراحی شده است. اگر در مورد این سرویس یا نحوه دسترسی به سیستم پرداخت مالیات رایگان سوالی دارید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

منبع : https://gitihesab.ir/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86/

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است و همین طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *