همانقدر که آن چند فصل اخیر Shameless دیوانهکننده بود، نمایشهای خانوادگی شوتایم درباره پدری مرده (ویلیام اچ. میسی) و شش فرزندی که دوست داشت فراموششان کند، به راحتی از دست میرود. این سریال در طول سال ها فراز و نشیب های زیادی داشت، اما وقتی خوب بود واقعاً خوب بود. Shameless به طور کامل در نتفلیکس برای تماشا (یا بازخوانی، ما هرگز قضاوت نمیکنیم) در دسترس است، اما اگر بهدنبال نمایش جدیدی برای پر کردن جای خالی هستید، ما چند پیشنهاد داریم.
چه شما Shameless را به خاطر تمرکزش روی خانواده ناکارآمد اصلیاش، به تصویر کشیدن وجودش به عنوان یک فرد فقیر در آمریکا، شوخیها، اشکها، یا حتی اگر فقط چک میکردید ببینید چه اتفاقی برای ایان (کامرون موناگان) و میکی افتاده است. (نوئل فیشر)، این لیست دارای چیزی است که هر نوع طرفداری در ادامه از تماشای آن لذت خواهد برد. در اینجا چند نمایش وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید.
خرس – The Bear
جرمی آلن وایت در این مجموعه درام تاریک در Origin Beef of Chicagoland، یک ساندویچ شلوغ و قدیمی، به شیکاگو بازمی گردد. وایت در نقش کارمی، سرآشپز با تجربه با سابقه آشپزی فرانسوی که پس از مرگ برادرش مسئولیت رستوران را بر عهده دارد، بازی می کند. این مجموعه با سرعتی سرسامآور حرکت میکند و در سطح استرس Gemsian نابرابر عمل میکند، زیرا تلاشهای Carmy برای بازسازی آشپزخانه Original Beef و حفظ تجارت با خصومت کارکنان مواجه میشود، اما همچنین یک کاوش متفکرانه درهم و برهم از غم و اندوه، سرمایهداری و سرمایهداری است. پویایی خانواده شکسته این را به عنوان نمایشی در نظر بگیرید که اگر لیپ به جای مسیر عذابآوری که Shameless او را فرستاد، به صنعت آشپزی میرفت چه اتفاقی میافتاد.
خدمتکار – Maid
اگر روزهای اولیه Shameless را از دست دادید، که عمدتاً بر روی تلاش فیونا (امی روسوم) برای بزرگ کردن خواهر و برادرهایش به تنهایی و همچنین تلاش برای حفظ مالی خانواده گالاگر متمرکز بود، قطعاً قدردان Maid خواهید بود. این مینی سریال حول محور الکس (مارگارت کوالی)، مادر مجردی است که از یک رابطه خشونت آمیز فرار می کند و به عنوان نظافتچی در واشنگتن شغلی پیدا می کند تا از زندگی خود و دختر خردسالش حمایت کند. اگرچه این نمایش به عنوان یک درام در نظر گرفته میشود، اما قطعاً بیشتر از Shameless به درام همه آن متمایل میشود، اما نمایشها از نظر شیوهای که نشان میدهند تلفات زندگی زیر خط فقر بر مردم میگیرد و اینکه چگونه مردم فقیر به حاشیه رانده میشوند شبیه هم هستند. خدمت به ثروتمندان به علاوه، Qualley عملکرد ناک اوت را ارائه می دهد.
بی شرم (بریتانیا) – Shameless (U.K.)
آیا می دانستید Shameless در اصل بر اساس یک نمایش بریتانیایی به همین نام ساخته شده است؟ بله، یک خانواده کامل دیگر گالاگر در بریتانیا وجود دارد که می توانید با آنها آشنا شوید. اما جدا از نام شخصیتها، ترسیم فقر آنها، و هر دو سریالهایی که اساساً فصلهای اول یکسانی دارند، سریال Shameless بریتانیایی بسیار حیوان جداگانه خودش است. سریال، که همچنین برای 11 فصل پخش شد، به جای شیکاگو در منچستر می گذرد و شخصیت هایش را به مکان هایی می برد که طرفداران اقتباس آمریکایی احتمالاً نمی شناسند. شخصیت کارن جکسون (با بازی ربکا اتکینسون) یک حضور بسیار بزرگتر و طولانی تر در این Shameless است، در حالی که فیونا (آن ماری داف) و استیو (جیمز مک آووی مشهور قبل از بین المللی) پس از فصل دوم جدا می شوند. این سریال کاملاً متفاوتی است که به موضوعات کاملاً متفاوتی می پردازد، اما در بریتانیا بسیار مورد تحسین قرار گرفت و برای طرفداران سرسختی که در مورد ریشه های Shameless کنجکاو هستند ارزش دیدن دارد.
ایالات متحده تارا – United States of Tara
تونی کولت یکی از بهترین و دست کم گرفتهشدهترین بازیهای دوران حرفهای خود را به عنوان تارا ارائه میکند، همسر و مادری با اختلال هویت تجزیهای که اغلب بین شخصیتهای چندگانهاش تغییر میکند، که شامل یک زن خانهدار دهه ۵۰ به نام آلیس، یک کهنه سرباز وحشی جنگ ویتنام است. به نام باک، و یک نوجوان اهل معاشقه به نام تی. نمایش نسبت به ناامیدی فزاینده تارا از تغییراتش و احساسات پیچیده او در مورد از دست دادن و به دست آوردن مجدد کنترل ذهن و بدنش و همچنین تأثیری که بر خانواده اش می گذارد حساس است. پژواک فرانک (ویلیام اچ میسی) و مونیکا (کلویی وب) در تارا وجود دارد، و یافتن شباهتهایی بین روشهای فرزندانش، کیت (یک بری لارسون قبل از مارول) و مارشال (کیر گیلکریست) کار سختی نیست. تلاش میکنند تا بین پذیرش شرایط مادرشان با تمایلشان برای داشتن یک خانواده «عادی» و روشهایی که گالاگرها یاد گرفتهاند تا شکستهای والدین خود را طی سالها پردازش کنند، متعادل کنند.
در فیلادلفیا همیشه آفتابی است – It’s Always Sunny in Philadelphia
چقدر نادر است که نمایشی پیدا شود که بتواند شرمنده باشد، اما It’s Always Sunny در فیلادلفیا کار بسیار خوبی را انجام می دهد. به دنبال زندگی روزمره چهار نفری از نظر اخلاقی ورشکسته، خود شیفته، مجنون بالینی و اغلب غیرقابل جبران که مالک و اداره کننده یک بار در فیلادلفیا هستند، سانی از آن دسته سریال هایی است که از اینکه اجازه نمی دهد شخصیت هایش به عنوان مردم رشد کنند، خوشحال می شود. به عنوان یک واحد، باند تنها موفق شده است که با گذشت فصل، خودشیفته تر و از دنیای اطراف خود بی خبرتر شود. آنها به رفتار وحشتناک خود ادامه می دهند و هرگز از اشتباهات خود درس نمی گیرند … اما به روشی واقعا خنده دار، به لطف زیبایی فرمت کمدی 30 دقیقه ای، که به برنامه اجازه می دهد هر هفته خود را منفجر کند و ساعت را در قسمت بعدی تنظیم مجدد کند. این بالاترین شکل طنز فراری است، مثلاً اگر شناسه یک فرد معمولی کنترل یک کمدی کابلی طولانی مدت را در دست داشته باشد. وقتی بپذیرید که خدمه Paddy’s Pub گالاگرها را مانند شهروندانی قانونمند جلوه می دهند، اوقات بسیار خوبی خواهید داشت. همچنین، هر دو نمایش دارای شخصیتهای پدری به نام فرانک هستند و یکی از نمایشهای Sunny توسط دنی دویتو بازی میشود. دیگر چه میخواهید؟
معرفی بازیگر فرانگ گلگر در سریال شیملس را در این جا بخوانید کلیک کنید .
چی – The Chi
در حالی که Shameless به درستی به دلیل تقریباً تمام بازیگران سفیدپوستش مورد انتقاد قرار گرفته است، علیرغم اینکه در قسمت عمده سیاهپوست جنوب شیکاگو اتفاق میافتد، The Chi به دنبال تمرکز بر جامعهای است که Shameless تمایل دارد نادیده گرفته شود. این نمایش پس از آن شروع می شود که یک قتل یک محله ساوث ساید را تکان می دهد و مجموعه ای از داستان های به هم پیوسته را در مورد اینکه چگونه تراژدی می تواند مردم را متحد کند، بازگو می کند. انواع شخصیت هایی دارد که برای هر طرفدار بی شرمی آشنا است، از کوین (الکس هیبرت)، یک نوجوان پیش از نوجوانی که مجبور است خیلی زود بزرگ شود، تا جادا (یولاندا راس)، مادری شاغل که تلاش می کند بفهمد که او فراتر از مادر شدن کیست. ، به امت (جیکوب لاتیمور)، پسر جادا که در شرف تبدیل شدن به یک پدر نوجوان است. در این نمایش نیز قلب زیادی وجود دارد، و داستان های بسیار پیچیده ای در مورد هویت، مسائل LGBTQ+ و سیستم قضایی آمریکا با حساسیت متفکرانه بیان می کند.
علف های هرز – Weeds
قبل از Orange Is the New Black، جنجی کوهان Weeds را ایجاد کرد که منطقی است از این جهت که درباره افرادی است که در فعالیت های غیرقانونی شرکت می کنند. مری لوئیز پارکر نقش نانسی بوتوین، مادر بیوه ای را بازی می کند که به عنوان یک دلال ماری جوانا مهتاب می گیرد تا از دو پسرش حمایت کند. خیلی زود، نانسی متوجه میشود که در تاریکی سیستم جنایی غرق میشود، و برای دور نگه داشتن خود از دردسر، به طور فزایندهای تکاندهنده میرود. اگرچه فصلهای بعدی بسیار سخت میشوند، فصلهای اولیه طلای خالص هستند و با همان حساسیتی که Shameless دارند میترکند.
شش فوت زیر – Six Feet Under
من فقط می توانم امیدوار باشم که روزی ما به عنوان یک جامعه به Six Feet Under انرژی بدهیم که آن درام کلاسیک دیگر HBO را درباره همه آن آدم های اوباش می دهیم. در هر صورت، سریال آلن بال زندگی خانواده فیشر را دنبال میکند که خانه تشییع جنازه لس آنجلس را که توسط پدر اخیراً درگذشته به آنها واگذار شده بود، تصاحب میکنند. شاید ندانید که Six Feet Under بیشتر به خاطر سکانس پایانی سریال نمادین آن به یاد میآید، اما بیشتر هر اتفاقی که قبل از آن میافتد نیز باورنکردنی است. خانواده فیشر ناکارآمد و پریشان است، و نمایش به دلیل تمایل آن به بحثهای صریح و پیچیده درباره جنبههای متعدد مرگ و غم و اندوه منحصربهفرد است. مانند Shameless، Six Feet Under نیز به این ایده علاقه دارد که بچه ها محکوم به تبدیل شدن به والدین آنها هستند، و راه هایی که آنها برای حفظ هویت خود با آن مبارزه می کنند. بعلاوه، برای ما که هر قسمت جدید Shameless را به امید پیشرفت دیگری در حماسه پایدار یان/میکی هماهنگ می کنیم، Six Feet Under نسخه خاص خود را از آن پویایی با دیوید (مایکل سی هال) و کیت (متیو سنت) دارد. پاتریک)، که رابطه دراماتیک و طولانی مدت خود را دارند که نمایش برای کاوش در آن زمان می برد. در حالی که احتمالاً قبل از ورود باید بدانید که این قسمت بسیار تاریک است (هر قسمت به معنای واقعی کلمه با مرگ متفاوتی شروع می شود)، اجازه ندهید که شما را از تماشا کردن منصرف کند. چیز خاصی است.
سنگ های قیمتی صالح – The Righteous Gemstones
اوه، برای گذراندن یک ساعت در ذهن دنی مک براید. این بازیگر-کمدین این سریال را در مورد Gemstones، یک خانواده تبلیغ کننده تلویزیونی مشهور بین المللی که برای گسترش شبکه کلان کلیساهای خود تلاش می کنند، ساخته، همبازی می شود، می نویسد و کارگردانی می کند. مک براید نقش جسی، پسر بزرگ الی (جان گودمن)، کشیش اصلی در «مرکز نجات» خانواده، جسی را بازی میکند، در حالی که آدام دواین و ادی پترسون در نقش خواهر و برادر کوچکتر جسی بازی میکنند. آنها با هم یک خانواده ناسازگار هستند که از سر ناچاری به هم گره خورده اند و برای حفظ منافع خود اضافه کاری می کنند. این نمایش یک طنز عالی از جریان مخفی شوم تلویزیونی است، و مملو از کمدی های بزرگ و گسترده مک براید است که هرکسی که از تماشای طرح هفته فرانک در Shameless لذت می برد، مطمئنا از آن لذت خواهد برد.
جانشینی – Succession
جانشینی جرات دارد این سوال را بپرسد، “اگر بی شرم، اما ثروتمند؟” این درام سیاه بر روی خانواده روی متمرکز است، که شروع به تعجب می کنند که اگر و زمانی که پدر سالخورده آنها، لوگان (برایان کاکس)، از سمت مدیرعاملی شرکت رسانه ای میلیارد دلاری خود کناره گیری کند، چه اتفاقی خواهد افتاد. جانشینی یک کمدی واقعی از اشتباهات است که در آن هر شخصیت درگیر جنگ قدرت با شخص دیگری است و هیچ کس نمی ترسد از پشت به دیگری خنجر بزند تا جلو بیفتد، اما باید گفت که سرگرم کننده ترین قسمت نمایش پیچ خوردگی آن است. پویایی خانواده با در نظر گرفتن تیپهای شخصیتی متضاد – از کندال بدبخت، تشنه قدرت (جرمی استرانگ) گرفته تا رومن نابالغ (کیران کالکین) تا شیو سرد و حسابگر (سارا اسنوک) – سخت نیست که بفهمیم چرا این همه میم الهام گرفته شده است. گاهی اوقات تماشای رفتار بد افراد بد سرگرم کننده است، در حالی که همه اینها در چارچوب یک برنامه تلویزیونی تخیلی اتفاق می افتد.
تو بدترینی – You’re the Worst
You’re the Worst با استخراج قلمرو آشنای رام کام شروع می شود: پسر و دختر در یک عروسی با هم آشنا می شوند و هر دوی آنها فکر می کنند که یک شب می گذرد، که بدیهی است که چیزی بیشتر می شود، و اگرچه در نهایت به یک کاوش متفکرانه تبدیل می شود. در مورد روابط، فرض آن چیزی نیست که برای طرفداران Shameless آشنا باشد. در صورتی که عنوان نمایش به اندازه کافی نشانه نبود، شخصیتهای این سریال به طور کلی بسیار وحشتناک هستند – در قسمتها آنها را در حال خیانت به شرکا، دزدی اموال، ضربات چاقو به همسرشان و بدخواهی بیرحمانه نسبت به یکدیگر نشان میدهند – اما شما هستید بدترین چیز این است که هرگز آنها را رها نکنید و مطمئن شوید که همیشه در حال تکامل هستند. در جایی که Shameless به راه هایی علاقه مند است که افراد آسیب دیده می توانند در صورت عدم دریافت کمک مناسب به رفتارهای آشنا بازگردند، شما بدترین هستید با این ایده که افراد آسیب دیده می توانند به سمت بهتر شدن تغییر کنند آرامش پیدا می کند، البته تا زمانی که به آنها داده شود. ابزار مناسب برای انجام آن با مسائلی که از نبرد طولانی فصل گرچن (آیا کش) با بیماری روانی گرفته تا PTSD پس از جنگ ادگار (دمین بورخس) را در بر می گیرد، You’re the Worst می گوید که راه شفا هرگز آسان یا تمام نشده است، اما ممکن است.
دختران خوب – Good Girls
پیشفرض «دختران خوب» به نوعی شبیه یک طرح داستانی بیشرم به نظر میرسد: کریستینا هندریکس، مای ویتمن و رتا در نقش سه مادر طبقه کارگر حومه شهر بازی میکنند که از تلاش بیپایان برای گذران زندگی خسته شدهاند و تصمیم میگیرند تا کنترل زندگیشان را به دست بگیرند. سرقت از یک فروشگاه مواد غذایی محلی آنها این کار را انجام می دهند، اما این پایان ماجرا نیست. این عواقب جنایتی است که Good Girls به آن علاقه مند است و روش های متفاوتی که زنان به آن واکنش نشان می دهند، مانند درک بث (هندریکس) مبنی بر اینکه زندگی به عنوان یک جنایتکار بر زندگی به عنوان مادری که برای پرداخت صورت حساب ها تلاش می کند، ارجحیت دارد. روشهای ناامیدکنندهای که سه نفر تلاش میکنند مشارکت خود را در دزدی مخفی نگه دارند، مانند تماسهای کوچک به روزهای قبلی و احمقانه Shameless است، مانند زمانی که دبی (اما کنی) هنوز بچههای محله را میدزدید و فرانک با مجبور کردن بچههایش از بدهی فرار میکرد. تشییع جنازه ساختگی او را بریزید Good Girls نوعی نمایش است که تماشای آن با مشکلات بیشتر شخصیتها سرگرمکنندهتر میشود، پس دست و پنجه نرم کنید.
SMILF
از بسیاری جهات، بریجت برد (فرانکی شاو) به نوعی شبیه خواهر روح بوستونی فیونا گالاگر است. SMILF همه چیز در مورد پیچ و تاب های روزمره زندگی بریجت به عنوان یک مادر جوان مجرد است که برای تضمین زندگی بهتر برای پسرش تلاش می کند. مانند فیونا، این معمولاً منجر به درگیر شدن بریجت در طرحهای مضحک میشود، دائماً شکست میخورد و اغلب خود را بین نیازهای خود و نیازهای فرزندش میبیند. SMILF دیانای بسیار سختی را با Shameless به اشتراک میگذارد، و این ساعت مچی با طراوت است که هیچ چیزی در مورد جنبههای سختتر مادر شدن نشان نمیدهد.
بابت مطالب خوب و عالیتان کمال تشکر را دارم