یکشنبه , 13 آذر 1401 - 7:49 بعد از ظهر

مضرات و فواید لوبیا

مضرات و فواید لوبیا

در این مقاله می خواهیم در مورد مضرات و فواید لوبیا صحبت کنیم و بدانیم آیا خوردن و نخوردن لوبیا چه اثراتی بر روی بدن ما می گذارند با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد مضرات و فواید لوبیا برایتان شرح دهیم .

سالم ترین لوبیا برای خوردن

حبوبات منابع عالی فیبر هستند سالم ترین لوبیاها در رتبه بندی ما دارای فیبر متراکم هستند. چند لوبیا پر فیبر بر اساس وزن شامل لوبیا بالدار، لوبیا سنبل و لوبیا فرانسوی است، در حالی که تعداد کمی از لوبیاهای پر فیبر بر اساس هر کالری شامل لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سنبل است.

چرا لوبیا برای سلامتی شما مفید است؟

لوبیا منبع عالی فیبر است. این مهم است زیرا اکثر آمریکایی ها روزانه 25 تا 38 گرم توصیه شده را دریافت نمی کنند. فیبر به منظم نگه داشتن شما کمک می کند و به نظر می رسد در برابر بیماری های قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری های گوارشی محافظت می کند. لوبیا دریایی در هر فنجان حدود 19 گرم فیبر دارد. برای یک سوپ مقوی، مقداری بوقلمون دودی، کلم پیچ، پیاز و هویج را اضافه کنید.

آیا لوبیا پروتئین فراوان دارد ؟

لوبیاها راهی عالی برای دریافت پروتئین کم‌چرب و کم کالری هستند که فیبر و کربوهیدرات را در خود مخلوط کرده‌اند. یک فنجان تقریباً 15 گرم دارد. این دو تا سه برابر بیشتر از برنج یا گندم است. این به ویژه برای بلوک سازنده پروتئینی به نام لیزین مفید است که اگر گیاهخوار باشید ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. با عدس، پیاز، هویج، گوجه فرنگی و پودر فلفل قرمز، یک خورش گیاهی خوشمزه و سرشار از پروتئین بپزید.

شما را در وزن سالم نگه می دارد

اگر خوردن حبوبات را به یک عادت تبدیل کنید، به احتمال زیاد وزن بدن کمتر، کمر باریکتر و شاخص توده بدنی (BMI) کمتری دارید. مطالعات نشان می دهد که مردان چاق با رژیم غذایی غنی از پروتئین وزن بیشتری را با لوبیا به عنوان منبع اصلی پروتئین کاهش دادند. به جای گوشت، یک فلفل قرمز مغذی، کم چرب و تند لوبیا را به عنوان غذای اصلی امتحان کنید.

سلامت قلب شما را تقویت می کند

اگر لوبیا را به طور منظم بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید، به شما لطفی خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد که می تواند کلسترول “بد” LDL شما را کاهش دهد. برای یک گزینه غذایی واقعاً سالم برای قلب، یک سالاد ساده تهیه شده از چغندر، لوبیا و سبزیجات را امتحان کنید.

یک غذای خوب برای کنترل دیابت

به نظر می رسد خوردن انواع لوبیا نه تنها به پیشگیری از دیابت کمک می کند، بلکه به نظر می رسد به کنترل قند خون بالا که هم علت و هم علامت بیماری است، کمک می کند. مقداری لوبیا سبز تازه را با مقداری نمک و کمی روغن زیتون بخارپز کنید تا یک غذای خوشمزه تابستانی تهیه کنید. پس تا اینجای کار در مورد مضرات و فواید لوبیا می توانیم بگوییم که فواید آن بر آن غالب می باشد .

منبع بزرگ آهن

بدن شما از آهن برای ساخت پروتئین های خون (هموگلوبین و میوگلوبین) استفاده می کند که به حرکت اکسیژن در بدن شما کمک می کند. همچنین یک ماده مغذی کلیدی برای هورمون ها و بافت همبند مانند تاندون ها و رباط ها است. یک فنجان دانه سویا تقریباً 9 میلی گرم دارد. می توانید غلاف سویا را که به آن ادامام نیز می گویند، در آب جوش نمکی بپزید. آنها را گرم و مستقیم از غلاف بخورید.

منیزیم را تامین می کند

منیزیم به ساخت پروتئین و استخوان کمک می کند و قند خون را تثبیت می کند. لوبیا سیاه با 120 میلی گرم در یک فنجان منبع خوبی است. این حدود یک سوم مقدار توصیه شده روزانه است. ترکیب آزمایش شده و واقعی لوبیا سیاه و برنج را امتحان کنید. برای یک ناهار خوشمزه و سالم، کمی مرغ خرد شده و مقداری کاهو و سالسا اضافه کنید.

لوبیا پر از پتاسیم

بدن شما تقریباً برای همه چیز از جمله قلب، کلیه ها، ماهیچه ها و اعصاب شما به این مواد نیاز دارد. لوبیا مقدار کمی پتاسیم دارد، به خصوص لوبیا لیما که تقریباً 1000 میلی گرم در هر فنجان به شما می دهد. این تقریباً دو برابر چیزی است که از یک موز به دست می آورید.

مملو از روی

سلول های شما برای مبارزه با میکروب ها، تولید مواد ژنتیکی و التیام زخم ها به آن نیاز دارند. این به رشد مناسب کودکان کمک می کند و به حس بویایی و چشایی شما کمک می کند. یک فنجان نخود که به آن لوبیا گاربانزو نیز می گویند، حدود 2.4 میلی گرم دارد. این تقریباً یک چهارم نیاز شما در روز است. شما می توانید آن را به شکل دیپی به نام هوموس درست کنید که به خودی خود به عنوان یک میان وعده یا یک وعده غذایی عمل می کند.

تکه های فولات

این ویتامین B به ویژه برای زنان باردار یا در تلاش برای بچه دار شدن مهم است زیرا به جلوگیری از برخی نقص های مادرزادی کمک می کند. همچنین برای سلامت قلب، تقسیم سلولی و سیستم عصبی شما مفید است. فقط در یک فنجان لوبیا چیتی حدود 300 میکروگرم – سه چهارم مقدار توصیه شده روزانه – دریافت خواهید کرد. این پایه سنتی برای لوبیاهای سرخ شده خوشمزه است که در بسیاری از غذاهای مکزیکی استفاده می شود.

حاوی نشاسته مقاوم

نشاسته مقاوم مانند فیبر عمل می کند زیرا هضم آن سخت تر است. به روده بزرگ می رود، جایی که باکتری های “سالم” در روده شما از آن تغذیه می کنند. نشاسته های مقاوم باعث می شوند احساس سیری بیشتری داشته باشید و قند خونتان را پایین نگه می دارند. اگر بگذارید حبوبات خنک شوند و در یخچال نگهداری شوند، نشاسته مقاوم را افزایش خواهید داد. سالاد لوبیا مخلوط را به عنوان یک غذای ساده تابستانی امتحان کنید.

کنسرو لوبیا نیز کار می کند

اگر وقت خیس کردن و پختن حبوبات خود را ندارید نگران نباشید. شما فقط باید آنها را گرم کنید، و شما آماده هستید. لوبیاهای کنسرو شده دارای بسیاری از مواد مغذی مشابه هستند، اگرچه لوبیاهای خانگی ممکن است کمی بیشتر باشند. فقط مراقب نمک اضافی که برخی از مارک ها اضافه می کنند باشید. بعد از باز کردن می توانید مقداری از آن را با آب بشویید.

گاز لوبیا چه میزان است ؟

لوبیا یک نقطه ضعف دارد. اگر به طور ناگهانی لوبیا زیادی به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ممکن است دچار گاز شود. معمولاً ناسالم نیست، اما می تواند ناخوشایند باشد.  پس از هفته اول، گاز کمتری کاهش می یابد، زیرا بدن شما به آن عادت می کند. نوشیدن آب زیاد می تواند کمک کننده باشد. داروهای بدون نسخه مانند Beano نیز همینطور. آماده سازی نیز تفاوت ایجاد می کند. اگر لوبیاهای خشک را یک شبه خیس کنید و آب آن را دور بریزید، گاز کمتری دریافت خواهید کرد.

مشکلات گوارشی ناشی از خوردن لوبیا

تا به اینجا در مورد فواید لوبیا گفتیم اما همان طور که قبل تر نیز گفته شد ما می خواهیم در مورد مضرات و فواید لوبیا صحبت کنیم پس می خواهیم بدانیم مضراتی آیا دارد یا خیر ؟ مقدار بالای فیبر غیرقابل هضم در لوبیا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود، اگر به خوردن آنها عادت نداشته باشید. با چند بار تعویض آب در حین خیساندن حبوبات، ناراحتی روده را کاهش دهید. علاوه بر این، مایعات فراوان بنوشید و فعالیت بدنی منظمی داشته باشید تا به حرکت روده های بدن کمک کنید. افزودن تدریجی لوبیا به رژیم غذایی نیز می تواند به شما در جلوگیری از عوارض ناخوشایند روده کمک کند. اگر بعد از خوردن لوبیا همچنان گاز معده، گرفتگی شکم یا علائم دیگر را تجربه می‌کنید، قبل از خوردن لوبیا، یک آنزیم گوارشی بدون نسخه روی آن بپاشید.

جذب آهن

بسیاری از انواع لوبیا حاوی سطوح بالایی از آهن هستند، مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا لیما، سویا و لوبیا سفید. با این حال، لوبیا آهن غیر هِم را فراهم می کند که به آسانی جذب هِم یا منابع گوشتی آهن نیست. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند با خوردن لوبیا همراه با گوشت، غذاهای دریایی یا مرغ یا با خوردن لوبیا با منبع ویتامین C مانند پرتقال یا فلفل دلمه ای، جذب آهن خود را بهبود بخشید.

پروتئین ناقص

لوبیا حاوی پروتئین کامل نیست، به این معنی که تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن شما را تامین نمی کند. سایر حبوبات و غلات غنی از پروتئین مانند برنج را بخورید تا مطمئن شوید که تمام اسیدهای آمینه ضروری را مصرف می کنید. CDC می گوید تا زمانی که آنها را در همان روز می خورید، مجبور نیستید پروتئین های دیگر را همزمان با وعده غذایی لوبیا بخورید.

فواید لوبیا چیست؟

لوبیا و حبوبات منابع عالی فیبر رژیمی، پروتئین، ویتامین های گروه B و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها می توانند به کاهش قند خون، تقویت سلامت قلب و حفظ سلامت روده کمک کنند.

آیا خوردن روزانه لوبیا امن است؟

خوردن منظم لوبیا می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی یا حمله قلبی کمک کند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله FASEB، مصرف روزانه لوبیا باعث کاهش سطح کلسترول در خون می شود که ممکن است یکی از دلایل بالقوه مشکلات قلبی عروقی باشد.

اثرات منفی لوبیا چیست؟

شایع ترین عوارض مصرف لوبیا، گاز معده و ناراحتی روده است. اینها خطرناک نیستند اما می توانند برای برخی افراد ناخوشایند و حتی دردناک باشند. وقتی فردی لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه می کند، باید مقدار آن را به تدریج افزایش دهد تا به روده خود زمان دهد تا خود را تنظیم کند.

آیا خوردن لوبیا ناسالم است؟

لوبیا منبع عالی فیبر است. این مهم است زیرا اکثر آمریکایی ها روزانه 25 تا 38 گرم توصیه شده را دریافت نمی کنند. فیبر به منظم نگه داشتن شما کمک می کند و به نظر می رسد در برابر بیماری های قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری های گوارشی محافظت می کند. لوبیا دریایی در هر فنجان حدود 19 گرم فیبر دارد .

 

مزایا و معایب حبوبات چیست؟

حبوبات سرشار از پروتئین، آهن، فیبر و سایر مواد مغذی هستند و چربی، کلسترول و سدیم کمی دارند. علاوه بر این، لوبیا ارزان، خوشمزه در انواع غذاها و جایگزین عالی برای گوشت است. با این حال، خوردن لوبیا ممکن است دارای معایبی باشد، از جمله مشکلات گوارشی.

چرا باید از حبوبات اجتناب کرد؟

لکتین ها و ترکیبات سمی

لوبیا و حبوبات حاوی پروتئینی به نام لکتین هستند که می تواند در افراد خاصی واکنش ایجاد کند. لکتین ها می توانند هضم طبیعی را دور بزنند و در جریان خون شما قرار بگیرند، جایی که بدن ممکن است واکنش ایمنی داشته باشد.

این بود تمام آن چه لازم بود در مورد مصرف حبوبات بدانیم حال اگر می خواهید بذانید خواص کدو تنبل چیست کلیک کنید  تا هر آنچه در مورد کدو تنبل لازم است را مطالعه کنید .

مطلب پیشنهادی

پاپایا چیست – نکات جالب و خواندنی از پاپایا

پاپایا چیست ؟ پاپایا در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *